Skylten nere till vänster, "Varning farlig sarg", säger ganska mycket om nivån på den här grannfejden. Det kunde lika gärna ha stått "Här bor en lättkränkt person"

• Gilla
Solvide och 10 till
  • Laddar…
Önskar rapporter om TS sena kommande sommarfester i trädgården. Ni vet öl, bastuba, trumpeter och grillad böckling.

• Gilla
Solvide och 2 till
  • Laddar…
Oj, jag skulle älska att komma hem till ett högt plank mot grannen! 😂

• Gilla
Lillafrun och 8 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Tråkigt, men det är inte grannens problem att ditt garage står så nära tomtgränsen att du inte kommer åt att underhålla det. Det är ingen idé att du försöker överklaga p.g.a. det.

Du får faktiskt inte beträda grannens tomt för att underhålla ditt garage utan tillstånd även om det inte står ett staket där.
Fast grannen har ju byggt staket utanför sin egen tomt.
Han får ta och flytta på det.

• Wow
  • Arg
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Han skulle gärna få ha planket men då så han kan sköta det från sin tomt.
Man kan ju vända på det och säga "du får gärna ha garage men då får du sköta det från din tomt"...

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Fast grannen har ju byggt staket utanför sin egen tomt.
Han får ta och flytta på det.
Duhh. Grannen har byggt det en bit in på SIN tomt.
1: raden i 1:a inlägget:
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt.

• Gilla
Perplexus och 14 till
  • Laddar…
"Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt."

Tänkte fråga vem i er familj som läckte informationen till er granne kring er semester. Men när jag läser inlägget igen blir jag lite fundersam. Var ni på semester 20 cm in på grannens tomt? Om nu så var fallet känns det rimligt att grannen märkte av er semester och svarade med ett plank.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
term och 60 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Det är uppenbarligen fult nu, men det beror nog mer på frustrationen när grannen sågade upp hålen, än något annat. Hade man gjort det "ordentligt" är det ju en snygg lösning.
Jag håller med, hade man gjort det där ordentligt tycker jag det vore en snygg lösning!

• Gilla
Bengt Numelin och 6 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men grannen som satte upp planket från början kunde ju ha pratat med sin granne om hans tankar om ett stängt plank..
Förstår inte vad som är problemet nuförtiden med att kommunicera med sina grannar😊
Något säger mig att detta kommit på tal tidigare… Sen har grannen ju anlagt planket på sin egen tomt, och sedan tagit åtgärd när TS klagat (genom kommunen) och förvandlat det till ett ful(l)t godkänt staket. Det hade ju inte behövt bli så… det kunde ju blivit ett fullt godkänt fint staket istället.

”Good from far but far from good” tänker jag på när jag ser det.

Men jag håller med dig, kommunikation är viktigt!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Har du verkligen tittat noga på bilden? Håltagningen lämnar kanske lite att önska för att det ska kunna kallas snyggt…
[bild]
det är ju för att ts är en gnälig jävel grannen hade väll brotom att fixa till den så komunen vart glad går ju att måla sen slipa av kanterna

• Gilla
JockeÅgren och 5 till
  • Laddar…
Om grannen ville vara ifred från dig o du överklagade hans bygge så tycker jag du fått vad du förtjänar, vad klagar du på egentligen?
Tur du inte är min granne.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna och 9 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Jag har möjlighet att överklaga.jag har även möjlighet att se till att han också kan få ett plank så han inte kommer åt sin vägg. Hade han bara pratat och frågat innan han smäller upp något så kunde man löst detta lätt. Tyvärr vill han strida. Jag kommer såklart överklaga och skulle det visa sig att man får bygga helt täta staket upp till 1.1m med lustiga hål upp till 2m så kommer han få det. Men det har han nog inte tänkt på ännu.
Buhu, jag tror han blir glad faktiskt, ännu roligare om han anmälde ditt staket sen 😂

• Gilla
Inzzomnia och 2 till
  • Laddar…
Ser för fan ut som någon har sprejat med grovkalibrigt

• Gilla
Giraffens
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt. Planket mäter i snitt 6.7m där lägsta ända är vid trottoar 99cm sen varierar höjden mot mitt garage från ca 170-196-183 m. Anmälde genast och fick Mail från kommunen att det krävs bygglov. Då allt är tätt. Nu helt plötsligt så har kommunen sagt att bygglov inte krävs då grannen på olika höjder har borrat upp hål från ca 1.24cm och uppåt då kallar kommunen detta helt plötsligt för ett sedvanligt staket. Här kommer bilder på eländet. Så vad tycker ni att det är ett sedvanligt staket på 1.1m?
Snyggt

• Gilla
Giraffens och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
det är ju för att ts är en gnälig jävel grannen hade väll brotom att fixa till den så komunen vart glad går ju att måla sen slipa av kanterna
Alldeles säkert, och det är klart att det går att fixa till. Men jag skulle inte välja att kalla det snyggt i dagsläget, det får du stå för själv. 🙄

• Gilla
Giraffens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.