1 024 107 läst · 2 320 svar
1024k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
1 dl räcker till 100 kvm, det har du klart för dig?RandomHero skrev:Underbar tråd!
Köpte hus som vi flyttade in i nu i Januari.
Köpte en flaska dicotex för 2v sedan. Sprutade hela tomten med ryggspruta. Enda skillnaden jag ser nu 1v senare är att maskrosorna ligger ner. De andra ogrässorterna har börjat växa ännu mer :O vad gör jag för fel? 1dl dicotex o 10L ryggspruta
mattiasp skrev:
Jajamen det har jag använt ca 7dl till nästan hela tomten. De resterande 3dl ska jag spara till att bara punktspruta ogräs med i framtiden. Var ute o kikade lite nogrannare nu. Nästan allt har börjat skrumpna ihop eller ligger ner. Röllekan är grå/brun nu.mattiasp skrev:
Har nu fått hem Loredo Quattro som jag ska testa mot ogräset Undrar hur man ska gå tillväga efter besprutningen och väntat 4-5 dagar på att klippa, ska man ta bort något ogräs själv? Om inte när det dött, ska man då stödså med nya gräsfrön eller kommer gräset komma på nytt där ogräset varit,vad säger proffsen?
Husägare
· Skåne
· 5 005 inlägg
Jag är i riskgruppen Corona-19 och är 70+ och vet inte / har aldrig använt Dropbox.C crazytok skrev:
Men jag har den i molnet någonstans, nya Office som jag fick i går. Kan kanske maila den till någon lägg ett PM
För bästa effekt. Någon som har koll på temperaturer, torrt eller fuktigt gräs mm?
Sprutade för snart 2v sedan när det var runt 8-10 grader på natten och 15 grader på dagen. Såhär ser det ut nu. Det börjar synas att det fungerar även fast jag snålade med blandningen