Tackar, ja du ser ju på motivet vem som bestämmer här hemma :D

Nej, de kostade 2.000 för ett set om 4 och då var vi tvungna att kassera 4 plattor eftersom vi bara använde 3 av 4 i varje set för att bi ihop bilden.....
Därav reklamationen på en platta som hade en defekt, kravet ökar ju med tanke på priset!
 
Väntar på leverans av sista motivplattan + duschväggar så pysslar på med badrumsskåpet och har retat mig på den vita och fula täckbrickan över elanslutningarna:
IMG_0226.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Riktig ekbit får sig en omgång i fräsen:
IMG_0216.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


V-profil i närbild:
IMG_0220.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett par lager lack med mellanslipning på detta:
IMG_0225.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådärja Svedbergs (!), riktig eklucka med försänkta mässingsskruvar :D
IMG_0229.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Jens.K
  • Laddar…
Dags att montera dörrfoder för så här kan det ju inte se ut:
IMG_0210.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Behöver sala på c:a 18 mm så köper en furustav som rundas av samt gör ett uttag med fräsen:
IMG_0208.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slipar av ytan lite lätt:
IMG_0209.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterar med en liten spalt på 5 mm mot golvet, glipan täcks sedan med våtrumssilikon. Då kommer fodrets ändträ aldrig att svullna upp när vattenförbrukningen blir för hög :)
IMG_0224.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målar foder i garaget, speciellt noga med ändträet:
IMG_0214.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monter med små självborrande listskruv mot salningsbiten samt drar på en tunn sträng med våtrumssilikon på andra sidan mot kaklet. Tvingar får hjälpa till under natten:
IMG_0230.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild:
IMG_0234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så blev det och nu skall bara ektröskeln få sig en liten översyn också:
IMG_0233.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Ser nu att dörren och karmen har gulnat betydligt på 10 år..... Foder är målat med vanlig 0502y men nu när detta badrum snart är klart kommer vi att lämna bort den andra dörrens badrum för omlack, och sedan tar vi även denna på bilden:D
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Bob_the_builder
ByggaNytt skrev:
lämna bort den andra dörrens badrum för omlack
Låter komplicerat.
 
Snyggt utförande! Ser ut att blir jättebra det här!
 
Bob_the_builder skrev:
Låter komplicerat.
Idag lämnade jag faktiskt båda på lack, det går ju att låsa sovrumsdörren för att få vara i fred på nya muggen :)
 
13th Marine skrev:
Snyggt utförande! Ser ut att blir jättebra det här!
Tackar, ja fort går det inte men alltid kul att kunna inspirera någon! Igår så drog grannen igång sin badrumsrenovering, han har sprungit här ett tag så det kan inte vara en tillfällighet :)
 
Bob_the_builder
ByggaNytt skrev:
Idag lämnade jag faktiskt båda på lack, det går ju att låsa sovrumsdörren för att få vara i fred på nya muggen :)
Det var den lustiga felskrivningen "andra dörrens badrum" jag kommenterade. :D
 
Aha, ja nu ser jag att jag skriver som en kråka. Tur att man kan fota i alla fall:D
 
  • Gilla
Bob_the_builder
  • Laddar…
Liten uppdatering sen sist.

1. Vi hade ju innerdörrarna på sprutlackering men efter hämtning och montering ser vi att de hade misslyckats med några partier i samband med spackling så tillbaka med dörrarna till firman igen.... Det är nu löst och dörrarna på plats.

2. Efter en lång väntan så hämtade vi äntligen våra duschväggar i fredags men efter montering så blev lyckan kortvarig.....
Dörrarna är alldeles för korta trots att min måttritning var exakt på millimetern, se nedanstående bilder:
IMG_0378.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Här syns tydligt mina mått till leverantören, se röd punkt på golvet men dörrarna är ju flera centimeter för korta…!
IMG_0380.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Drog precis ett mail till leverantören så får se vad som händer.
 
  • IMG_0380.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hmm, något är galet med forumet och redigeringsfunktionen för bilder... De gamla bilderna försvinner inte och en del bilder blir "upp och ner"...:cool:
 
Hmm, där är väl viss justermån på sådana dörrar, men 2-3cm är jag inte säker på att det är...
 
Det är sant, man kan dra ut den innersta dörren från väggen c.a 10 mm från profilskenan som sitter monterad i väggen. Tyvärr räcker det inte på långa vägar för att minska gapet + att det försämrar hållbarheten på konstruktionen i sidled, profilskenan sviktar när nästan 1,2 meter dörr manövreras så man vill att dörren är inskjuten nästan max i profilen...

Tänk också på att gummilisterna med inbyggda magneter skall täta ordentligt mellan glasdörrarna, just nu är de ej hoptryckta på bilden så själva glasdörrarna är ju egentligen ännu kortare :(
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.