Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso1 skrev:
Man väntar sig sånt i Djursholm, Danderyd och Lidingö. Det vore intressant, om det finns motsvarande ELIT-grupper i dessa områden.
Som Danderydsbo, nej, det gör man inte. Det är ett svinaktigt beteende, oavsett härkomstsort.
 
  • Gilla
Marjatta Lakso och 4 till
  • Laddar…
A
A aries skrev:
Varför skriver du här?
Är det något du vill ha svar på eller vill du bara beskriva ditt liv?
Varför startar du inte en egen blogg så kan du skriva av dig om dina problem?
Inte mitt liv, utan fastighets-område.
 
A
Karlia Karlia skrev:
Du har postat i juridik. Tolkar jag dina inlägg rätt, du vill veta om det är lagligt att bilda förening i syfte att hålla ordning i området? Deras mål är att höja statusen där? Föreningen är inte öppen, det är oklart vilka som är med i den men en jobbar på bank där du tror att hen tagit reda på inkomst mm gällande de boende i området.
Det finns hundar som kissar på brevlådor.

Kanske vore enklare om du spaltar upp dina frågor, det känns lite vagt.
Om det är lagligt att tvinga bort boende, som äger en andel av en fastighet.
 
A
useless useless skrev:
Har man bildat en förening rent formellt, eller är det bara några grannar som har ett gemensamt intresse i att göra livet surt för de med 'exploaterbara fastigheter'?
Om det bara är en liten 'klubb' som träffas och diskuterar oönskade grannar på någons veranda så är det nog svårt att göra något. Skvallerkäringar (av båda könen) har funnits i alla tider utan att det har varit direkt olagligt...
Det finns sedan gammalt en informell sammanslutning av folk på området. Då gick det åtminstone att prata med folk.
 
Karlia
Nej, det går inte att tvinga iväg någon som äger. Fråga om han vill flytta/sälja är dock tillåtet.
 
  • Gilla
  • Wow
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
A
harry73 harry73 skrev:
Sorry, jag har svårt att tro på detta.
TS skrev även ett inlägg i en annan tråd som jag har svårt att tro på.
[länk]

Kan nya medlemmar inte börja med en vanlig fråga om vardagliga problem, så att de hinner bygga upp lite förtroende innan alla extrema historier kommer fram?

Hade en bekant som trodde att världen skulle gå under och att rymdvarelser skulle rädda honom och hans gelikar. Får lite samma vibbar här.












Min relation till mina syskon har aldrig varit bra, men nu saknas allt förtroende från min sida, efter det här "kuppförsöket"
 
A
Karlia Karlia skrev:
Nej, det går inte att tvinga iväg någon som äger. Fråga om han vill flytta/sälja är dock tillåtet.
Min kompis som äger 10% av min fastighet värd 5 miljoner, fick uppmaning att försvinna härifrån, han fick två dagar påsig.
 
  • Gilla
Marjatta Lakso
  • Laddar…
A
M Maledictus skrev:
Oavsett om TS trollar eller ej så är det ju en intressant fråga. Kommer själv från en kommun där man lagt har ett s.k. "socioekonomiskt utsatt område" dvs. ett så kallat trash-ghetto. Bilbränder, skjutningar, skadegörelse osv. är ren vardagsmat och ingen vettig människa sätter sin fot där. Nu har man dessutom stängt den enda skolan i området och bussar eleverna till två andra skolor (vilket givetvis förstört detta med). En bekants unge blev rånad på mobilen första skoldagen och en kompis till denna på sin märkesjacka.

Inte konstigt att man vill försöka hålla slöddret så långt bort som möjligt. Och allt snack om att det alltid varit såhär när man pratar om "på min tid" är ju bara skitsnack. Förr blev man inte knivrånad i skolan eller att lärarna fick stryk av eleverna.

Edit: Nu säger jag inte att TS inneboende är slödder (om nu historien stämmer) men jag förstår tanken att man vill bo i ett säkert, rent och snyggt område. Sen känns det lite extremt i TS fall.
Han äger 10% av min fastighet värd 5 miljoner. Han är genom-ordentlig, hjälpsam och duktig.
 
