267 290 läst · 1 462 svar
267k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
4 st tagna idag. Förhoppningsvis den som sprang omkring i väggarna i natt och höll mig vaken!FreQa skrev:
Fördelen med Supercat med bräda är att de fastnar med ett ben sen sprattlar de tills huvudet fastnar i grannfällan!
Mus i vägg har tuggat i sig delar av en dräneringsslang som går från mitt FTX aggregat ner till avloppet för diskhon så nu blir det att kasta ut det gamla Bahco aggregatet som sitter i kryddskåpet och installera ett nytt på vinden istället.
Idiotisk 80-talslösning med vanliga plastslangar dragna inne i väggar.
Inte nog med det så hade mössen tagit sig ut till fläktgallret över spisen vilket förklarar katternas ökade intresse för matlagning
Nu blir det fler fällor upp på vinden!
Idiotisk 80-talslösning med vanliga plastslangar dragna inne i väggar.
Inte nog med det så hade mössen tagit sig ut till fläktgallret över spisen vilket förklarar katternas ökade intresse för matlagning
Nu blir det fler fällor upp på vinden!
Du märker väl när det inte längre hamnar några i fällorna. Min erfarenhet är att det är någon månad på senhösten när det fylls på. Lyckas man ta dem då så brukar det vara ganska lugnt under vintern. Men det är väl onödigt att plocka bort alla fällorna, någon stackare kommer det ju alltid.A Advert skrev:
Min upplevelse är att när en har hittat in tar det inte lång tid innan den dragit dit sina polare också.B Bigfoot skrev:
Dvs. man plockar nästan alltid en 3-5 st på raken och sen kan det vara lugnt under ganska lång tid innan nästa hittar in. Så man skall inte slappna av helt, även om aktiviteten är som störst på senhösten.
Tog en rackare med dammsugaren nu på morgonen i en låda där vi har kattmedicinen! Förhoppningsvis är det den rackaren som tidigare varit i väggen mellan kök och tvättstuga och ätit hål på dräneringsslangen för FTX aggregatet!