1 021 660 läst · 2 320 svar
1022k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 662 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 662 inlägg
Nja, jag skulle absolut kört punktbehandling på ogräset som är kvar. Det är klart effektivare och man släpper ut betydligt mindre gift med punktbehandling. Låt aldrig skiten blomma och sprida sig.P Paxman skrev:
Körde en vända med sprutan idag på morgonen. Sol hela dagen och redan nu kan jag se att det börjar skrumpna ihopF fsn skrev:
Husägare
· Skåne
· 4 988 inlägg
Kolla inlägg#1260I inxs74 skrev:
https://www.agrarking.com/dicotex-r...bicide-for-the-control-of-weeds-in-lawns.html
Beställde Fredag kom Tisdag.
Obs. Finns också hög koncentrat för lantbrukare 1000 kr/liter
Redigerat:
Jag använde Loredo Quattro förra säsongen med stor framgång. Det kom i en 240 ml flaska. Jag ser att Dicotex säljs i förpackningar på en liter, till ett betydligt förmånligare pris. Tänkte köpa en flaska till för att kunna ha i reserv och för eventuell punktbesprutning.
Är det samma styrka & beståndsdelar i Loredo Quattro och Dicotex? Dvs inte så att Dicotex är svagare "per liter" koncentrerat medel?
Är det samma styrka & beståndsdelar i Loredo Quattro och Dicotex? Dvs inte så att Dicotex är svagare "per liter" koncentrerat medel?
Det är exakt samma. Men Dicotex är mycket billigare per liter.C cergod skrev:Jag använde Loredo Quattro förra säsongen med stor framgång. Det kom i en 240 ml flaska. Jag ser att Dicotex säljs i förpackningar på en liter, till ett betydligt förmånligare pris. Tänkte köpa en flaska till för att kunna ha i reserv och för eventuell punktbesprutning.
Kvickrot hjälper det inte mot. Kvickrot är ett gräs. Tar ett preparat kvickroten så tar det även gräsmattan.I inxs74 skrev:
Verkar dyrt. De dyraste preparatet jag köpt gick på 1500kr/liter, då räcker 1 liter till 4hektar (40 000m3)L Leif i Skåne skrev: