nino nino skrev:
Skulle tro att hon kanske läst monteringsanvisningen, talat om för dom andra att kunden har faktiskt rätt, sen drar man en vals att det blivit missförstånd för att inte verka heldumma, vilket dom gör ändå
Eller så har de googlat och hittat den här tråden och tagit sitt förnuft till fånga ;)

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Kim84 och 9 till
  • Laddar…
K
Stor sannolikhet att dom först vägrat korrigera jobbet av ekonomiska skäl, även fast de fattat exakt vad du vill.
Sen drar dom en vals om att de missuppfattat när de får en strikt order om att korrigera det.

• Gilla
frause
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Uppdatering:

Har nu pratat med en väldigt trevlig tjej i kundtjänst som till slut fick ordning på detta. Hon hade pratat med alla inblandade på företaget som fick ge sin syn på det hela. Sen ringde hon upp igen så jag fick ge min version på det hela så att säga.

Efter ha hört min version som hon sen förmedlade vidare så är det plötsligt inga problem längre. De kommer och fixar pumpen under nästa vecka. Montörerna hade tydligen missuppfattat det hela och trodde att jag ville rotera hela pumpen, vilket såklart inte skulle funka.

Så då leder det till nästa fråga som enligt mig är helt obegriplig, och jag har inget svar. Hur kan alla inblandade missförstå när jag personligen har pratat med alla och även skickat bilder. Har även skickat dumpar från instruktionsboken på vad det är jag menar.

Jaja..oavsett vad så verkar det lösa sig till slut nu även fast jag känner att jag nog hellre hade sett de hämta pumpen i stället, och jag löst det på ett annat sätt.

Återkommer om det uppkommer några nya missförstånd, vilket kanske inte är helt omöjligt med tanke på hur det sett ut hittills.

Tack så mycket för alla svar. Har varit till stor hjälp.
Dom har så klart inte missförstått utan ville slippa undan ett återbesök.

Och detta är "proffsen" som man betalar dyra pengar för.. suck

A
R roli skrev:
Kundtjänst tjejen kanske skulle byta jobb med arbetsledaren, eftersom hon verkar mer lämplig till det än nuvarande person:rofl:
De kommer snarare att sparka henne då hon inte passar in i gänget...

• Haha
  • Ledsen
RoTe och 3 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Det kanske vore det bästa för henne. Skulle nog vara skönt att slippa nötterna.
Annars är jag rätt förvånad att det var ett såpass stort företag så att de hade kundtjänst.

L lbgu skrev:
Det kanske vore det bästa för henne. Skulle nog vara skönt att slippa nötterna.
Annars är jag rätt förvånad att det var ett såpass stort företag så att de hade kundtjänst.
Kundtjänst kan vara, att en tjej/dam svarar i telefon. Alltså ingen större aktör. :thinking:

Cruzze Cruzze skrev:
Japp, kul (och även hyfsat oroande) att tjejen i kundtjänst trumfar rörisarna.
Inte alls så. Kundtjänstpersonen i detta fall greppade situationen, förstod vilka som måste involveras, ordade nödvändiga kommunikationer. Inget "trumfande", enbart problemlösande och denna person hade uppenbarligen det sociala kapitalet för att kunna göra detta som ingenting. Där har du en riktigt bra chef skulle jag säga.

• Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
E
mnils skrev:
Kanske skall tipsa henne om den här tråden, bara att peka på om det behövs referenser för annan anställning.:D

Sådär då

• Cirkulationspump med digital display på kopparledning, elektrisk anslutning, energiförbrukning visad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
VidarH och 22 till
  • Laddar…
E
H Haas84 skrev:
Sådär då
Så vackert att man får en tår i ögat.

• Gilla
  • Haha
Fjällgossen och 3 till
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Sådär då
Och hur många minuters arbete tog det att göra om så det blev rätt?

H Harald Blåtumme skrev:
Och hur många minuters arbete tog det att göra om så det blev rätt?
10 minuter typ..

• Haha
  • Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
C
H Haas84 skrev:
10 minuter typ..
Då är nästa fråga om pumpen är rätt konfigurerad? För det är inte helt lätt att göra inställningarna upp-och-ner antar jag :rofl:

Den står rätt :: Konstanttryck och ca 1 m3 flöde

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.