Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
T tanaris skrev:
För att jag är intresserad av dina grannars brevlådor, som du skrivit så mycket om? Din brevlåda är ju inte ett dugg intressant.
Du kan gå till en sådan lyx-brevlåda och stoppa in din pillifjonk in genom luckan - och sedan stänga jättesnabbt! Tarzans djungel-vrål hörs då på nytt.
 
Jag tror dig inte. Hade något du skriver här varit sant finns det betydligt bättre vägar att gå,förslagsvis pressen. Du kan väl ta kontakt med någon journalist som kan gräva i det. Är han någotsånär kompetent, dvs kan verifiera din "story", så lär det dyka upp i tidningen för det vore ett scop. I varje fall på lokal nivå. Du kan väl berätta när artikeln dyker upp så vi kan läsa den.
 
  • Gilla
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Är detta lagligt i Sverige? Hets mot folkgrupp? Jag mår illa, efter att jag hörde detta:

Jag bor på ett gammalt sommarstuge-område i Stockholms skärgård och det har omvandlats alltmer till ett attraktivt villaområde.

Jag träffade häromdagen en granne på vägen och han berättade att de har bildat en ELIT-grupp på vårt villa- och sommarstuge-område. Syftet är att bli av med oönskade element/boende på området, som t ex min kompis som bor i gäststugan. Han sa till mig att "det räcker att du säger två ord till din kompis och sedan är du av med honom för gott, för vi vill inte ha folk här som inte passar in i området, som t ex din kompis som har haft två stroke och är glömsk". Gruppen samlar in tips från sina medlemmar, så att man får veta vilka fastighetsägare eller boende som bör övertalas att sälja och flytta. Sedan rivs de gamla sommarstugorna och exklusiva jättevillor byggs på deras tomter. Syftet med gruppen är att höja områdets status och därmed fastighetsvärdena/priserna. Jag protesterade: kompisen är en väldigt bra arbetare här. Han har dessutom bott hos mig i över 20 år. Han är inte straffad eller liknande och han är en ärlig och hjälpsam person. Får inte jag beställa själv vem som bor hos mig, han t o m äger 10% av fastigheten, pga att han har investerat pengar i den? De gamla och lytta, får de inte heller bo kvar? De som går med rollatorer och käppar?

Är det någon som känner till andra ELIT-grupper på andra villaområden? Är detta en ny företeelse? Det går inte att få insyn och jag vet inte exakt vilka av mina grannar som har anslutit sig till gruppen, men jag vet några som är med.

Ku Klux Klan? Kristallnatten? Bevara Sverige Svenskt?
Det är inte olagligt att bilda klubbar och intresseföreningar. Det är heller inte olagligt att lobba för olika saker.

Jag har ingen aning om varför, men efter att ha läst alla inlägg, får jag uppfattningen att problemet ligger hos dig.

Sätt dig i din varma pool och njut, eller i skuggan under ett träd med ett glas kall lemonad och en bra bok.

Du säger att du trivs bra i ditt hus. Fortsätt med det och låt grannarna sköta sina egna brevlådor efter eget gottfinnande.

Släpp dina konspirationstankar, betala dina räkningar, sköt dig själv, ditt hus och din tomt, så kommer du sannolikt att bli lämnad ifred.
 
  • Gilla
  • Arg
Marjatta Lakso och 3 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Nja det är nog inte de som folk inte vill ha som grannar.

När fyra procent av invånarna i ett område är födda utanför Europa börjar de svenskfödda flytta därifrån. Det är en förklaring till segregationen, enligt en ny doktorsavhandling.
[länk]

Få vill bo tillsammans med grannar som tycker tjejer utan slöja är horor. Eller låta barnen gå ingen klass där få kan svenska ordentligt.
Vid hur många procent elit:are flyttar fler elitare dit?

Är det politiskt inkorrekt om grannarna till de med tjejer i slöja då sätter på sina barn en slags vita slöjor med hål bara för ögonen?
 
