265 916 läst · 1 462 svar
266k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Har varit på jakt efter en mus som tagit sig in i ena kökslådan några nätter. Sockeln är inte färdigställd och vi har öppet till kattvinden på ett ställe där uppe pga renovering. Gissar på att han tar sig in där och går ner för trappan.
Inatt small det.
Inatt small det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns två sorters glykol, etylen är giftigt, propylen är godkänt i livsmedel, glykolen gör att så att det inte fryser, och jag tror även att den söta lukten lockar.C Cambudgie skrev:Glykol tycker jag inte att man ska ha då det är giftigt och om man slänger ut mössen i skogen så är risken stor att man sekundärförgiftar andra djur.
Jag och några bekanta diskuterade vad man skulle kunna ha i hinken som är miljövänligt men giftigt så att musen dör snabbt. Det bästa vi kom fram till var ättika. Har dock inte testat det ännu.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Den fick i alla fall en sista måltid......
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
RIP
Protte
Protte
Tar bra med råttor och möss i slagfällorna. Jag delar en mandel och limmar fast med något vettigt lim, häller sedan kolasås över hela härligheten. Fungerar bra för mig.C Cambudgie skrev:
Han har säkert förätit sig på rostiga kabelklammrar .
Nu har jag lyckats fånga en mus på kamera som (med lite hjälp) föll ner i hinken. Den simmar i exakt 3 minuter och 48 sekunder innan den dör.S salkin85 skrev:
Endast vatten i hinken.
Lite färre möss nu. Men misstänker det beror på rävarna. Såg en ytterst tjock och välmående sitta ovan min infiltration inatt
Nu verkar det frysa på med. Så hoppas att återväxten hindras till nästa år.
Nu verkar det frysa på med. Så hoppas att återväxten hindras till nästa år.