57 862 läst · 123 svar
58k läst
123 svar
Mitt garage bygge!
Äntligen betongen i formen!
och formen höll!
Jag min klant skulle gå ut och skura fram järnen runt groparna och tror inte att jag halkade.
Ja ja platan ska ju ändå slippas sen.
och formen höll!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag min klant skulle gå ut och skura fram järnen runt groparna och tror inte att jag halkade.
Ja ja platan ska ju ändå slippas sen.
Snyggt. Kul projekt att följa.
Jag gjöt också ett golv i somras med en nedsänkt saxlyft lika din. Jag har inte upplevt något som helst problem med att montera lyften med plattan gjuten som din med två separata gropar. Jag tycker att det känns bra att ha stadig betong mellan dem. Rätt vad det är ska man köra en växellådslyft eller nåt annat där och då ska det vara stadigt.
Att plattan skulle bli svagare där rören går tror jag inte heller. Alla mina rör till lyften ligger i gruset under betongen. Men med 330mm djupa gropar som det här är det ju inte några problem. Ska man sänka ner en låg lyft som är anpassad för att ligga ovanpå golvet så blir det en helt annan sak.
Keep up the good work.
Jag gjöt också ett golv i somras med en nedsänkt saxlyft lika din. Jag har inte upplevt något som helst problem med att montera lyften med plattan gjuten som din med två separata gropar. Jag tycker att det känns bra att ha stadig betong mellan dem. Rätt vad det är ska man köra en växellådslyft eller nåt annat där och då ska det vara stadigt.
Att plattan skulle bli svagare där rören går tror jag inte heller. Alla mina rör till lyften ligger i gruset under betongen. Men med 330mm djupa gropar som det här är det ju inte några problem. Ska man sänka ner en låg lyft som är anpassad för att ligga ovanpå golvet så blir det en helt annan sak.
Keep up the good work.
Har tagit det lite lugnt nu i vinter.J Joonazz skrev:
Just nu håller jag på med att ta lite offerter ska bestämma mig vem som ska få leverera material.
Har en bygghandel som ligger 400m hemifrån och en som ligger några mil bort som räknat på det.
Den som ligger nära har jag bara fått all material på offerten i en jäkla röra och lite konstigt.
Normalt sett så är de väldigt bra att ha och göra med men här känns de lite röriga och struliga.
Fördelen är dok att man kan gå bort och komplettera med saker och man kanske kan be om lite truck hjälp in i mellan.
Priset där är 215k Utan garage portar.
Den som ligger lite längre ifrån har jag fått en riktigt material spec där det står riktigt uppradat och specificerat.
Syll, Regelverk, lejd,isolering, beklädnad insida och utsida.
och uträknat precis så mycket jag behöver.
Den är på 237k Med Garage portar men då tillkommer frakt hem med.
man kan ju gå över in på andra bygghandlen och komplettera med saker om det nu skulle fattas något.
Känns liksom som hugget och stuket.
Men får lite bättre känsla av den som ligger lite länge bort
Det har blivet gjort lite i dag!
Först ut med syllen och måttat ut.
Stå och kapa alla reglarna.
efter 3-4 st när man fått in snitsen så går det sjukt bra.
En långsida nästan klar!
Först ut med syllen och måttat ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stå och kapa alla reglarna.
efter 3-4 st när man fått in snitsen så går det sjukt bra.
Logga in
Skapa konto
En långsida nästan klar!
Logga in
Skapa konto
Gjort urjack för där carpotens balkar ska in.
Nu är alla vägg delar klara och skall resas senare i dag och i eftermiddag kommer takstolarna och på torsdag ska de på plats.
Tajt schema men det ska gå!!
Logga in
Skapa konto
Nu är alla vägg delar klara och skall resas senare i dag och i eftermiddag kommer takstolarna och på torsdag ska de på plats.
Tajt schema men det ska gå!!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto