Håller på och sätter upp plyfa i toaletten. Hade köpt en massa plyfa från Beijer som inte räckte till så åkte till närmsta brädgård för att handla en liten 2500x900 som saknades. Jag blev förvånad över färgskillnaden när jag satte upp den. Undrar om någon varit med om detta och om det är vanligt på konstruktionsplyfa? Moelvenskivan är köpt idag.
Det bör finnas en varudeklaration på det du har köpt?L Luki5 skrev:Håller på och sätter upp plyfa i toaletten. Hade köpt en massa plyfa från Beijer som inte räckte till så åkte till närmsta brädgård för att handla en liten 2500x900 som saknades. Jag blev förvånad över färgskillnaden när jag satte upp den. Undrar om någon varit med om detta och om det är vanligt på konstruktionsplyfa? Moelvenskivan är köpt idag.
Jo men butiken där du har köpt det bör kunna leverera ett produktblad om vad det är för trä sort i skivorna för det ser ut att vara olika eller är det en synvilla?L Luki5 skrev:
Är set möjligtvis en våtrumsplywood eller en oputsad plywood?
Anledningen till frågan om det är ovanligt var väl mer om skivan har blivit dålig så man bör sätta upp en ny men vad jag kunde se på brädgården var hela högen samma färg.
Kan inte hitta någonting om sort på RAW plyfan men moelven har 98% gran och 2% furu.R Rejäl skrev:
Anledningen till frågan om det är ovanligt var väl mer om skivan har blivit dålig så man bör sätta upp en ny men vad jag kunde se på brädgården var hela högen samma färg.
Du får ställa frågan till Beijer!L Luki5 skrev:Är set möjligtvis en våtrumsplywood eller en oputsad plywood?
Kan inte hitta någonting om sort på RAW plyfan men moelven har 98% gran och 2% furu.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp ang slipning av mörkt golv
Golv -
Miljövänligt virke från Organowood ruttnade – byts ut i flera kommuner
Artikelkommentarer -
Vilket virke till sängbotten
Möbelsnickeri -
Pergola i tryckimpregnerat virke, hur kraftiga stolpar och bärlinor
Altan & Uteplats -
Användning av virke med blånad