P Plank el staket skrev:
Blir att överklaga. det ni inte kan se på bilden är att planket går 20cm in mot mitt garage som Jag inte längre kan komma åt att underhålla. Tyvärr är min kropp lite bredare n 15cm.
Vill du att staket/planket ska bort helt?

P
Jag har möjlighet att överklaga.jag har även möjlighet att se till att han också kan få ett plank så han inte kommer åt sin vägg. Hade han bara pratat och frågat innan han smäller upp något så kunde man löst detta lätt. Tyvärr vill han strida. Jag kommer såklart överklaga och skulle det visa sig att man får bygga helt täta staket upp till 1.1m med lustiga hål upp till 2m så kommer han få det. Men det har han nog inte tänkt på ännu.

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Björn Br och 10 till
  • Laddar…
P
Han skulle gärna få ha planket men då så han kan sköta det från sin tomt.

• Gilla
  • Haha
szkog90 och 3 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Jag har möjlighet att överklaga.jag har även möjlighet att se till att han också kan få ett plank så han inte kommer åt sin vägg. Hade han bara pratat och frågat innan han smäller upp något så kunde man löst detta lätt. Tyvärr vill han strida. Jag kommer såklart överklaga och skulle det visa sig att man får bygga helt täta staket upp till 1.1m med lustiga hål upp till 2m så kommer han få det. Men det har han nog inte tänkt på ännu.
Vad är det för beslut kommunen tagit? Att ett tillsynsärende har avslutats?

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
P
Att bygglov inte behövdes. Men det har dom aldrig meddelat mig om.De meddelade bara med lovnr på Mail och att jag skulle meddelas när beslut togs.

• Gilla
Hinkochspade och 1 till
  • Laddar…
Det är sannolikt inget beslut, utan information om hur reglerna är utformade.

• Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
P
Meddelande jag fick. Med ärende.Nr och allt

Hej!

Skickar kartutdrag från våra kartor och en utdrag från Lantmäteriets hemsida om gränser. Samhällsbyggnadskontoret bedömer att planket står på deras tomt och enligt preliminär bedömning kan en bygglov för planket beviljas i efterhand. Då planket är byggd utan startbesked tillkommer även sanktionsavgifter. Beslutet om bygglov skickas även till dig som granne och då har du möjlighet att överklaga den.

Efter detta Mail fick jag ingen information alls

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
R
P Plank el staket skrev:
Han skulle gärna få ha planket men då så han kan sköta det från sin tomt.
Eller låta det stå där det är nu och strunta i att underhålla det. Hans val.

• Gilla
/nenne och 5 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:

Hej!

Skickar kartutdrag från våra kartor och en utdrag från Lantmäteriets hemsida om gränser. Samhällsbyggnadskontoret bedömer att planket står på deras tomt och enligt preliminär bedömning kan en bygglov för planket beviljas i efterhand. Då planket är byggd utan startbesked tillkommer även sanktionsavgifter. Beslutet om bygglov skickas även till dig som granne och då har du möjlighet att överklaga den.

I och med att du inte hört något mer och inte fått någon info om att bygglov beviljats, så jag tror kommunen anser att grannen gjort rättelse. Nåt bygglov har antagligen inte sökts och du har därför inte fått något du kan överklaga. Men att skicka ett mail till kommunen och fråga hur det ligger till med ärendet skadar ju inte.

• Gilla
Solvide och 7 till
  • Laddar…
R
P Plank el staket skrev:

Hej!

Eftersom kommunen (enligt dig) inte längre anser att det är ett plank så behövs inget bygglov. Så vad tänker du överklaga egentligen?

• Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Eller låta det stå där det är nu och strunta i att underhålla det. Hans val.
Det kommer ju även bli mitt val. När jag sätter upp ett liknande. Mitt va

• Haha
  • Gilla
arpearp och 1 till
  • Laddar…
R
P Plank el staket skrev:
Det kommer ju även bli mitt val. När jag sätter upp ett liknande. Mitt va
Ja du kan förstås också sätta upp ett staket som du inte kan underhålla. Kommer det att lösa något?

• Gilla
H_kan@88 och 35 till
  • Laddar…
P
Vadå lösa... det blir samma problem för bägge det tycker jag är rättvist. Vad menar du skall jag bara acceptera och ta skit.....

• Haha
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Solvide och 22 till
  • Laddar…
R
P Plank el staket skrev:
Vadå lösa... det blir samma problem för bägge det tycker jag är rättvist. Vad menar du skall jag bara acceptera och ta skit.....
Vad är det egentligen för "skit" du har fått ta? Din granne byggde ett plank utan bygglov. Du anmälde honom och han ändrade det till ett staket som kommunen nu säger är ok.

Mer än så kan du förstås inte kräva.

Men bygg du ditt hämndstaket om det får dig att må bättre. Det har du förstås all rätt att göra så länge du håller dig på din tomt och till reglerna.

Men jag tycker att det låter lite barnsligt om jag ska vara ärlig.

Och jag börjar misstänka varför grannen byggde det där staketet ;)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Henke originalet och 235 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Vad är det egentligen för "skit" du har fått ta? Din granne byggde ett plank utan bygglov. Du anmälde honom och han ändrade det till ett staket som kommunen nu säger är ok.

Mer än så kan du förstås inte kräva.

Men bygg du ditt hämndstaket om det får dig att må bättre. Det har du förstås all rätt att göra så länge du håller dig på din tomt och till reglerna.

Men jag tycker att det låter lite barnsligt om jag ska vara ärlig.
Så jag är barnslig för att jag tar strid. Du tycker förmodligen att han gjort allt rätt. Jag vill inte ha planket där det är. Jag kommer överklaga och förlorar jag där så blir det ett eget plank. Du är kanske en sån som bara accepterar allt....

• Haha
  • Gilla
  • Wow
scanmar och 22 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.