Rekommenderas 6-8 veckor efter behandling innan stödsådd. Några erfarenheter att stödså tidigare?

• Gilla
rampante
  • Laddar…
Någon som vet om Dicamba och MPCA också kommer att bli förbjudet i Eu? Tänkte mest så man vet om det är läge att bunkra...

Vad säger ni om dosering av Dicotex? Jag lyckades hitta en engelsk manual som sa 10 ml/10 vatten i vattenkanna. Kändes väldigt lite och när jag läser här så verkar de flesta doserat starkare.

Till saken hör är jag vattnade ut medlet för knappt en vecka sedan och än så länge är den synliga effekten minimal. Så därför funderar jag på om jag underdoserade.

M Mad_Man skrev:
Vad säger ni om dosering av Dicotex? Jag lyckades hitta en engelsk manual som sa 10 ml/10 vatten i vattenkanna. Kändes väldigt lite och när jag läser här så verkar de flesta doserat starkare.

Till saken hör är jag vattnade ut medlet för knappt en vecka sedan och än så länge är den synliga effekten minimal. Så därför funderar jag på om jag underdoserade.
Beror troligen på fabrikat. Compo Quattro skall spridas 100ml/100m2.

M Mad_Man skrev:

10 ml per liter vatten

R Robert-san01 skrev:
Beror troligen på fabrikat. Compo Quattro skall spridas 100ml/100m2.
Nu känner jag mig lite dum nu, men jag trodde att Dicotex var ett ämne. Mao, så borde doseringen vara samma, oavsett fabrikat. Mao så trodde jag att Compo Quattro var ett annat ämne, även om de aktiva substanserna i de bägge ämnena, helt eller delvis, kan var samma.

M Mad_Man skrev:
Nu känner jag mig lite dum nu, men jag trodde att Dicotex var ett ämne. Mao, så borde doseringen vara samma, oavsett fabrikat. Mao så trodde jag att Compo Quattro var ett annat ämne, även om de aktiva substanserna i de bägge ämnena, helt eller delvis, kan var samma.
Det är lite olika blandningar. Har inte kollat exakt innehåll. Compo Quattro är ett namn på en blandning från tillverkaren Compo. Det innehåller både MCPA och Dicamba.

Vilken fördelning är det i Dicotex?

R Robert-san01 skrev:
Det är lite olika blandningar. Har inte kollat exakt innehåll. Compo Quattro är ett namn på en blandning från tillverkaren Compo. Det innehåller både MCPA och Dicamba.

Har du köpt ren Dicamba?
Jag har köpt Dicotex

Visa bilaga 538760

• Flaska med Dr. Stähler Dicotex ogräsmedel, 1 liter, med etiketter och varningsmärken.
M Mad_Man skrev:
Jag har köpt Dicotex

[media]
Då blandar man 1:100 och lägger på med tryckspruta. Funkar garanterat.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Då blandar man 1:100 och lägger på med tryckspruta. Funkar garanterat.
Det var det som gjorde mig konfunderad, då instruktioner säger 1:1000.

BTW, funkar det med vattenkanna också, eller blir det inte tillräckligt fördelat då?

Blandade 1:100, bilderna är innan, efter 2 dagar och en vecka.

Gräsytan fotograferad i solljus för att visa tillståndet innan behandlingen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gräsmatta med ojämn grön färg före behandling, blandat med ljusa fläckar och löv.
Skapa konto

Gräsmatta med ett område av döende och blekna gräs och ogräs efter behandling.
Skapa konto

TeroM TeroM skrev:
Blandade 1:100, bilderna är innan, efter 2 dagar och en vecka.
Tryckspruta eller vattenkanna?

M Mad_Man skrev:
Tryckspruta eller vattenkanna?
Tryckspruta, lika som länkades till tidigare i tråden.

TeroM TeroM skrev:
Tryckspruta, lika som länkades till tidigare i tråden.
På vilken av de 125 tidigare sidorna? :rofl::rofl:

• Gilla
rampante
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.