39 752 läst · 94 svar
40k läst
94 svar
Mitt Garagebygge från start
Uppfyllnad.
Jämnt och fint. Dags att glätta.
Nästan klart!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jämnt och fint. Dags att glätta.
Logga in
Skapa konto
Nästan klart!
Logga in
Skapa konto
Nu har det stått still ett tag, både bygget och dokumenteringen.
Har kapat de stående reglarna och jackat ut för bärlinan på kortsidan där takstolarna kommer att vila.
Imorgon blir sista dagen jag kommer att vattna plattan och hålla den blöt, så kanske man kan börja resa lite vägg i veckan på dom timmar man har efter jobbet.
Har kapat de stående reglarna och jackat ut för bärlinan på kortsidan där takstolarna kommer att vila.
Imorgon blir sista dagen jag kommer att vattna plattan och hålla den blöt, så kanske man kan börja resa lite vägg i veckan på dom timmar man har efter jobbet.
Logga in
Skapa konto
Blev lite spika ikväll och förbereda för morgondagen då jag får 2 extra händer som hjälper till.
Resning imorgon förberett..
Logga in
Skapa konto
Resning imorgon förberett..
Logga in
Skapa konto
Jag spikade fast syllen först och lade stolparna på golvet mot syllen och spikade i sektioner mot den, i överliggaren alltså.. och skarvade mitt på stolpe.
Ska lägga ut senaste bilderna sen ikväll tänkte jag.. har fått det vindtätt nu och med utvändiga reglar utvändigt..
Ska lägga ut senaste bilderna sen ikväll tänkte jag.. har fått det vindtätt nu och med utvändiga reglar utvändigt..
Medlem
· Västmanland
· 155 inlägg
Ser bra ut!
Nu har takstolarna kommit och dom är monterade..
Har dröjt lite då det blev en liten miss i beställningen av takstolarna.. den som väntar på nåt gott?
Ikväll skulle det börja regna, så jag täckte det jag kunde så det inte blir allt för blött.. överambitiöst?
Fler bilder kommer senare (takstolsresningen)
Har dröjt lite då det blev en liten miss i beställningen av takstolarna.. den som väntar på nåt gott?
Logga in
Skapa konto
Ikväll skulle det börja regna, så jag täckte det jag kunde så det inte blir allt för blött.. överambitiöst?
Logga in
Skapa konto
Fler bilder kommer senare (takstolsresningen)
Det syns litegrann på taket till höger att jag har satt stålband i ett X under råspånten.
Sen har vi stöttor både på fram och baksida.
Taket är stabilt att vara på, och även råspånten gör det ju mer och mer stabilt eftersom man bygger på.
Det ska monteras extra kryss-stag lite överallt sen, även i själva stommen.
Sen har vi stöttor både på fram och baksida.
Taket är stabilt att vara på, och även råspånten gör det ju mer och mer stabilt eftersom man bygger på.
Det ska monteras extra kryss-stag lite överallt sen, även i själva stommen.
Produkter som diskuteras: "stålband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Har inte hänt jättemkt som är synligt på sistone.
Förlängde takfoten med ca 220mm då jag valde lite väl kort (300mm) från leverantören.
Lägger upp en bild från ikväll.
Imorgon hämtas isoleringen (145) och sen ska det förhoppningsvis hinnas monteras lite tak-papp oxå.. och sen plåt på det..
Förlängde takfoten med ca 220mm då jag valde lite väl kort (300mm) från leverantören.
Lägger upp en bild från ikväll.
Imorgon hämtas isoleringen (145) och sen ska det förhoppningsvis hinnas monteras lite tak-papp oxå.. och sen plåt på det..
Logga in
Skapa konto
Här har det stått still.. på forumet altså..
Här hemma har det inte varit mkt till vila, blivit många timmar sen senaste uppdateringen.
Det som hänt senast är väl att jag har monterat vindskivor, lagt papp klart, lite avvattning och så.. även underspikning.
Panelen sitter på kortsidorna, dock bara botten-varvet.. locken har inte kommit upp än. men tids nog...
Här hemma har det inte varit mkt till vila, blivit många timmar sen senaste uppdateringen.
Det som hänt senast är väl att jag har monterat vindskivor, lagt papp klart, lite avvattning och så.. även underspikning.
Panelen sitter på kortsidorna, dock bara botten-varvet.. locken har inte kommit upp än. men tids nog...
Logga in
Skapa konto