37 672 läst · 163 svar
38k läst
163 svar
Mitt oändliga husletande knäcker mig. Hur länge orkar man hålla på? Ska man bara ge upp på drömmen?
Sa han, och framställde sedan en lista krav som var för sig kan vara kluriga och tillsammans fullständigt omöjliga.J JohnAnchor skrev:
Jag är ledsen men jag tror inte det där kommer hända, i synnerhet om man tänker på att du dessutom informerar om att du inte tillhör de rikaste ca 10% av befolkningen.
Sökte också under lång tid men har med tiden insett att jag inte kan få vad jag söker i Sverige. För korta somrar, skenande kriminalitet och andra faktorer gjorde att jag skaffade boende i Spanien istället.
Kanske inte hjälper dig, men du kanske måste vidga dina vyer ännu mer?
Kanske inte hjälper dig, men du kanske måste vidga dina vyer ännu mer?
Här i stockholm finns det enstaka fastigheter som har blivit omringat av naturreservat. Dvs. de fanns där innan området gjordes om till naturreservat. Så dessa ligger ofta helt isolerade, omgivna av skog som inte får bebyggas. Borde finnas sådana i göteborgsområdet också.
TS krav var:P patrik.hermansson50 skrev:
- nära till vatten/hav.
- inga grannar på några hundra meter
- inga bilvägar i närheten
- ingen genomfart
- ingen industri/större bilväg som låter
- 1ha tomt minst
- Torp/Sekelskifteshus eller äldre.
- 10 mil radius till Göteborg
- riktig natur (alltså inte trädplantering).
Jag kan inte se ett reellt alternativ som inte innefattar en större skogs- eller lantbruksfastighet. Dvs många hektar. Och är det nära till sjö eller hav och inom 10 mil till Stockholms centrum blir det mycket dyrt.
20 miljoner får du jäkligt mycket för.TRJBerg skrev:TS krav var:
- nära till vatten/hav.
- ingen genomfart
- 1ha tomt minst
Jag kan inte se ett reellt alternativ som inte innefattar en större skogs- eller lantbruksfastighet. Dvs många hektar. Och är det nära till sjö eller hav och inom 10 mil till Stockholms centrum blir det mycket dyrt.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-fogdo-strangnas-kommun-slangstan-9-20347655TRJBerg skrev:TS krav var:
- nära till vatten/hav.
- ingen genomfart
- 1ha tomt minst
Tänk vad du kan få för 20 millar