Någon som testat kolsyrefällan? Den har ju bra fångtmängd för just möss. Råttor lär fatta vad som står på och flyr....

K K. L skrev:
[bild]
Ok så du har köpt sådana som du sedan fördelar rått gift i?

Är inte dessa för stora för möss?

K
L Lardmannen skrev:
Ok så du har köpt sådana som du sedan fördelar rått gift i?

Är inte dessa för stora för möss?
Nu kopierade jag bara en bild på några som såg ut som mina egna, jag kollade inte närmare på storlekarna.
Giftblocken är gjorda att passa i en sån där låda.
Finns säkert flertalet sidor på nätet som säljer såna.

yonna yonna skrev:
... här är det daglig musbegravning i soptunnan ... fällan sätts på golvet vid passagerarsätet i bilen ...😬
Vet du hur de tar sig in i bilen? Jag trodde en "normaltät" bil även skulle vara mustät men det kanske är fel?

Vanliga slagfällor verkar värdelösa. Endast 1/3 som lyckas fånga mössen för mig. Resten bara gottar i sig jordnötssmöret och lämnar skit som tack.

Fällorna kommer från Anticimex.

Alfredo Alfredo skrev:
... trodde en "normaltät" bil även skulle vara mustät ...
Ånej. Tror inte det existerar någon "mustät" bil. Grannen byter sina nya bilar vart 3:e år och får också övernattningsgäster. Tror mössen främst tar sig upp via hjulupphängningen.

Jag har en gammal, lite skruttig, Toyota Corolla som är mycket välbesökt. Gästerna har naggat lite här och där på inredningen. Normalt står bilen, just pga detta, hos familjen i storstaden. Men just nu behöver jag bilen🤐.

• Wow
Nalleman64
  • Laddar…
L Lardmannen skrev:
Vanliga slagfällor verkar värdelösa.
Enkla fällor, inköpta på Coop, med lite micrad Japp funkar ypperligt. Det gäller bara att vara petig när man gillrar dem.

yonna yonna skrev:
Enkla fällor, inköpta på Coop, med lite micrad Japp funkar ypperligt. Det gäller bara att vara petig när man gillrar dem.
Hur menar du med petig när man gillrar dem? :)

yonna yonna skrev:
Ånej. Tror inte det existerar någon "mustät" bil.
Då kanske jag har tur eller en någorlunda välstädad bil. På landet tar katterna möss "hela tiden" så nog finns det möss. Hittills har jag dock aldrig sett några spår av möss i bilen.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
L Lardmannen skrev:
Hur menar du med petig när man gillrar dem? :)
Man gillrar så att den lilla pinnen i hålet sitter så långt ut att fällan slår nästan vid en litet blås - helst inte så att den slår över ens fingertoppar 🤑. Mus inkl fälla därefter i plastpåse och soptunna.

Men jag bor på landet.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Mus inkl fälla därefter i plastpåse och soptunna.
??? Det blir till att köpa många fällor då!
Bättre att använda handskar, om man tycker illa om att ta i en mussvans. "Snusket" med att ta i fällan sedan, kan tvättas bort från händerna med tvål och vatten.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Bättre att använda handskar, om man tycker illa om att ta i en mussvans.
Jag betalar hellre 18:-/mus än hanterar mussvans, handskar och tvätt av fällor 😛

• Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Man gillrar så att den lilla pinnen i hålet sitter så långt ut att fällan slår nästan vid en litet blås - helst inte så att den slår över ens fingertoppar 🤑. Mus inkl fälla därefter i plastpåse och soptunna.

Men jag bor på landet.
Förstår inte riktigt du skulle inte kunna ta en bild? 🙏🏻

K
L Lardmannen skrev:
Förstår inte riktigt du skulle inte kunna ta en bild? 🙏🏻
Pinnen vid den blå pricken, där avgör man hur lätt den ska slå. Traditionell trä råttfälla med metallfjäder och betesfäste, visas i en onlinebutik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
Pinnen vid den blå pricken, där avgör man hur lätt den ska slå.[bild]
Jag har dock sådana här.
Kan finns inställningen på dessa också?

• Brun råttfälla med metallbygel och gul utlösare på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.