TRJBerg
P patrik.hermansson50 skrev:
Och folk här skriver att TS krav skulle kosta 20 miljoner😂
Och det skulle det. Den här fastigheten ligger inte ibom 10 mil från Göteborgs centrum.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Och det skulle det. Den här fastigheten ligger inte ibom 10 mil från Göteborgs centrum.
jo
 
  • Skärmdump av en karttjänst med en rutt från Alingsås till Göteborgs Centralstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JohnAnchor skrev:
Jag har några små enkla krav.
Sa han, och framställde sedan en lista krav som var för sig kan vara kluriga och tillsammans fullständigt omöjliga.

Jag är ledsen men jag tror inte det där kommer hända, i synnerhet om man tänker på att du dessutom informerar om att du inte tillhör de rikaste ca 10% av befolkningen.
 
Här, jag gjorde en bild för att sammanfatta TS dilemma, som så många andra av oss också stått inför:

Tre cirkelformade alternativ: "Bra läge", "Bra hus", "Jag har råd". Texten uppmanar att välja två.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
B
Vart tog ts vägen? Ledsen över svaren eller tar sig en funderare??
 
  • Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
H hapazard skrev:
jo
Du har rätt. Mitt ögonmått lurade mig.
 
TRJBerg
torparavgrund torparavgrund skrev:
Här, jag gjorde en bild för att sammanfatta TS dilemma, som så många andra av oss också stått inför:

[bild]
Du kan inte säga så. Ingen här vet TS budget. Han kanske har råd att pytsa in 50 miljoner.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Du kan inte säga så. Ingen här vet TS budget. Han kanske har råd att pytsa in 50 miljoner.
Knappast. Begränsad ekonomi står det.
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
TRJBerg
Anna_H Anna_H skrev:
Knappast. Begränsad ekonomi står det.
Ok, den raden missade jag. Tyvärr säger det inte så mycket. Dvs om det verkligen är det såsom man säger i vardagslag har han dålig kontakt med verkligheten.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
E
Sökte också under lång tid men har med tiden insett att jag inte kan få vad jag söker i Sverige. För korta somrar, skenande kriminalitet och andra faktorer gjorde att jag skaffade boende i Spanien istället.

Kanske inte hjälper dig, men du kanske måste vidga dina vyer ännu mer?
 
Här i stockholm finns det enstaka fastigheter som har blivit omringat av naturreservat. Dvs. de fanns där innan området gjordes om till naturreservat. Så dessa ligger ofta helt isolerade, omgivna av skog som inte får bebyggas. Borde finnas sådana i göteborgsområdet också.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Och det skulle det. Den här fastigheten ligger inte ibom 10 mil från Göteborgs centrum.
Skitsnack, det finns många hus med sjöläge inom 10 mil från Stockholm långt under 20 milj. Däremot är det kanske grannar nära men med eller utan grannar påverkar priset rätt lite.
 
TRJBerg
P patrik.hermansson50 skrev:
Skitsnack, det finns många hus med sjöläge inom 10 mil från Stockholm långt under 20 milj. Däremot är det kanske grannar nära men med eller utan grannar påverkar priset rätt lite.
TS krav var:

- nära till vatten/hav.
- inga grannar på några hundra meter
- inga bilvägar i närheten
- ingen genomfart
- ingen industri/större bilväg som låter
- 1ha tomt minst
- Torp/Sekelskifteshus eller äldre.
- 10 mil radius till Göteborg
- riktig natur (alltså inte trädplantering).

Jag kan inte se ett reellt alternativ som inte innefattar en större skogs- eller lantbruksfastighet. Dvs många hektar. Och är det nära till sjö eller hav och inom 10 mil till Stockholms centrum blir det mycket dyrt.
 
  • Gilla
heimlaga och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
TS krav var:

- nära till vatten/hav.
- inga grannar på några hundra meter
- inga bilvägar i närheten
- ingen genomfart
- ingen industri/större bilväg som låter
- 1ha tomt minst
- Torp/Sekelskifteshus eller äldre.
- 10 mil radius till Göteborg
- riktig natur (alltså inte trädplantering).

Jag kan inte se ett reellt alternativ som inte innefattar en större skogs- eller lantbruksfastighet. Dvs många hektar. Och är det nära till sjö eller hav och inom 10 mil till Stockholms centrum blir det mycket dyrt.
20 miljoner får du jäkligt mycket för.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
TS krav var:

- nära till vatten/hav.
- inga grannar på några hundra meter
- inga bilvägar i närheten
- ingen genomfart
- ingen industri/större bilväg som låter
- 1ha tomt minst
- Torp/Sekelskifteshus eller äldre.
- 10 mil radius till Göteborg
- riktig natur (alltså inte trädplantering).

Jag kan inte se ett reellt alternativ som inte innefattar en större skogs- eller lantbruksfastighet. Dvs många hektar. Och är det nära till sjö eller hav och inom 10 mil till Stockholms centrum blir det mycket dyrt.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-fogdo-strangnas-kommun-slangstan-9-20347655

Tänk vad du kan få för 20 millar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.