4774
Hahaha våra gör tvärtom, fångar ute, kommer in och lägger ner framför fötterna på mig för att sedan få godis efter att jag har skänkt sorken/näbbmusen/skogsmusen/ödlan/huggormen till skatorna :D

Kom hem till en katt som ville ha godis :p
Död mus ligger på ett trägolv med synligt lång svans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

husmusarna borde väl sluta leta sig in snart…..

• Gilla
Lilla Yk och 2 till
  • Laddar…
4774
T Taxture skrev:
Kom hem till en katt som ville ha godis :p
[bild]
En vanlig present från våra älsklingar :D

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Fast min tar bara dom som är inne….. :cool:
Rätt skönt att hon inte är ute och jagar för att få godisbitar i byte

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
T Taxture skrev:
Fast min tar bara dom som är inne….. :cool:
Rätt skönt att hon inte är ute och jagar för att få godisbitar i byte
Då är hon onekligen värd lite gottis. Hålla hemmet rent är ju ett heltidsjobb :rofl:

T Taxture skrev:
Det där exemplaret har i alla fall garanterat slutat med det mesta. :rofl:

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Dags för den här tråden igen. Trodde det var ett tag kvar då jag brukar preppa fällorna till första frosten, men såg igår en liten rackare kila runt bland ölen i matkällaren.

Frågan är hur många dom är.. och om råttfällan borde fram också.. 🤔

Två möss fångade av en traditionell musfälla mot en betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Älska
vcx och 6 till
  • Laddar…
Har någon hört om möss dunsar fram när de springer i bjälklaget? Hörde ljud från väggen och det lät som den hasade och sen dunsade ner. När den sprang under golvbrädorna dunsade det också. Jag tror f-n det är en råtta!

FreQa FreQa skrev:
Har någon hört om möss dunsar fram när de springer i bjälklaget? Hörde ljud från väggen och det lät som den hasade och sen dunsade ner. När den sprang under golvbrädorna dunsade det också. Jag tror f-n det är en råtta!
Har aldrig hört det minsta ljud från möss ens när de kilat förbi rakt framför fötterna på mig. Råttor har jag dock hört.

Är för övrigt redan uppe i tolv döda möss, varav de flesta tagna direkt utanför entretrappen… 😳
Dom måste ha ett bo i närheten.

• Wow
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Nej det har jag inte upplevt här. Det är ett lätt tappande ljud när de rusar på uppe på vinden

Tog den första igår i tvättstugan.
Han hade tagit sig förbi 3st fällor i hydropress-skrubben, och tagit sig via plaströret med vattenledningar till tvättstugan, där han föll för den fjärde fällan.

Nu är det dags för upprustning, med ett tårtlock i ena handen och ett skohorn i den andra samt katten vid sin sida kommer vi komma vinnande ur detta framåt april

Lycka till allihopa

• Gilla
  • Haha
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Om musfällan är puts väck, räknas det då eller är det bara visuellt bekräftade som gäller? 🤔

• Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Om musfällan är puts väck, räknas det då eller är det bara visuellt bekräftade som gäller? 🤔
Och vad lär man sig av det ? Jo, musfällor ska ALLTID vara fastbundna för att förhindra rymningar ! 😉

• Gilla
Ossian K Olsson och 5 till
  • Laddar…
Musen eller mössen har överlistat en av två 'Mjölner' fällor på min vind. En mus fångad iaf

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.