Har hittat de bra fällorna igen så jag köpte ett par stycken...
Musefällor i förpackning med texten "SUPERCAT" inne i en kartong. Grå, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Har hittat de bra fällorna igen så jag köpte ett par stycken...
[bild]
Är dom bättre än dessa skulle du säga? (som jag tycker funkar helt ok)

Blå och gul barnspark med styre och fotstöd, leksaksfordon för vinterlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Är dom bättre än dessa skulle du säga? (som jag tycker funkar helt ok)

[bild]
Jag testade din variant första åren vi flyttade till gården. De har samma nackdel som de nya varianterna av min dvs musen måste lyfta locket för att aktivera fällan. Mina med trampbrickan funkar ju när de kliver över den. En mus fastnade med svansen i ena och framtassen i andra när den sprattlade...
 
Utan tvekan är supercat bättre.
 
Tyckte Mjölner fällorna var bra tills jag upptäckte Suppercat. Har visserligen nån Mjölner kvar men vetetusan om mössen blivit intelligenta och lyckas få fällan att slå utan att drabbas ? Har funnit fällor där mössen tuggat sönder locket för betet.

Supercat missar sällan
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Jag har också söndergnagda Mjölner.
Supercat är enkla att tömma och oftast behövs inte fyllas på bete.
Supercat kan vara lite onödigt känslig så den slår i tomma luften.
Nya fällan som är en variant på den klassiska fällan tjuvlöser nästan nästan aldrig.

God jakt på er, låt inte vänligheten i juletid hindra jakten.

Protte
 
  • Gilla
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Är dessa spår vad jag tror att det är? Snö täcker en trappa om natten, ljusreflektioner syns, vinterstämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Otydlig, suddig närbild, bruna och vita toner, odefinierbara former och linjer, dålig bildkvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L Lilla Yk skrev:
Är dessa spår vad jag tror att det är?[bild][bild]
Lite suddiga men typiska spår av letande mus... Bra med snö så man spåra dem.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
N
Brukar höra någon enstaka knapra lite på vinden på hösten (de flesta år). Sedan upphör det när vi kommit in i november så jag brukar faktiskt inte bry mig om det längre. De första åren jag bodde här (snart 40 år sedan) tog jag en del med vanliga slagfällor (då var det betydligt mer knaprande på höstarna) men nuförtiden är det inget problem längre.
Vet inte varför det minskat så mycket. Fler katter i området kanske?
 
N Nalleman64 skrev:
Brukar höra någon enstaka knapra lite på vinden på hösten (de flesta år). Sedan upphör det när vi kommit in i november så jag brukar faktiskt inte bry mig om det längre. De första åren jag bodde här (snart 40 år sedan) tog jag en del med vanliga slagfällor (då var det betydligt mer knaprande på höstarna) men nuförtiden är det inget problem längre.
Vet inte varför det minskat så mycket. Fler katter i området kanske?
du har sämre hörsel, det kommer med åldern
 
  • Gilla
  • Haha
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Lite suddiga men typiska spår av letande mus... Bra med snö så man spåra dem.
Inser jag måste beställa mer fällor. Såg att de gått upp rejält i pris. Finns det ens någon leverantör som har mjölnerfällor för under 40kr?
 
L Lilla Yk skrev:
Inser jag måste beställa mer fällor. Såg att de gått upp rejält i pris. Finns det ens någon leverantör som har mjölnerfällor för under 40kr?
Tiopack supercat pro på granngården för 349. Bara att slå till (höhö).

Har tagit oroväckande många i huset i år. Visserligen bara pannrummet, men ändå inne.
 
  • Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Tiopack supercat pro på granngården för 349. Bara att slå till (höhö).

Har tagit oroväckande många i huset i år. Visserligen bara pannrummet, men ändå inne.
Funkar de för dig? Här på min gård orkar inte mina möss lyfta låset så de från granngården med röda lås använder inte jag.
 
L Lilla Yk skrev:
Inser jag måste beställa mer fällor. Såg att de gått upp rejält i pris. Finns det ens någon leverantör som har mjölnerfällor för under 40kr?
Supercat är bättre ;) de håller bra pris. Finns att köpa i en butik som säljer allt om skadedjur.
Lättare att slänga iväg bytet, slår efter allt.
OBS man måste säkra så att andra djur inte kommer ivägen, typ småfåglar, höns och katter.
 
Jag kör med Supercat (röd mekanism) och mjölner ute i boa och har bara fått fångs i Supercatfällorna. Började beta dem i mitten av oktober och har tagit uppskattningsvis uppåt 30 stycken möss. Har dock börjat märka att Supercatfällorna haft besök utan att de slår igen, mekanismen känns inte lika känslig som tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.