264 485 läst · 1 459 svar
264k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 822 inlägg
Ang möss, någon som fått in möss i cellplasten i plattan?
Nja kanske inte för egen maskin men lite hjälp från mig med placering kan jag förhoppningsvis styra det lite i rätt riktning.KnockOnWood skrev:
Min erfarenhet av katter är att dessa djur är lite för listiga för att styras och vad jag kan bedöma av grannens katter
så verkar dom som mig vara mer förtjusta i småfåglar än möss.
Jag hade för några år sedan en mus som varje gång jag kom till snickarboa på vinden så kom den nyfiket fram och gick omkring runt mig. Den vägrade att gå i fällorna med godis men gick gärna fram till min dotter för att bli klappad och äta solrosfrön ur hennes hand.KnockOnWood skrev:
Hon döpte den till Owe, sorgligt nog så dog Owe någon månad senare. Jag vill väl inte med detta visa på gott eller ont utan mer på att det kan finnas individer som i varje fall för mig är lättare att acceptera.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är ju tyvärr så att fågel smakar fågel.
Men antalet fåglar som katterna tar är minst en tiopotens mindre än antalet möss.
Men antalet fåglar som katterna tar är minst en tiopotens mindre än antalet möss.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, inte vet jag.
Se dig omkring, hur många småfåglar ser du vid fågelbordet/talgbollen?
Hur många småfåglar finns det i Sverige? Det finns nio miljoner människor ungefär.
Kan det finnas nittio miljoner småfåglar? Jag vet inte :|
Men jag tror att skator, kråkor och hökar tar många fler fågelungar än vad våra kattor tar.
Se dig omkring, hur många småfåglar ser du vid fågelbordet/talgbollen?
Hur många småfåglar finns det i Sverige? Det finns nio miljoner människor ungefär.
Kan det finnas nittio miljoner småfåglar? Jag vet inte :|
Men jag tror att skator, kråkor och hökar tar många fler fågelungar än vad våra kattor tar.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Min dotter har gäster. Katten tyckte att han skulle hjälpa till med frukosten, så när de vaknade låg en död mus mitt på golvet bland de sovande ungdomarna...
Dock tyckte de otacksamma gästerna att det var godare med ostmacka och oboy.
Dock tyckte de otacksamma gästerna att det var godare med ostmacka och oboy.
Svårt att avgöra mängden tår då den sprungit omkring på samma ställe, men jag förutsatte att det var 4 tår när jag mätte bredden.
Länken får jag titta på när jag har tillgång till en dator, den tillät inte telefoner alls...
Länken får jag titta på när jag har tillgång till en dator, den tillät inte telefoner alls...