Köpte Grouw på Dollar, dom slår då ihjäl dom små rackarna direkt.
Tagit 5 nu
 
FreQa FreQa skrev:
[bild]
Bråkar ni med mig bråkar jag med er!

Tvättat och apterat gårdens fällor (står kring husknutarna och i hönshuset).

Använder endast Supercat med språngbräda INTE den senaste med rött lock som ska lyftas, fångar sällan något i den så den slängs tillsammans med en gammal Mjölner
[bild]
4 st tagna idag. Förhoppningsvis den som sprang omkring i väggarna i natt och höll mig vaken!
Fördelen med Supercat med bräda är att de fastnar med ett ben sen sprattlar de tills huvudet fastnar i grannfällan!
 
FreQa FreQa skrev:
4 st tagna idag. Förhoppningsvis den som sprang omkring i väggarna i natt och höll mig vaken!
Fördelen med Supercat med bräda är att de fastnar med ett ben sen sprattlar de tills huvudet fastnar i grannfällan!
I samma fällor satt 4 till!
Två möss fastnade i fällor inne i en pappkartong utomhus nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En fick tyvärr kämpa...
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
I samma fällor satt 4 till!
[bild]
En fick tyvärr kämpa...
Plus en till ikväll.
Det går bra nu!
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Mus i vägg har tuggat i sig delar av en dräneringsslang som går från mitt FTX aggregat ner till avloppet för diskhon så nu blir det att kasta ut det gamla Bahco aggregatet som sitter i kryddskåpet och installera ett nytt på vinden istället.

Idiotisk 80-talslösning med vanliga plastslangar dragna inne i väggar.

Inte nog med det så hade mössen tagit sig ut till fläktgallret över spisen vilket förklarar katternas ökade intresse för matlagning

Nu blir det fler fällor upp på vinden!
 
  • Ledsen
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Vi använder numera bara råttgift för att bli kvitt mössen - och det har funkat riktigt bra! De mekaniska fällorna var helt hopplösa.

Hursomhelst. När kan man börja ta bort fällorna?
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
A Advert skrev:
När kan man börja ta bort fällorna?
Hur menar du?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Hur menar du?
Nu på hösten flyr de väl från utomhus och söker värmen inomhus mm. Men när vintern sen har satt sig ordentligt så har väl mössen redan sökt och hittat skydd?
 
A Advert skrev:
Nu på hösten flyr de väl från utomhus och söker värmen inomhus mm. Men när vintern sen har satt sig ordentligt så har väl mössen redan sökt och hittat skydd?
Du tänker så. Ja kanske det. Jag har tyvärr inget bra svar.
 
A Advert skrev:
Nu på hösten flyr de väl från utomhus och söker värmen inomhus mm. Men när vintern sen har satt sig ordentligt så har väl mössen redan sökt och hittat skydd?
Du märker väl när det inte längre hamnar några i fällorna. Min erfarenhet är att det är någon månad på senhösten när det fylls på. Lyckas man ta dem då så brukar det vara ganska lugnt under vintern. Men det är väl onödigt att plocka bort alla fällorna, någon stackare kommer det ju alltid.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
C
B Bigfoot skrev:
Lyckas man ta dem då så brukar det vara ganska lugnt under vintern.
Min upplevelse är att när en har hittat in tar det inte lång tid innan den dragit dit sina polare också.
Dvs. man plockar nästan alltid en 3-5 st på raken och sen kan det vara lugnt under ganska lång tid innan nästa hittar in. Så man skall inte slappna av helt, även om aktiviteten är som störst på senhösten.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Tog en rackare med dammsugaren nu på morgonen i en låda där vi har kattmedicinen! Förhoppningsvis är det den rackaren som tidigare varit i väggen mellan kök och tvättstuga och ätit hål på dräneringsslangen för FTX aggregatet!
 
Den här krabaten har inte flyttat in för han satt och "mumsade" på något i djupsnön vid en GC-bana "mitt i stan". Såg rätt kallt ut...

Möss i snö, fläckig päls, synliga morrhår, små snöflingor på huvudet, vintermiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
Har inte fångat nått än. Kanske på grund av takbytet där det sprungit runt folk på tomten i två veckor.

MEN. Jag har sett möss springa över vägarna nattetid. Så verkar bli ett sånt år igen....
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
T tlundberg skrev:
Har hört att man ska tvätta fällor som man tidigare tagit möss i. Något ni brukar göra? Hur tvättar man bäst träfällor?
Nej men brukar hantera fällorna med handskar för att minimera människolukt.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.