Riktigt inspirerad av vad du lyckats med ute! Fler bilder på resultatet ute uppskattas. Du kan även få komma å ta dig ann mitt kaos här hemma. Nybygge med 2500kvm kaos till trädgård än, haha
 
Haha tack! Har ungefär samma storlek hos mig men dock så kommer hälften aldrig att bli av då det är mer skog som ska få stå. Kommer snart att ta tag i entrén samt en relaxaltan som jag tänkt ha en badtunna på nu till vintern.
Kommer mer bilder på det så fort jag blir lite ledig från jobbet och får mer tid hemma :)
 
Nu har jag även installerat belysning på garaget istället för den tråkiga belysningen som sattes dit för 25 år sedan. Framsidans belysning installerade jag förra året vilket därför finns med även på förebilden.

Före
Garage med ny installerad belysning på kvällen, kontrasterande före och efter uppgradering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter
Vit garagebyggnad med ny utomhusbelysning i skymningen, cyklar parkerade vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu var det dags att byta ut trallen och bygga om entrén lite. Den gamla var 25 år och ganska tråkig så en nyare skulle passa in mer i huset. På bilden före så kan man även se sonen i sin barnvagn som verkar väldigt glad över att pappa ska byta ut det gamla åbäket 😂

Före:
Ny trall vid vit entré med glatt barn i barnvagn på gammal trall framför dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Nybyggd trätrall och entrétrappa till vit husfasad, barnvagn synlig åt sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyckte även att det såg så mysigt ut på kvällen så bjuder på en kvällsbild:
Nyrenoverad entré med trall och kvällsbelysning, vit husfasad, svart ytterdörr och hängväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
oas och 2 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt! Gillar idén med spottarna i frisen runt garaget. Den gav inspiration inför nästa sommars altanbygge. (y)
 
  • Gilla
MH1001
  • Laddar…
Nu börjar man ju bli sugen på å få se de där utespat de pratats om 😄
 
Xtruder skrev:
Nu börjar man ju bli sugen på å få se de där utespat de pratats om 😄
Det är mitt nästa projekt. Har gått och dalat lite om det kommer att hända iår eller under nästa år men ska försöka få igång det snarast. Har försökt hitta en minigrävare som jag kan hyra nu först för att få iordning grunden till hela altanen allt ska stå på :)
 
  • Gilla
Xtruder
  • Laddar…
Har nu kört igång min altandel på berget där jag ska ha badtunna och bastu en vacker dag. Har hyrt hem en minigrävare och kört bort all jord. Hyrde sedan en borrhammare från Ramirent och borrade upp 40+ hål i berget där jag sedan gjöt fast stolpskorna med ankarmassa från Byggmax. De sitter rejält nu och har även börjat med stolpar som jag sedan fäster reglar på. Så här ser det ut hittills, får se hur långt jag kommer innan vintern och kylan tvingar mig att hålla mig inne :)

Innan arbetet tog fart
En bergssluttning täckt med grönska, förberedd för byggnation med verktyg och material synligt inför projekt med badtunna och bastu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Minigrävare bredvid uppgrävt område på en bergssida där förberedelser för att installera badtunna och bastu pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förberett byggområde på berg med uppborrade hål, verktyg och gjutna stolpskor i skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundarbete för altan med stolpar och reglar uppförda på ett bergrigt och blött område, omgivet av skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Minigrävare på ett uppgrävt bergsområde klart för stolpskor och konstruktion av altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Daniel Tegenfeldt och 2 till
  • Laddar…
Kommer med en uppdatering på hur altanen ser ut i dagsläget. Har blivit lite sola nu mellan varven då det varit så gott väder 😆


Halvfärdig altan under konstruktion i skogsmiljö med verktyg och material synliga, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och lite spottar finns redan på plats

Kvällsbild av ofärdig altan med stomme och lagda däckbrädor, spotlights installerade längs kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Blir kanonsnyggt och spottar kan man aldrig ha för många av.
 
Nu är det nästan färdigt. Altanen ska inredas lite till och sen kommer bastu och badtunna att ställas på plats om några veckor ☺️


Nybyggd tom altan omgiven av ett trästaket med natur i bakgrunden, redo för möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggd altan med utemöbler och grill, intill en stor sten och skog i bakgrunden, solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggd altan i skogsmiljö med loungemöbler och byggverktyg, klart för bastu och badtunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
shomakie och 3 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt. Gillar speciellt att den är lite oregelbunden i utformningen.
Bra jobbat (y)
 
5-stjärigt! Starkt jobbat, om du har gjort det själv :)
 
Snyggt (y)
 
Jajamen allt med huset är gjort själv förutom badrummet där jag anlitade ett företag ☺️

I väntan på badtunna så förstärker jag upp och byter trallen på svärfars gamla altan som är 28 år gammal. Han hade reglar med 75mm reglar på en hel del ställen så har börjat med att byta ut dom mot 145mm då de gamla sviktande lite.


Renovering av gammal altan med nya kraftigare reglar vid ett vitt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.