Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Idag satte jag fast växthuset. Tycker att det blev snyggt med vinkelfästena jag gjorde, det ser ut som original!
Essves lättbetongskruvar fungerade toppen och drog ner bra i lecan.
Sen satte jag gummilisterna för rutorna och det tog endel tid, tråkigt med massa små jobb innan jag kunde börja sätta glasen. Men sen äntligen dags för glasning!
Det gick smidigt men skapligt drygt att det ligger blandade storlekar av glasen i lådorna. Hade hellre haft dom utifrån storlek.
Men allt det här tog så mycket längre tid än att bygga stommen..
Taket glaset och halva sidorna iaf!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen satte jag gummilisterna för rutorna och det tog endel tid, tråkigt med massa små jobb innan jag kunde börja sätta glasen. Men sen äntligen dags för glasning!
Det gick smidigt men skapligt drygt att det ligger blandade storlekar av glasen i lådorna. Hade hellre haft dom utifrån storlek.
Men allt det här tog så mycket längre tid än att bygga stommen..
Taket glaset och halva sidorna iaf!
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruvar"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Ett ryck till efter lite grillning! Allting glasat, bara 2st öppningsbara luckor i taket kvar. Dom tar jag imorgon och ska även vara automatiskt öppning på dom, som jag precis fått hem. Även en hylla ska monteras i växthuset. Fällbar i grönt, svindyr haha men passar och det blev enkelt istället för att göra en egen..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Hittat en sten som får fungera som trappsteg! Tung som attan.. Ser lite konstigt ut nu men smälter nog in bra med kullertsenen.
Nästan nu det roliga börjar när man får fixa med finliret. Hyllan monterad också så nästa sak blir kullerstenen men det ser ut att bli regn imorgon och idag blåser det nåt otroligt! Jag hade tur som glasade klart allt igår..
Nästan nu det roliga börjar när man får fixa med finliret. Hyllan monterad också så nästa sak blir kullerstenen men det ser ut att bli regn imorgon och idag blåser det nåt otroligt! Jag hade tur som glasade klart allt igår..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 075 inlägg
Är det inte lite sent att börja använda grävskopor nu, eller är det mycket jord som ska in i nästa steg?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 075 inlägg
Ah, jag tänkte på de tre tunga maskiner jag såg inkörda på sista bilden nu. En lastbil och två grävmaskiner om inte synen bedrar mig.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Eftersom det blåste rätt enormt idag fick jag inte upp takluckorna och regn väntas hela dagen imorn.. Så jag kunde inte vänta och trotsade blåsten! Vinglandes på stegen fick jag tillslut upp luckorna, nu är det redo för ösregn!
Självklart kunde jag inte sitta efter det aå jag började lägga kullerstenen för att se hur det kommer att bli. Jag älskar kullersten och havet så man får lägga band på sig så det inte går till överdrift haha
Fick iaf klart framsidan och det blir superfint! Ganska exakt så som jag föreställde mig när jag satte grävskopan i marken och det måste man vara nöjd med! För det är inte alltid det blir exakt så som man föreställt sig, ja bortsett från att jag faktiskt fick använda leca men nu i efterhand blev det ändå snyggt!
Självklart kunde jag inte sitta efter det aå jag började lägga kullerstenen för att se hur det kommer att bli. Jag älskar kullersten och havet så man får lägga band på sig så det inte går till överdrift haha
Fick iaf klart framsidan och det blir superfint! Ganska exakt så som jag föreställde mig när jag satte grävskopan i marken och det måste man vara nöjd med! För det är inte alltid det blir exakt så som man föreställt sig, ja bortsett från att jag faktiskt fick använda leca men nu i efterhand blev det ändå snyggt!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Haha ja man fick ta i rätt bra och akta ryggen när den skulle dit!Snigla skrev:
Yes roligaste nu när man kan börja där inne men lite stökigt när jag har sått gräs utanför.. Att ta sig in och ut alltså
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Riktigt snyggt! Har du tänkt lägga några matchande plattor i gräsmattan? Jag tror det kan vara en bra idé, det tenderar att bli mycket spring till växthuset även tidig vår och sen höst då gräset gärna blir söndersprunget och lerigt.holmberg87 skrev:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Jag har funderat på det och det är nog inte omöjligt. Men jag vet inte riktigt hur långt dom skulle gå isåfall. Vill helst inte ha det så jag provar utan till en början och ska tänka på hur det kan läggasD Dublin skrev: