149 889 läst · 363 svar
150k läst
363 svar
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester
Oj, jag skulle älska att komma hem till ett högt plank mot grannen! 😂
Fast grannen har ju byggt staket utanför sin egen tomt.R RoAd skrev:Tråkigt, men det är inte grannens problem att ditt garage står så nära tomtgränsen att du inte kommer åt att underhålla det. Det är ingen idé att du försöker överklaga p.g.a. det.
Du får faktiskt inte beträda grannens tomt för att underhålla ditt garage utan tillstånd även om det inte står ett staket där.
Han får ta och flytta på det.
"Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt."
Tänkte fråga vem i er familj som läckte informationen till er granne kring er semester. Men när jag läser inlägget igen blir jag lite fundersam. Var ni på semester 20 cm in på grannens tomt? Om nu så var fallet känns det rimligt att grannen märkte av er semester och svarade med ett plank.
Tänkte fråga vem i er familj som läckte informationen till er granne kring er semester. Men när jag läser inlägget igen blir jag lite fundersam. Var ni på semester 20 cm in på grannens tomt? Om nu så var fallet känns det rimligt att grannen märkte av er semester och svarade med ett plank.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 953 inlägg
Något säger mig att detta kommit på tal tidigare… Sen har grannen ju anlagt planket på sin egen tomt, och sedan tagit åtgärd när TS klagat (genom kommunen) och förvandlat det till ett ful(l)t godkänt staket. Det hade ju inte behövt bli så… det kunde ju blivit ett fullt godkänt fint staket istället.R Rejäl skrev:
”Good from far but far from good” tänker jag på när jag ser det.
Men jag håller med dig, kommunikation är viktigt!
Buhu, jag tror han blir glad faktiskt, ännu roligare om han anmälde ditt staket sen 😂P Plank el staket skrev:Jag har möjlighet att överklaga.jag har även möjlighet att se till att han också kan få ett plank så han inte kommer åt sin vägg. Hade han bara pratat och frågat innan han smäller upp något så kunde man löst detta lätt. Tyvärr vill han strida. Jag kommer såklart överklaga och skulle det visa sig att man får bygga helt täta staket upp till 1.1m med lustiga hål upp till 2m så kommer han få det. Men det har han nog inte tänkt på ännu.
SnyggtP Plank el staket skrev:Min granne satte upp ett plank när vi var på semester ca 20 cm in på sin tomt. Planket mäter i snitt 6.7m där lägsta ända är vid trottoar 99cm sen varierar höjden mot mitt garage från ca 170-196-183 m. Anmälde genast och fick Mail från kommunen att det krävs bygglov. Då allt är tätt. Nu helt plötsligt så har kommunen sagt att bygglov inte krävs då grannen på olika höjder har borrat upp hål från ca 1.24cm och uppåt då kallar kommunen detta helt plötsligt för ett sedvanligt staket. Här kommer bilder på eländet. Så vad tycker ni att det är ett sedvanligt staket på 1.1m?
Alldeles säkert, och det är klart att det går att fixa till. Men jag skulle inte välja att kalla det snyggt i dagsläget, det får du stå för själv. 🙄M maria01 skrev: