Om jag vore grannen skulle jag sålt och flyttat.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Patrik440 och 25 till
  • Laddar…
Fråga grannen om du får måla staketet så som Du vill?

T ex likadant som t ex fasaden på hans hus... Då har Du inget att reta dig på.

Blir ju i det närmaste så som du tidigare var nöjd med.

• Gilla
Bittanbej och 1 till
  • Laddar…
Jag vill se grannens motsvarande tråd.

"Jag byggde ett snyggt plank på min tomt men aggrot på andra sidan anmälde till kommunen"

Grymt go lösning av grannen att göra lite lufthål i! :)

• Gilla
  • Haha
BeeEssPee och 52 till
  • Laddar…
Min erfarenhet från liknande ärenden är som många i tråden redan konstaterat. Grannen har löst problemet genom att göra det till ett staket med spalje på det.

Att han behöver kunna underhålla det går att lösa rätt enkelt. Han skulle ex kunna skruva loss det från fötterna och vika ner det mot sin sida.

Så bara för att det står rakt upp just nu behöver inte betyda att det måste stå rakt upp när man underhåller det.

• Gilla
Solvide och 19 till
  • Laddar…
K
Måste det underhållas? Grannen slipper ju se TS sida och om man inte lägger större energi på ursågningen känns det inte som att mer energi kommer läggas på målning om ett antal år

• Gilla
Ola Svensson och 9 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Blir att överklaga. det ni inte kan se på bilden är att planket går 20cm in mot mitt garage som Jag inte längre kan komma åt att underhålla. Tyvärr är min kropp lite bredare n 15cm.
Har det varit problem med grannen när du underhållit garaget tidigare eller har han tyckt att det är OK att du står på hans tomt då?

• Gilla
Solvide och 8 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Blir att överklaga. det ni inte kan se på bilden är att planket går 20cm in mot mitt garage som Jag inte längre kan komma åt att underhålla. Tyvärr är min kropp lite bredare n 15cm.
Du får fråga den som byggde garaget på tomtgränsen hur de skulle kunna underhållas om grannen också bygger i tomtgränsen.

Men varför denna tråd? Bygg ett eget staket 20cm in på din tomt så har ni 40cm att underhålla på och ni får de båda som ni vill.

Jag får en känsla av att grannen inte vill prata mer än nödvändigt med dig😉

• Gilla
Solvide och 5 till
  • Laddar…
Vad glad jag skulle bli om grannen byggde ett rejält "plankstaket".
Har inget behov alls att se deras äppleträd, ilskna hundar eller solande kärring ;)
Men i Sverige är det av någon märklig anledning kutym att vi ska ha genomlysliga 50% staket.

• Gilla
TSkoogh och 20 till
  • Laddar…
Sånt man får räkna med när man väljer att bosätta sig så.

Inga bekymmer för oss som bor ute på landet.

Detta borde Ni båda med flera på forumet testa.

- Gissningsvis skulle Ni få lappsjuka rätt snart.

• Gilla
Crank och 8 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Varning för farlig sarg?
[bild]
Uppförande av staketet är nog inte det första som hänt i den här grannfejden.

• Gilla
  • Haha
Solvide och 22 till
  • Laddar…
Själv tycker jag det är ren njutning att tassa ut barfota i daggfyllt gräs på morgon o pissa utan att genera någon.

Givetvis får hunden göra samma när hon vill. Jaaa t o m nr två.

• Gilla
  • Älska
Bengt Numelin och 8 till
  • Laddar…
E Eby90 skrev:
Uppförande av staketet är nog inte det första som hänt i den här grannfejden.
Det kan man nog ana, tyvärr...

• Gilla
Solvide och 8 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Sen är väl frågan hur han skall underhålla staket planket..??
Med tanke på hur skiten ser ut tror jag inte det finns några planer på underhåll 🤔😄

• Gilla
  • Haha
mooneh och 8 till
  • Laddar…
Fadai
P Plank el staket skrev:
Så jag är barnslig för att jag tar strid. Du tycker förmodligen att han gjort allt rätt. Jag vill inte ha planket där det är. Jag kommer överklaga och förlorar jag där så blir det ett eget plank. Du är kanske en sån som bara accepterar allt....
Känns skönt att vi inte är grannar...
Jag kan störa mig på mängden regnvatten från grannens tak, men, han står ändå ut med vårt duvslag, halvfärdiga staket och katterna som klättrar på hans tak.
Att planera ett "hämndbygge" om man inte får sin vilja fram känns mer än lovligt juvenilt.

• Gilla
Solvide och 19 till
  • Laddar…
Ibland kan det vara värt att sova på saken istället för att argumentera i affekt på ett nätforum kl 01:15.

• Gilla
  • Haha
Solvide och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.