• Gilla
AdslVerbe och 1 till
  • Laddar…
En kompis var iväg till Tyskland och hade med sej denna till mej, är det denna Banvel M ni skriver om?

Förpackning av COMPO Banvel M ogräsmedel för gräsmattor på en blå pall framför hyllor med diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M maxmsm skrev:
En kompis var iväg till Tyskland och hade med sej denna till mej, är det denna Banvel M ni skriver om?

[bild]
Inte samma tillverkare, men samma innehåll.
Kommer nog fungera bra.

• Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Inte samma tillverkare, men samma innehåll.
Kommer nog fungera bra.
Nog, kanske bäst att låta grannen testa först..........

Jag har väldigt risiga kunskaper i tyska, flera andra språk är jag bättre på.

M maxmsm skrev:
Nog, kanske bäst att låta grannen testa först..........

Jag har väldigt risiga kunskaper i tyska, flera andra språk är jag bättre på.
Finns ju chrome webläsare om tyskan sviker,
Skärmdump av diskussionsforum med instruktioner för gräsmatteskötsel och doseringstabell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Finns ju chrome webläsare om tyskan sviker,
[bild]
Du är ju guld!

Är detta ett översättningsprogram?

Det ser mycket bättre ut än mina översättningar(Gåågel) jag gjorde för en meny i en maskin jag hade ansvaret för.

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Är dagg ett problem när man sprutar?
Man vill ju helst spruta på morgonen eller förmiddagen när det oftast är betydligt mycket mindre vind. Men samtidigt så är det ju ofta väldigt mycket dagg dessa mornar när det inte blåser.

Blir det ett problem för vidhäftningen på ogräset? Finns det några riktlinjer eller knep?

Daggen i sig är knappast ett problem, så länge inte giftet rinner av. Men är det väldigt mycket dagg, kan man anta att risken för rinn är större.

Gick in på länken [länk]
med chrome, finns som app, svara bara ja på frågan om den ska översätta.
Försökte beställa men går inte välja nått annat än Germany

Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Försökte beställa men går inte välja nått annat än Germany
Det här var inte en länk till en lämplig sida att beställa ifrån, den var för maxmsm skull.
Länkar för att köpa finns tidigare i tråden.

• Gilla
blomknopp och 1 till
  • Laddar…
Vad finns det för risker med att dubbla dosen på Dicotex? Jag har ca 800m2 gräsmatta att behandla med tryckspruta. Tar flera dagar om jag skall köra ut 10L/100m2 =(

• Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Vet ej om denna fråga har avhandlats tidigare i tråden, men vad anser ni är en rimlig väntetid innan man vertikalskär/stödsår efter en behandling med Loredo Quattro?

Semiproffset Thiger skrev:
Vad finns det för risker med att dubbla dosen på Dicotex? Jag har ca 800m2 gräsmatta att behandla med tryckspruta. Tar flera dagar om jag skall köra ut 10L/100m2 =(
Kanske kan du byta munstycke så att du tömmer sprutan lite fortare.
För mig tog det För övrigt 4-5h att spruta 700m2 med en 5L tryckspruta .

• Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
mg765 mg765 skrev:
10 ml per liter vatten och 10 m2 är väl Dicotex och andra produkter med samma innehåll.

Banvel M ska vara 6 ml per liter om jag läst deras instruktioner rätt. Så då borde det bli 4.5 ml i sprayflaskan för 7.5 m2.

Sidan 3: [länk]
[bild]
Jo, jag har kört med rekommenderad dosering fär Banvel M med en större mängd vatten förra året men tyckte det tog dåligt om om man använde tyckspruta. Testade lite försiktigt med sprayflaskan nu med c:a 7.5ml och det märktes snabbt på maskrosor och efter några dagar på andra ogräs. Men jag ska nog återgå till tycksprutan sen, blir för jobbigt att dutta med sprayflaska insåg jag.
En annan grej, Banvel M har en väldigt karakteristiskt lukt har jag märkt, luktar ju långa vägar.

Redigerat:
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.