C
H Haas84 skrev:
Dem vägrar att komma och vrida den rätt då dem säger att de inte går, vill inte lossna de 4 skruvarna för då öppnar vi pumpen. Då kommer de hellre och monterar bort den och sätter tillbaka den gamla.
Vilka dårar. Så fort detta är utagerat borde du verkligen avslöja namnet på dessa stjärnor.

Men de har förmodligen rätt i att en seriös firma borde göra jobbet istället. Var bara tydlig med att de i så fall inte kommer att få betalt för sin insats. Säg att du i så fall fixar någon annan som byter pumpen igen, så kan de komma och hämta tillbaka sin pump vid lämpligt tillfälle.

Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
H Haas84 skrev:
Dem vägrar att komma och vrida den rätt då dem säger att de inte går, vill inte lossna de 4 skruvarna för då öppnar vi pumpen. Då kommer de hellre och monterar bort den och sätter tillbaka den gamla.
Svensk instruktion om installation av pump, inkluderar riktlinjer, varningar och figur med monteringslägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Instruktionsbild för att vrida motorhuvud på pump, varningsikon, installationssteg listade, grafisk illustration.
Skapa konto

Instruktionsmanual för montering av pump, flödesriktning, tätning, kondenshål, verktygsanvändning, försiktighetsåtgärder.
Skapa konto

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Men nu har jag en idé.
Om de inte vill komma och vrida den rätt utan hellre plocka med sig den tillbaka, borde det inte öppna upp för att TS skulle kunna ha en annan firma där innan det sker som byter ut den under dagtid och därmed komma att betala en lägre avgift för bytet? För nuvarande firma kan ju inte debitera för ett jobb de inte utfört?
Det gäller att vara slug när folk är dumma...

• Gilla
Raimo T och 5 till
  • Laddar…
Låt dom komma och ta bort pumpen,bestäm tid när dom kan ta bort den.Ni måste ju vara hemma då.Samtidigt har ni bestämt med er ordinarie firma att montera en ny en timma senare,kanske dom har en billigare pump och snabbare att montera den.Denna är onödigt dyr..Som andra skriver kan ju inte denna oseriösa firma inte få nåt betalt,dom har ju inget gjort,mer än ställt till med en massa besvär!!

• Gilla
Strycksele och 2 till
  • Laddar…
E
Kan ha missat det tidigare i tråden men vem har köpt pumpen? TS eller firman? Har TS köpt den kanske firman är obekväm med att rotera den efter att ha läst varningstexten? Verkar som pumpen är relativt lättinstallerad och anpassningsbar.

C
E Elsparv skrev:
Kan ha missat det tidigare i tråden men vem har köpt pumpen? TS eller firman?
Det framkom tidigare att det är firman som valt en pump "de hade tillgänglig på hyllan", och att det förmodligen även är en onödigt påkostad modell för ändamålet.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
E
C cpalm skrev:
Det framkom tidigare att det är firman som valt en pump "de hade tillgänglig på hyllan", och att det förmodligen även är en onödigt påkostad modell för ändamålet.
Tackar för infon. Så mycket följdproblem för ett så litet jobb.

Gnomeboy Gnomeboy skrev:
Men driver dom med dig?

Bara att släppa 4st insex och vända motorn rätt så displayen blir åt rätt håll.

Ren lathet eller fruktansvärt okunniga?
Eller var elkabeln för kort så dom gjorde så?

Stå på dig!

Mvh Röris
The cable is not too short, but too low and the cable does not fit between the pump and the floor

Tänkte just på detta. Vem har tidigare kommit på iden att sätta pumpen så lågt som möjligt? Tog röret nerifrån kanske slut där? Sparade en skarv.

Fairlane
Min cirkulationspump gick sönder i höstas och jag hade exakt noll kunskap om detta innan: Med lite hjälp härifrån lyckades jag införskaffa en pump och rotera display så den kom rätt, snabbt och smidigt och det fungerar utmärkt. Vad är det för klåpare egentligen TS fått tag i?

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Uppdatering:

Har nu pratat med en väldigt trevlig tjej i kundtjänst som till slut fick ordning på detta. Hon hade pratat med alla inblandade på företaget som fick ge sin syn på det hela. Sen ringde hon upp igen så jag fick ge min version på det hela så att säga.

Efter ha hört min version som hon sen förmedlade vidare så är det plötsligt inga problem längre. De kommer och fixar pumpen under nästa vecka. Montörerna hade tydligen missuppfattat det hela och trodde att jag ville rotera hela pumpen, vilket såklart inte skulle funka.

Så då leder det till nästa fråga som enligt mig är helt obegriplig, och jag har inget svar. Hur kan alla inblandade missförstå när jag personligen har pratat med alla och även skickat bilder. Har även skickat dumpar från instruktionsboken på vad det är jag menar.

Jaja..oavsett vad så verkar det lösa sig till slut nu även fast jag känner att jag nog hellre hade sett de hämta pumpen i stället, och jag löst det på ett annat sätt.

Återkommer om det uppkommer några nya missförstånd, vilket kanske inte är helt omöjligt med tanke på hur det sett ut hittills.

Tack så mycket för alla svar. Har varit till stor hjälp.

• Gilla
Raimo T och 12 till
  • Laddar…
Imponerande tjej på kundtjänsten måste jag säga. Klart chefsämne!

• Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Japp, kul (och även hyfsat oroande) att tjejen i kundtjänst trumfar rörisarna.

• Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
Kundtjänst tjejen kanske skulle byta jobb med arbetsledaren, eftersom hon verkar mer lämplig till det än nuvarande person:rofl:

• Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Skulle tro att hon kanske läst monteringsanvisningen, talat om för dom andra att kunden har faktiskt rätt, sen drar man en vals att det blivit missförstånd för att inte verka heldumma, vilket dom gör ändå

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.