H HEM2121 skrev:
Om denna så kallade ELIT grupp inte trivs, då får de väl flytta till något annat område. Det ör väl inte svårare än så!!!
Så du tror att människor i solsidan flyttar för att fel människor flyttar in?:crysmile:
 
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag är född och uppvuxen i Helsingfors, så svenska är mitt andra språk. Det borde förklara diverse språkfel. Och därför platsar jag inte i någon ELIT-grupp, heller. Det har Rasbiologiska institutet redan kommit fram till.
Din svenska är mycket bättre än i de flesta inläggen på Byggahus!
Och jag växte upp i ett snobb-område så jag vet hur det är även om andra inte kan föreställa sig det.
(Har även erfarenhet med dysfunktionella familjer, så det inlägget lät också helt normalt för mig.)
 
  • Haha
  • Älska
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
P
Marjatta Lakso1 skrev:
Hur gör man det? Försvinner den andra då?
Jag hittar inget sätt att radera sig själv. "Byggahus California", alltså.
Man måste nog be redaktionen om hjälp.
 
  • Haha
  • Gilla
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
P
OlssonX OlssonX skrev:
Grannar har stöd i plan- och bygglagen PBL när man kräver att tomt ska vara någorlunda välskött, att bilvrak ska väck och att häckar ska hållas klippta.
Så här ser reglerna ut i t ex Stockholms kommun, men PBL gäller i hela landet
[länk]
En för hög häck vid ett gatuhörn kan förvisso höja risken för olycksfall i trafiken, men en parkerad skrotbil på en garageinfart är knappast en betydande olägenhet för omgivningen. En oklippt gräsmatta är inte heller en betydande olägenhet för omgivningen.
 
  • Älska
Marjatta Lakso
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det politiskt inkorrekt om grannarna till de med tjejer i slöja då sätter på sina barn en slags vita slöjor med hål bara för ögonen?
Ja, det är även fel att tvinga på småtjejer slöja.
 
  • Gilla
Kekistan
  • Laddar…
Staffans2000
Marjatta Lakso1 skrev:
dra en tass-t****a.
Är det någon som förstår vad det här står för?

För övrigt vidhåller jag att tråden skapad av någon som tycker sig vara för lite uppmärksammad och inte tvärs om.
Men den har sitt underhållningsvärde. Nästan i klass med den pilska grannfrun.

Staffans
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Marjatta Lakso och 3 till
  • Laddar…
A
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Är det någon som förstår vad det här står för?

För övrigt vidhåller jag att tråden skapad av någon som tycker sig vara för lite uppmärksammad och inte tvärs om.
Men den har sitt underhållningsvärde.

Staffans
Gissar att det är en "handtralla" som avses:)
 
  • Haha
Marjatta Lakso
  • Laddar…
Staffans2000
Handyman 1 skrev:
Gissar att det är en "handtralla" som avses:)
Aha!
Tasstralla:D. Det har jag alldrig hört förut.
Det kanske ÅboBritta hittat på själv?

Staffans
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
N
Apropå om TS är troll eller ej tror jag mer på psykiskt instabil. TS brukar även kommentera en hel del på bloggen Cornucopia. Oftast EXTREMT långa random kommentarer under samma pseudo som här.

Bra om tråden stängs och båda TS konton blockeras av admin.
 
  • Gilla
  • Arg
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
N Nafs nafs skrev:
Bra om tråden stängs
Det är bara för dig att sluta läsa. Eller?

Staffans
 
  • Gilla
  • Haha
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
De är rika. Som i DALLAS.


Jag är inget troll och jag blir arg på er förföljelse.
Varför skriver du här?
Är det något du vill ha svar på eller vill du bara beskriva ditt liv?
Varför startar du inte en egen blogg så kan du skriva av dig om dina problem?
 
  • Arg
  • Gilla
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.