3/3 fällor har slagit ihop över kvällen med betet borta. Noll möss eller annat djur fångat.

Vad för djur är det som lärt sig att lura fällen och ta maten?

Då använder du nog vanliga fällor som mössen blivit vana med, skaffa några SuperCat eller NyaFällan.

Protte

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Någon som testat kolsyrefällan? Den har ju bra fångtmängd för just möss. Råttor lär fatta vad som står på och flyr....
Bumpar frågan....

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Bumpar frågan....
Är det goodnatur A24 du tänker på? Nyfiken jag med!

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
C
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
K
Den här fällan är nog den bästa, den är t.o.m. självutlösande.

Närbild av en arg eller rädd katt som fräser med öppen mun och synliga tänder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Lilla Yk och 10 till
  • Laddar…
K
S Silkesnusa skrev:
Någon som har erfarenhet av denna:
[länk]
Jag har aldrig sett en elektrisk tidigare men jag såg nu att andra tar det dubbla för en sån som du länkade till.
Köp en sån och testa.

S Silkesnusa skrev:
Någon som har erfarenhet av denna:
[länk]
Det är ju en sån vi har skrivit om tidigare i tråden, fast utan Wi-Fi.
Jag antar att själva dödsmekanismen fungerar på samma sätt, och den är det inget fel på.
Jag hade dock köpt den med Wi-Fi även om den är dyrare.

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Supercat är finfina fällor. Är uppe i 21 möss hittills den här säsongen.

Har testat massa andra varianter och är heller inte pigg på att ta i möss eller hålla på och greja runt med dom. Supercatfällorna är garanterat no-touch.

Dessutom väldigt smidiga att ladda. Tar en bit valnöt och lägger in under utlösaren, sen trycker jag ner så att nöten krossas och fastnar lite och ser till så att utlösaren går fri. 95% chans att musen stryker med, men visst finns det tillfällen när betet är uppätet och fällan inte löst ut.

• Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Katten tog en och jag har tagit två 🙂
Har jordvärme slangar där det ligger massa lös isolering nu som dom troligen bökat upp... bästa sättet att täppa till det?
Proppa ner grillfolie och skumma?

Gamla bilnycklar och keramiska lock ordnade på träbrädor i en rostig metallbehållare. Konstinstallation eller återvinningstema.
Skapa konto

Bråkar ni med mig bråkar jag med er!

Tvättat och apterat gårdens fällor (står kring husknutarna och i hönshuset).

Använder endast Supercat med språngbräda INTE den senaste med rött lock som ska lyftas, fångar sällan något i den så den slängs tillsammans med en gammal Mjölner
Nedsmutsad matberedare med brutna delar i en blå behållare. Rörigt, oanvänt köksverktyg och spill.
Skapa konto

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Köpte Supercats (efter alla tips här) + dessa kopior(?) på amazon... Supercatsen har inte fångat en enda mus medans "kopiorna" har fångat 4st hitills.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B082YZ43PF?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.se/dp/B005AUMI96?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

Upplever att det krävs rätt mycket kraft på den lilla plattan på supercatsen för att den ska smälla igen, betesplattan var också helt renslickad så någon krabat har uppenbart varit där. Har ni några tips på vad man ska göra? Ställt dom mot vinkelrätt mot väggen, så att nosen på fällan är mot väggen.

FreQa FreQa skrev:
[bild]
Bråkar ni med mig bråkar jag med er!

Tvättat och apterat gårdens fällor (står kring husknutarna och i hönshuset).

Använder endast Supercat med språngbräda INTE den senaste med rött lock som ska lyftas, fångar sällan något i den så den slängs tillsammans med en gammal Mjölner
[bild]
Kör bara dom med rött lock som skall lyftas.
Vid aptering lägger jag in en liten bit valnöt och trycker till, sen ser jag till så att det röda locket går fritt att lyfta och inte sitter fast. Har tagit 27 möss på 1,5 månader ungefär.
Fällor med språngbräda är nog bättre om man apterar med något kletigt.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
C
O ohlinj skrev:
Har ni några tips på vad man ska göra?
Har ingen erfarenhet av Supercat, men kör på de där "Vegena"-fällorna, de funkar riktigt bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.