Härlig offermentalitet. skönt att läsa såna här trådar och inse att du inte är min granne.

• Gilla
Freiherren och 21 till
  • Laddar…
Kul med grannar som inte berättar om deras planer fyfan vad fult det blev😂...

• Gilla
Legere och 2 till
  • Laddar…
Sånt här får mig att tveka att köpa hus. Du verkar oerhört småaktig och bitter. Om grannen vill bygga staket på sin tomt har han all rätt att göra det. Varför jävlas?

• Gilla
  • Haha
Crank och 16 till
  • Laddar…
jag tycker det var riktigt snyggt jag förstår inte folk som vill se in till grannen

• Gilla
Crank och 16 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt. Planket mäter i snitt 6.7m där lägsta ända är vid trottoar 99cm sen varierar höjden mot mitt garage från ca 170-196-183 m. Anmälde genast och fick Mail från kommunen att det krävs bygglov. Då allt är tätt. Nu helt plötsligt så har kommunen sagt att bygglov inte krävs då grannen på olika höjder har borrat upp hål från ca 1.24cm och uppåt då kallar kommunen detta helt plötsligt för ett sedvanligt staket. Här kommer bilder på eländet. Så vad tycker ni att det är ett sedvanligt staket på 1.1m?
”Anmälde genast” istället för att prata med grannen? - Och du undrar varför du nu har världens fulaste staket, när du istället kunnat ha ett fint plank alt. ett betydligt finare staket. Som man bäddar får man ligga kan jag tycka…

• Gilla
Roger Fundin och 29 till
  • Laddar…
Det kanske är snyggt på den andra sidan och den vi ser, tja den verkar fylla fler funktioner än spalje just nu. ;)

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 9 till
  • Laddar…
Jag har en sån granne som din granne har. Helt oresonabel, vilket gjorde att jag sökte ett bygglov för plank och därefter byggde det.

• Gilla
  • Haha
tank77 och 49 till
  • Laddar…
R
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
”Anmälde genast” istället för att prata med grannen? - Och du undrar varför du nu har världens fulaste staket, när du istället kunnat ha ett fint plank alt. ett betydligt finare staket. Som man bäddar får man ligga kan jag tycka…
Men grannen som satte upp planket från början kunde ju ha pratat med sin granne om hans tankar om ett stängt plank..
Förstår inte vad som är problemet nuförtiden med att kommunicera med sina grannar😊

• Gilla
Krille4 och 9 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men grannen som satte upp planket från början kunde ju ha pratat med sin granne om hans tankar om ett stängt plank..
Förstår inte vad som är problemet nuförtiden med att kommunicera med sina grannar😊
Ja, det har ju TS också sagt hade gjort att han accepterat det, om jag tolkar TS rätt. Känns absolut som att mer än bara staket ligger bakom.

• Gilla
Solvide och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Har du verkligen tittat noga på bilden? Håltagningen lämnar kanske lite att önska för att det ska kunna kallas snyggt…
[bild]
Snyggare från andra sidan! 😉

• Gilla
evert65 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
P Plank el staket skrev:
Han skulle gärna få ha planket men då så han kan sköta det från sin tomt.
Du kan ju inte sköta ditt garage från din tomt… varför skulle han vara bättre än du?

• Gilla
  • Haha
elpaco och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju inte sköta ditt garage från din tomt… varför skulle han vara bättre än du?
Och vadå sköta, planket lär stå i många decennier utan nån skötsel från TS sida och bara bli fulare med tiden 😆

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Blir att överklaga. det ni inte kan se på bilden är att planket går 20cm in mot mitt garage som Jag inte längre kan komma åt att underhålla. Tyvärr är min kropp lite bredare n 15cm.
Varför bryr du dig ens om det? Nyfiken fråga bara.

• Gilla
kantarelli1403 och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Har väl inte lyckats med att hänga på samma forum, hittar inget SMS-nr, ingen mail och fick inget svar på lappen som hängdes på ICA:s annonstavla.
Och fasta telefonen är en svunnen tid.
Går väl heller inte i samma kyrka.

Då blir det svårt!

• Haha
  • Gilla
Solvide och 8 till
  • Laddar…
Jag ger TS granne tre månader, sen kommer han att förbättra planket. Med något ljuddämpande material.

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.