54 933 läst · 178 svar
55k läst
178 svar
Montör har monterat pumpen fel
Vilka dårar. Så fort detta är utagerat borde du verkligen avslöja namnet på dessa stjärnor.H Haas84 skrev:
Men de har förmodligen rätt i att en seriös firma borde göra jobbet istället. Var bara tydlig med att de i så fall inte kommer att få betalt för sin insats. Säg att du i så fall fixar någon annan som byter pumpen igen, så kan de komma och hämta tillbaka sin pump vid lämpligt tillfälle.
Redigerat:
Men nu har jag en idé.
Om de inte vill komma och vrida den rätt utan hellre plocka med sig den tillbaka, borde det inte öppna upp för att TS skulle kunna ha en annan firma där innan det sker som byter ut den under dagtid och därmed komma att betala en lägre avgift för bytet? För nuvarande firma kan ju inte debitera för ett jobb de inte utfört?
Det gäller att vara slug när folk är dumma...
Om de inte vill komma och vrida den rätt utan hellre plocka med sig den tillbaka, borde det inte öppna upp för att TS skulle kunna ha en annan firma där innan det sker som byter ut den under dagtid och därmed komma att betala en lägre avgift för bytet? För nuvarande firma kan ju inte debitera för ett jobb de inte utfört?
Det gäller att vara slug när folk är dumma...
Låt dom komma och ta bort pumpen,bestäm tid när dom kan ta bort den.Ni måste ju vara hemma då.Samtidigt har ni bestämt med er ordinarie firma att montera en ny en timma senare,kanske dom har en billigare pump och snabbare att montera den.Denna är onödigt dyr..Som andra skriver kan ju inte denna oseriösa firma inte få nåt betalt,dom har ju inget gjort,mer än ställt till med en massa besvär!!
E
Elsparv
Hobbyelektriker
· Sverige
· 80 inlägg
Elsparv
Hobbyelektriker
- Sverige
- 80 inlägg
Kan ha missat det tidigare i tråden men vem har köpt pumpen? TS eller firman? Har TS köpt den kanske firman är obekväm med att rotera den efter att ha läst varningstexten? Verkar som pumpen är relativt lättinstallerad och anpassningsbar.
E
Elsparv
Hobbyelektriker
· Sverige
· 80 inlägg
Elsparv
Hobbyelektriker
- Sverige
- 80 inlägg
The cable is not too short, but too low and the cable does not fit between the pump and the floorGnomeboy skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 926 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 926 inlägg
Min cirkulationspump gick sönder i höstas och jag hade exakt noll kunskap om detta innan: Med lite hjälp härifrån lyckades jag införskaffa en pump och rotera display så den kom rätt, snabbt och smidigt och det fungerar utmärkt. Vad är det för klåpare egentligen TS fått tag i?
Uppdatering:
Har nu pratat med en väldigt trevlig tjej i kundtjänst som till slut fick ordning på detta. Hon hade pratat med alla inblandade på företaget som fick ge sin syn på det hela. Sen ringde hon upp igen så jag fick ge min version på det hela så att säga.
Efter ha hört min version som hon sen förmedlade vidare så är det plötsligt inga problem längre. De kommer och fixar pumpen under nästa vecka. Montörerna hade tydligen missuppfattat det hela och trodde att jag ville rotera hela pumpen, vilket såklart inte skulle funka.
Så då leder det till nästa fråga som enligt mig är helt obegriplig, och jag har inget svar. Hur kan alla inblandade missförstå när jag personligen har pratat med alla och även skickat bilder. Har även skickat dumpar från instruktionsboken på vad det är jag menar.
Jaja..oavsett vad så verkar det lösa sig till slut nu även fast jag känner att jag nog hellre hade sett de hämta pumpen i stället, och jag löst det på ett annat sätt.
Återkommer om det uppkommer några nya missförstånd, vilket kanske inte är helt omöjligt med tanke på hur det sett ut hittills.
Tack så mycket för alla svar. Har varit till stor hjälp.
Har nu pratat med en väldigt trevlig tjej i kundtjänst som till slut fick ordning på detta. Hon hade pratat med alla inblandade på företaget som fick ge sin syn på det hela. Sen ringde hon upp igen så jag fick ge min version på det hela så att säga.
Efter ha hört min version som hon sen förmedlade vidare så är det plötsligt inga problem längre. De kommer och fixar pumpen under nästa vecka. Montörerna hade tydligen missuppfattat det hela och trodde att jag ville rotera hela pumpen, vilket såklart inte skulle funka.
Så då leder det till nästa fråga som enligt mig är helt obegriplig, och jag har inget svar. Hur kan alla inblandade missförstå när jag personligen har pratat med alla och även skickat bilder. Har även skickat dumpar från instruktionsboken på vad det är jag menar.
Jaja..oavsett vad så verkar det lösa sig till slut nu även fast jag känner att jag nog hellre hade sett de hämta pumpen i stället, och jag löst det på ett annat sätt.
Återkommer om det uppkommer några nya missförstånd, vilket kanske inte är helt omöjligt med tanke på hur det sett ut hittills.
Tack så mycket för alla svar. Har varit till stor hjälp.
Medlem
· Sverige
· 5 345 inlägg
Imponerande tjej på kundtjänsten måste jag säga. Klart chefsämne!
Skulle tro att hon kanske läst monteringsanvisningen, talat om för dom andra att kunden har faktiskt rätt, sen drar man en vals att det blivit missförstånd för att inte verka heldumma, vilket dom gör ändå