RandomHero RandomHero skrev:
Underbar tråd!
Köpte hus som vi flyttade in i nu i Januari.
Köpte en flaska dicotex för 2v sedan. Sprutade hela tomten med ryggspruta. Enda skillnaden jag ser nu 1v senare är att maskrosorna ligger ner. De andra ogrässorterna har börjat växa ännu mer :O vad gör jag för fel? 1dl dicotex o 10L ryggspruta
1 dl räcker till 100 kvm, det har du klart för dig?

mattiasp mattiasp skrev:
mattiasp mattiasp skrev:
Jajamen det har jag :) använt ca 7dl till nästan hela tomten. De resterande 3dl ska jag spara till att bara punktspruta ogräs med i framtiden. Var ute o kikade lite nogrannare nu. Nästan allt har börjat skrumpna ihop eller ligger ner. Röllekan är grå/brun nu.

• Gilla
ACID_KING
  • Laddar…
F fezon skrev:
Jag har försökt att hitta information om när det är lämpligt att beträda gräsmattan efter behandling med Loredo Quattro eller Dicotex. Det verkar inte stå på förpackningarna. Någon som vet?
Jag har renskrivit instruktioner i inlägg # 1238

Bild på ett utskrivet dokument med instruktioner för användning av produkten "Dicotex".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Petelin och 8 till
  • Laddar…
Snyggt! Gör den tillgänglig via länk på dropbox så kan vi ladda ner o skriva ut... perfekt! (y):D

C crazytok skrev:
Snyggt! Gör den tillgänglig via länk på dropbox så kan vi ladda ner o skriva ut... perfekt! (y):D
hade varit grymt!

C crazytok skrev:
Kopiera bilden, klistra in den i ett dokument, justera bildstorleken och skriv ut. Spara sedan dokumentet på valfri plats i din dator.

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
Det är 17 rader med ganska få ord...det är väl bara att skriva av i valfritt ordbehandlingsprogram, spara som en egen fil och skriva ut? :thinking:

• Gilla
RandomHero och 1 till
  • Laddar…
Orka.... jag ska ju ut o spruta Dicotex!!

• Gilla
  • Haha
Semiproffset och 1 till
  • Laddar…
Har nu fått hem Loredo Quattro som jag ska testa mot ogräset Undrar hur man ska gå tillväga efter besprutningen och väntat 4-5 dagar på att klippa, ska man ta bort något ogräs själv? Om inte när det dött, ska man då stödså med nya gräsfrön eller kommer gräset komma på nytt där ogräset varit,vad säger proffsen?

C crazytok skrev:
Jag är i riskgruppen Corona-19 och är 70+ och vet inte / har aldrig använt Dropbox. :thinking:;)
Men jag har den i molnet någonstans, nya Office som jag fick i går. Kan kanske maila den till någon lägg ett PM

För bästa effekt. Någon som har koll på temperaturer, torrt eller fuktigt gräs mm?

Maxwells demon TotalControl skrev:
För bästa effekt. Någon som har koll på temperaturer, torrt eller fuktigt gräs mm?
Ska iallafall vara torrt, helst inte regna på 24 timmar. Jag brukar spruta på så fort det fuktiga har försvunnit på morgonen sen att det inte sks regna dom närmsta dagarna

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Sprutade för snart 2v sedan när det var runt 8-10 grader på natten och 15 grader på dagen. Såhär ser det ut nu. Det börjar synas att det fungerar även fast jag snålade med blandningen

• Vissnat ogräs i grönt gräs, tecken på effektiv bekämpning efter behandling med ogräsmedel.
    Skapa konto
  • Gräsmatta med tecken på förbättring efter behandling, blandat grönt och brunt gräs.
    Skapa konto
  • Gräsmatta med brunaktigfläck där ogräsmedel har använts, omgivet av grönare gräs och en maskros.
    Skapa konto
  • Gilla
Petelin och 1 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Bäst effekt får du när ute temperaturen ligger på 15-25 grader enligt instruktionerna för Dicotex, för då är vegetationen i stark tillväxt.
Och det är även min observation efter jag använt medlet.

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
A Andre_80 skrev:
Bäst effekt får du när ute temperaturen ligger på 15-25 grader enligt instruktionerna för Dicotex, för då är vegetationen i stark tillväxt.
Och det är även min observation efter jag använt medlet.
Då lär jag få vänta... fortfarande minus på nätterna även om det bara är 1-3 minus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.