Tack för tipset, en flaska är beställd! :D Det står något om att man ska faxa(!) in sitt pass?! Behövde du göra det?

Google translate får kortslutning på den texten :D

Redigerat:
mexitegel skrev:
Tack för tipset, en flaska är beställd! :D Det står något om att man ska faxa(!) in sitt pass?! Behövde du göra det?

Google translate får kortslutning på den texten :D
Oj då, jag missade den texten, jag såg bara min ogräsfria gräsmatta framför mig!
Jag beställde en flaska sent igår kväll, men dom har inte skickat än, hoppas att det bara är en text
som dom skriver ut för att det ska se seriöst ut.
Loredo Q har jag som sagt beställt från tyskland förra året och det var inga problem.

Ber om ursäkt om jag gjort någon orolig, 10:19 så fick jag min orderbekräftelse
med DHL spårningsnummer:)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, tyskarna är snabba! :D
Betalade via paypal kl. 09:25 och kl. 10:17 fick jag orderbekräftelse och spårningsnummer från DHL.

Kan man ju snacka om snabba ryck:wow:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag kunde inte spåra mitt paket på Dhl:s hemsida, så jag blev lite orolig.
Däremot fungerade det utmärkt att spåra mitt Dhl paket på den här sidan😀.
https://trackingshipment.net

Skumt att Dhl inte har bäst koll på sina egna paket!

Verkar som att trackingnumren är nationella. Jag kan inte spåra mitt paket på dhl.se men på dhl.de fungerar det.

Mitt paket är i Hamburg nu och nästa händelse verkar vara att det lämnas över till posten... :)

mexitegel skrev:
Verkar som att trackingnumren är nationella. Jag kan inte spåra mitt paket på dhl.se men på dhl.de fungerar det.

Mitt paket är i Hamburg nu och nästa händelse verkar vara att det lämnas över till posten... :)
En bisarr sak med dhls "tracking" är att det verkar finnas minst tre olika system, och man måste prova sig fram, alternativt veta, för att få svar. Använder man fel hittar den inte försändelsen. Den söker inte automatiskt vidare, men det är säkert så nämnd tredjepartssajt gör.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nu kom posten med flaskan, jäklar i min låda vad smidigt det gick att få hem den! :D

En uppdatering efter att ha provat både Loredo och Banvel är att det inte finns något ogräs kvar i gräsmattan. Så jag kan bara konstatera att dessa preparat fungerar!

• Gilla
Pen och 2 till
  • Laddar…
Vespa skrev:
En uppdatering efter att ha provat både Loredo och Banvel är att det inte finns något ogräs kvar i gräsmattan. Så jag kan bara konstatera att dessa preparat fungerar!
Tråkigt!
Jag har iallafall lite ogräs kvar som jag kan utrota😀

• Gilla
Pen och 4 till
  • Laddar…
Peter2400 skrev:
Tråkigt!
Jag har iallafall lite ogräs kvar som jag kan utrota😀
Tack för tipset. Jag har inget ogräs just nu, men kunde inte låta bli att köpa ändå ..

Angående effektivitet om man jämför Banvel M med Loredo/Dicotex/Weedex så finns det testresultat här och här som antyder att de sistnämnda medlen med fyra verksamma ingredienser är klart bättre mot jordreva, veronika och brunört, vilka var de som var aktuella i mitt fall.

Om man har problem med dessa ogräs så är nog enlitersflaskan av Dicotex det allra bästa alternativet.

Jordreva, veronika och brunört heter på tyska gundermann, ehrenpreis och braunelle.

Jag bedömer källorna pålitliga. Den ena är någon form av tysk motvarighet till jordbruksverket.

Redigerat:
  • Gilla
Alko och 2 till
  • Laddar…
V
2L dr stähler beställda. Tog lite tid i och med att sidan bara är på tyska...
Någon som vet hur det ska blandas och spridas?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det står på flaskan, men jag vill minnas att det var 10ml i 10 liter vatten till 10 kvm gräsmatta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.