  • Älska
Marjatta Lakso
  • Laddar…
Staffans2000
Marjatta Lakso1 skrev:
Min kompis som äger 10% av min fastighet värd 5 miljoner, fick uppmaning att försvinna härifrån, han fick två dagar påsig.
Skit i det!

Staffans
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Marjatta Lakso och 7 till
  • Laddar…
Det är ju modernt och trendigt med nedskärningar och inbesparingar och även om jag av princip motsätter mig alla former av mode och trender är det banne mig dags att ni sparar in på skiten ni kastar på varandra i den här tråden!
Det kommer inte ut någonting vettigt av det där skitkastandet.

Själv har jag också ett förflutet med ett antal tvister och enligt flera vänner och bekanta och också enligt en skolad psykolog beror detta på att jag verkar försiktig och godmodig och litet osäker bland folk. Det innebär att de som är ute efter att trampa ned folk tror sig se ett lätt offer i mig. Sedan visar det sig att jag gärna backar en liten bit för god sämjas skull men bortom en viss rimlighetsgräns backar jag inte en millimeter utan tar till storsläggan i stället och tvisten är ett faktum.
Det här är bara ett exempel på varför man inte skall lägga folk till last att de "hamnar i tvister".

Med detta sagt hävdar jag fortfarande att Marjattas delägare skall få bo kvar och det skall hon själv också. Det här handlar om det där egendomsskyddet som just de rika och elitistiska brukar prata så mycket om. Nu gäller det Marjattas och hennes delägares egendomsskydd.
Hon har lika stor rätt att skita blankt i Elitfolket som de har att köpa fastigheter runtom. Staffan har summerat det hela väldigt bra. Skit i det.

Sedan kommer frågan om denna ELIT grupp finns och vad de tar sig för. Min uppfattning är fortfarande att om de verkligen finns och om de verkligen anser sig ha rätt att avhysa boende i området som inte uppfyller deras krav på klasstillhörighet då är det bästa man kan göra att driva dem till vansinne med demonstrativa underklassfasoner som inte bryter mot någon lag eller kommunal ordningsstadga eller planebestämmelse. Att köra med en 1000-kronors skrotbil samtidigt som man i alla frågor betraktar sig och bilen som likvärdig med herrarna i deras vrålåk är ett bra sätt. Herrarna brukar bli så påtrampade att de mer eller mindre försvinner ned i jorden när man inte låter sig imponeras utan bara kallt konstaterar att "Det ser krångligt ut att byta vevlager i den där. Hur gjorde du det senast?".
Säkert finns det många andra liknande ömma punkter. "Mina hemodlade jordgubbar är minsann godare än det där ynkliga vinet som du betalar 1200 kronor flaskan för" eller någonting liknande.
 
  • Gilla
  • Älska
Marjatta Lakso och 3 till
  • Laddar…
Äntligen kan jag sluta läsa den här tråden, nu är jag i slutet.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
harry73
Ta der lugnt @heimlaga, ingen säger att kompisen ska bort. Elitgruppen finns inte och herr hinkis inte heller. Inte ens Marjetta och kompisen finns.
Det är en underhållande tråd, där folk driver med varann. Inte den första och inte heller den sista.
 
  • Gilla
  • Arg
Marjatta Lakso och 4 till
  • Laddar…
Haha, bästa sommarnovellen hittills.
Kan inte vara en Bot som svarat. Det är för jäkla bra helt enkelt.
 
  • Älska
Marjatta Lakso
  • Laddar…
Zaps skrev:
Jag skulle ärligt talat inte ha något emot att bo i ett gated community t ex med tanke på hur samhället utvecklas.
Snälla nån
Ja det är ju himla bekvämt att bo med grannar som alla tycker likadant! Men hur ska man då förstå vad som händer?
 
  • Haha
  • Gilla
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Min kompis som äger 10% av min fastighet värd 5 miljoner, fick uppmaning att försvinna härifrån, han fick två dagar påsig.
Annars händer vadå?
 
  • Gilla
Marjatta Lakso
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.