275 058 läst · 1 483 svar
275k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Hände mig exakt samma sak för några år sedan. Eller ja, de hade bara käkat upp avloppsslangen. Jäkla tur att jag stod och lagade mat när maskinen gick. Blev lite vått om fötterna.P pennybridge skrev:
Vid närmare undersökning av maskinen hade de även tuggat hål i bakstycket och byggt bo där inne av en massa söndertuggade pappersbitar. Ser framför mig hur de låg på rygg där inne och gottade sig i värmen från maskinen tuggandes på varsitt köttben.
Sågade till en tvådelad täckbit av en bit laminatgolv för att blockera hålet för slangarna och sladden. Har funkat perfekt.
Redigerat:
Tog de här igår. Lade dem på en snöhög i trädgården. Fem min senare kom en skata och flög iväg med dem i käften. Gissar att det var en uppskattad lunch på alla hjärtans dag
![Mörkt trägolv med is och två blåa leksaksbilar på kanten.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/661/661174-801bf4cc1c5f797f75843682e8f63340.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
![Leksaksbil fastklämd på en ådrad, frusen yta, bär en leksaksgubbe och mus. Utomhus, kallt, tappade leksaker.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/661/661175-9c2c3416cbd84d097f1521f70b3dee57.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var visserligen rätt dunkelt, men vad jag sett på YT videos så var svansen så pass lång att det torde varit en råtta.Dan1891 skrev:
Sork har jag sett mängder av i en kabelbrunn där locket flutit iväg vid skyfall . Det var säkert 200 sorkar som drunknat i samband med skyfallet.
Vi har haft tamråttor som husdjur och de är inte små. En av våra råttor fick vara med i SVTs Hjärnkontoret som svar på frågan "Hur stor kan en råtta bli?".
Jag minns inte riktigt hur stor han var, men har för mig han vägde över 700 g, troligen närmare 800.
Jag minns inte riktigt hur stor han var, men har för mig han vägde över 700 g, troligen närmare 800.
Jag blandar nog ihop sakerna (som vanligt)
Kollar jag på sork så verkar de ju rätt små?
Jag minns dock att min far berättade från sin barndom på 40-talet hur sorkar "stora som katter" sprang och letade rester i slaktbutikens tunna för "överblivet" på bakgården...
Kollar jag på sork så verkar de ju rätt små?
Jag minns dock att min far berättade från sin barndom på 40-talet hur sorkar "stora som katter" sprang och letade rester i slaktbutikens tunna för "överblivet" på bakgården...
Renoverare
· Uppsala
· 1 862 inlägg
Det var garanterat en råtta du såg. I Stockholm har vi råtter som är gigantiska. En av dem jagade min ena katt fram och tillbaka tills min andra, större katt resolut gick fram och knäckte nacken på råttanF fusion skrev: