Är det inte risk att godissugen sambo också fastnar i fällan om man laddar med snickers eller dumle? :)

• Gilla
  • Haha
Robin Lindberg och 6 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Är det inte risk att godissugen sambo också fastnar i fällan om man laddar med snickers eller dumle? :)
Finger med skadad nagel och liten blödning, mot grå textilbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jo...

• Ledsen
  • Gilla
  • Haha
Myckling och 7 till
  • Laddar…
Även vingummin har funkat på "mina" möss.

B
Russin funkar också. Märker att jordnötssmör inte är lika bra men det kanske beror på att det var någon lightprodukt

Jag tror att allt som är sött och luktar lite funkar.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Idag fastnade två söta möss i fällorna placerade på golvet vid passagerarsätet i bilen. Femte musen denna säsong.

• Wow
Nalleman64
  • Laddar…
Det här med möss är märkligt.
Nu i höstas för några veckor se'n när det var lite kallt för första gången så fick morsan möss under diskbänken.
Och där har det aldrig varit möss tidigare vad vi vet, och huset är byggt 1912.
Var kommer de in undrar man ju? Och varför just i år?

Redigerat:
Det går även att 'beta' med överkokt pasta, 2 möss på 3 fällor hitills denna höst.

Ost på tub är enkelt att smeta på med en glasspinne eller så!

Davidbagare
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det här med möss är märkligt.
Nu i höstas för några veckor se'n när det var lite kallt för första gången så fick morsan möss under diskbänken.
Och där har det aldrig varit möss tidigare vad vi vet, och huset är byggt 1912.
Var kommer de in undrar man ju? Och varför just i år?
Kanske via nån avlopps- eller vattengenomgång?

Davidbagare Davidbagare skrev:
Kanske via nån avlopps- eller vattengenomgång?
Jo, men varför just i år? Jag vet inget som är direkt ändrat på huset de senaste 40 åren.

Davidbagare
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jo, men varför just i år? Jag vet inget som är direkt ändrat på huset de senaste 40 åren.
Fler möss i området. De kanske just lyckats gnaga upp ett stort nog hål.
Vi får också in möss via underskåpet vid diskbänken. Jag har satt in Supercat fällor (som är väldigt effektiva) samt en billigare övervakningskamera som spelar in vid rörelse för att få en bild av vartifrån de kommer upp. Funkar kanon!

Davidbagare Davidbagare skrev:
Fler möss i området. De kanske just lyckats gnaga upp ett stort nog hål.
Vi får också in möss via underskåpet vid diskbänken. Jag har satt in Supercat fällor (som är väldigt effektiva) samt en billigare övervakningskamera som spelar in vid rörelse för att få en bild av vartifrån de kommer upp. Funkar kanon!
Ja huset har ju källare, kan de komma den vägen upp i underskåpet under diskbänken?
Morsan har tagit 3 st med slagfällor, men senaste tiden har det varit lungt.
Får väl se hur det utvecklar sig när det blir riktig kyla.

Och att de drar sig dit är väl för att de känner lukten av diverse mat/frukt avfall som läggs i påsar under diskbänken.

Redigerat:
K
Tog en mus på vinden med hjälp av Julas billiga slagfälla i plast, tyvärr såg det ut som att fler möss varit där och ätit på liket. Musen såg dock ut att ha dött direkt delad på mitten över nacken.

Hörde inget prassel inatt men prasslet kom väl sig av när de krafsade upp ett hål i utegipset

Gick över muslisterna under fasaden och hittade två hål som jag tillfälligt åtgärdade med insektsnät. Så utifrån lär inga nya möss komma..

Inga möss i fällorna utomhus gillrade två nya på vinden med cashewnötter

K
Tog två möss till under dagen i fällorna på vinden, nötterna låg kvar så frågan är om det finns fler? Inga fler i fällorna under natten.. och ingen i fällan utanför huset

• Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.