1 020 679 läst · 2 320 svar
1021k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Oj då, jag missade den texten, jag såg bara min ogräsfria gräsmatta framför mig!mexitegel skrev:
Jag beställde en flaska sent igår kväll, men dom har inte skickat än, hoppas att det bara är en text
som dom skriver ut för att det ska se seriöst ut.
Loredo Q har jag som sagt beställt från tyskland förra året och det var inga problem.
Jag kunde inte spåra mitt paket på Dhl:s hemsida, så jag blev lite orolig.
Däremot fungerade det utmärkt att spåra mitt Dhl paket på den här sidan😀.
https://trackingshipment.net
Skumt att Dhl inte har bäst koll på sina egna paket!
Däremot fungerade det utmärkt att spåra mitt Dhl paket på den här sidan😀.
https://trackingshipment.net
Skumt att Dhl inte har bäst koll på sina egna paket!
Verkar som att trackingnumren är nationella. Jag kan inte spåra mitt paket på dhl.se men på dhl.de fungerar det.
Mitt paket är i Hamburg nu och nästa händelse verkar vara att det lämnas över till posten...
Mitt paket är i Hamburg nu och nästa händelse verkar vara att det lämnas över till posten...
En bisarr sak med dhls "tracking" är att det verkar finnas minst tre olika system, och man måste prova sig fram, alternativt veta, för att få svar. Använder man fel hittar den inte försändelsen. Den söker inte automatiskt vidare, men det är säkert så nämnd tredjepartssajt gör.mexitegel skrev:
Angående effektivitet om man jämför Banvel M med Loredo/Dicotex/Weedex så finns det testresultat här och här som antyder att de sistnämnda medlen med fyra verksamma ingredienser är klart bättre mot jordreva, veronika och brunört, vilka var de som var aktuella i mitt fall.
Om man har problem med dessa ogräs så är nog enlitersflaskan av Dicotex det allra bästa alternativet.
Jordreva, veronika och brunört heter på tyska gundermann, ehrenpreis och braunelle.
Jag bedömer källorna pålitliga. Den ena är någon form av tysk motvarighet till jordbruksverket.
Om man har problem med dessa ogräs så är nog enlitersflaskan av Dicotex det allra bästa alternativet.
Jordreva, veronika och brunört heter på tyska gundermann, ehrenpreis och braunelle.
Jag bedömer källorna pålitliga. Den ena är någon form av tysk motvarighet till jordbruksverket.
Redigerat: