64 978 läst · 153 svar
65k läst
153 svar
MFT-inspirerad arbetsbänk för L-boxx
Här är färgkoderna som jag använde till väggarna (målade på gips)
OBS! Två recept lappar, lägg ihop dessa
OBS! Två recept lappar, lägg ihop dessa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag har jag monterat expansionsbeslagen i det smala facket samt monterat den gaveln samt de övre bitarna som ska rama in toppskivan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Arbetet med bänken går framåt. 😃 Har nog bara 15 hål kvar att fräsa nu. Sen ska jag staga upp lite till under toppskivan och fräsa kanterna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så då är toppen helt klar 😃
Tack så hemskt mycket Badtastex för lånet av mallen. Utan den hade jag aldrig klarat detta och inte övriga bygget heller för den delen. Grymt nöjd såhär långt. Nu återstår skåp, lådor och färg.
Tack så hemskt mycket Badtastex för lånet av mallen. Utan den hade jag aldrig klarat detta och inte övriga bygget heller för den delen. Grymt nöjd såhär långt. Nu återstår skåp, lådor och färg.
Logga in
Skapa konto
Tackar! Har dock märkt att toppskivan bågnar en del så jag måste verkligen fixa några extra stöd i bänken under skivan.Skooda skrev:
Ja fräsmallen var kanon.
Om det är någon som har en ritning på en sådan mall som går att använda i en CNC-maskin så har min granne lovat att hjälpa mig att fixa en egen mall.
En liten bonusbild 😃
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Hade jag inte haft semester så kunde jag fixat en åt digiSnobben skrev:Tackar! Har dock märkt att toppskivan bågnar en del så jag måste verkligen fixa några extra stöd i bänken under skivan.
Ja fräsmallen var kanon.
Om det är någon som har en ritning på en sådan mall som går att använda i en CNC-maskin så har min granne lovat att hjälpa mig att fixa en egen mall.
En liten bonusbild 😃
[bild]
lika bra att göra två på engångiSnobben skrev:Tackar! Har dock märkt att toppskivan bågnar en del så jag måste verkligen fixa några extra stöd i bänken under skivan.
Ja fräsmallen var kanon.
En liten bonusbild 😃
[bild]