149 890 läst · 363 svar
150k läst
363 svar
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester
Jag vill se grannens motsvarande tråd.
"Jag byggde ett snyggt plank på min tomt men aggrot på andra sidan anmälde till kommunen"
Grymt go lösning av grannen att göra lite lufthål i!
"Jag byggde ett snyggt plank på min tomt men aggrot på andra sidan anmälde till kommunen"
Grymt go lösning av grannen att göra lite lufthål i!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Min erfarenhet från liknande ärenden är som många i tråden redan konstaterat. Grannen har löst problemet genom att göra det till ett staket med spalje på det.
Att han behöver kunna underhålla det går att lösa rätt enkelt. Han skulle ex kunna skruva loss det från fötterna och vika ner det mot sin sida.
Så bara för att det står rakt upp just nu behöver inte betyda att det måste stå rakt upp när man underhåller det.
Att han behöver kunna underhålla det går att lösa rätt enkelt. Han skulle ex kunna skruva loss det från fötterna och vika ner det mot sin sida.
Så bara för att det står rakt upp just nu behöver inte betyda att det måste stå rakt upp när man underhåller det.
Har det varit problem med grannen när du underhållit garaget tidigare eller har han tyckt att det är OK att du står på hans tomt då?P Plank el staket skrev:
Du får fråga den som byggde garaget på tomtgränsen hur de skulle kunna underhållas om grannen också bygger i tomtgränsen.P Plank el staket skrev:
Men varför denna tråd? Bygg ett eget staket 20cm in på din tomt så har ni 40cm att underhålla på och ni får de båda som ni vill.
Jag får en känsla av att grannen inte vill prata mer än nödvändigt med dig😉
Vad glad jag skulle bli om grannen byggde ett rejält "plankstaket".
Har inget behov alls att se deras äppleträd, ilskna hundar eller solande kärring
Men i Sverige är det av någon märklig anledning kutym att vi ska ha genomlysliga 50% staket.
Har inget behov alls att se deras äppleträd, ilskna hundar eller solande kärring
Men i Sverige är det av någon märklig anledning kutym att vi ska ha genomlysliga 50% staket.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 172 inlägg
Känns skönt att vi inte är grannar...P Plank el staket skrev:
Jag kan störa mig på mängden regnvatten från grannens tak, men, han står ändå ut med vårt duvslag, halvfärdiga staket och katterna som klättrar på hans tak.
Att planera ett "hämndbygge" om man inte får sin vilja fram känns mer än lovligt juvenilt.
Ibland kan det vara värt att sova på saken istället för att argumentera i affekt på ett nätforum kl 01:15.