47 870 läst · 117 svar
48k läst
117 svar
Mitt lösvirkesgarage från grunden
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Jag bygger eget. Väggarna blir 145x45 C24 liksom hammarband och bärlina. Jag har fällt in en bärlina på båda sidorna för att i framtiden lätt kunna sätta i fönster osv.
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Jag vet inte exakt var du vill se men jag slänger upp två bilder på bärlina och 1 bild från dagens jobbJerka87 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Är det någon som kan tala om hur man ska klippa fotplåten på ett bra sätt? Sist jag skarvade fotplåt blev det inte så bra.
Dessutom så menar snickarna som bygger hus i närheten att det är onödigt att lägga papp under och över plåten. Jag använder mig av icopal flexilight bas som underlagspapp. Synpunkter? Det är ju bara ett garage...
Frågorna är ställda i forumdelen tak också.
Dessutom så menar snickarna som bygger hus i närheten att det är onödigt att lägga papp under och över plåten. Jag använder mig av icopal flexilight bas som underlagspapp. Synpunkter? Det är ju bara ett garage...
Hmm, min plåt stack man ihop tror jag? Jag lade inte heller på båda sidorna, men så här i efterhand ångrar jag mig för det är ganska lite jobb egentligen om man ser till helhetenAndreas_Evelina skrev:Är det någon som kan tala om hur man ska klippa fotplåten på ett bra sätt? Sist jag skarvade fotplåt blev det inte så bra.
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Förr la man ju bara pappen och lät den gå ut över takkanten och det har väl funkat i många år?
Hej.
Detta ska följas.. jag ska själv snart börja på mitt garagebygge 6x8.4m varmgarage(+förråd) och kommer säkert ställa frågor här om det går bra..
Bara snön här uppe i norrland försvinner nångång!
Du får gärna skriva tips om sånt som gått fel, eller sånt som man bör tänka på i förebyggande.
Detta ska följas.. jag ska själv snart börja på mitt garagebygge 6x8.4m varmgarage(+förråd) och kommer säkert ställa frågor här om det går bra..
Bara snön här uppe i norrland försvinner nångång!
Du får gärna skriva tips om sånt som gått fel, eller sånt som man bör tänka på i förebyggande.
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Två tips på direkten:Jagggie skrev:
Var fler än 2 alt kranbil vid takstolslyft
Beställ takluckor istället för lös råspont, det går såååå mycket fortare
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg