264 656 läst · 1 459 svar
265k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Som den vi har som är stor som min handflata!Appendix skrev:
Ingen bössa men väl Supercat (gamla med tryckbräda, mycket bättre än nya med röda locket) 2 små möss igår och 2 små ikväll. Tror alla är barn då de är mycket små.B Bombus pratorum skrev:
Det är minst 7 år gamla om de år så stora. Så man får vara rädd om dem.FreQa skrev:
Riktiga nyttodjur.
Och generellt ett tecken på att miljön på tomten och naturen runt är bra. Paddjuren är bland de första som försvinner vid miljöförstöringar
Bra ta dem innan de blir könsmogna....FreQa skrev:
KRIG!!!
Någon liten djävel gör groparna. Nu 6 st hål under huset varav en 20 cm bred så nu är det risk att huset tippar!
När jag kollade fällorna i pannlampans sken så stod en liten unge och blev bländad. Snabbt var kniven där och ungen borta.
Pannlampa är ett bra redskap men tar sin tid så... Nu har jag tagit nästan alla gården fällor, 10 st tror jag, och minerat kring hönshuset.
Har även laddat med giftbollar som jag rullat ner i hålen.
Får städa av övre lagret i yttre hönsgården om någon vecka så nu får hönsen vara inne.
Någon liten djävel gör groparna. Nu 6 st hål under huset varav en 20 cm bred så nu är det risk att huset tippar!
När jag kollade fällorna i pannlampans sken så stod en liten unge och blev bländad. Snabbt var kniven där och ungen borta.
Pannlampa är ett bra redskap men tar sin tid så... Nu har jag tagit nästan alla gården fällor, 10 st tror jag, och minerat kring hönshuset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även laddat med giftbollar som jag rullat ner i hålen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får städa av övre lagret i yttre hönsgården om någon vecka så nu får hönsen vara inne.
Jag körde med jordnötssmör i min burfälla. Det funkade flera gånger.
Väldigt lugnt här i Örebrotrakten än så länge.
Tror inte mitt hus är så attraktivt längre. Jobbat mycket med tätning och tagit bort buskar runt fasaden m.m..
I fall att så har vi 2 kattungar på 14v som håller på att växa upp till musjägare
Tror inte mitt hus är så attraktivt längre. Jobbat mycket med tätning och tagit bort buskar runt fasaden m.m..
I fall att så har vi 2 kattungar på 14v som håller på att växa upp till musjägare
Hink och vippbräda med hasselnötskräm på. Bästa musfällan jag testat. Fungerar mus efter mus efter mus osv. Begränsningen är volymen i hinken. Vanlig musfälla tar ju bara en mus, sedan är den full och i värsta fall fungerar som matkälla till andra möss...