1 023 405 läst · 2 320 svar
1023k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Rekommenderas 6-8 veckor efter behandling innan stödsådd. Några erfarenheter att stödså tidigare?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg
Någon som vet om Dicamba och MPCA också kommer att bli förbjudet i Eu? Tänkte mest så man vet om det är läge att bunkra...
Vad säger ni om dosering av Dicotex? Jag lyckades hitta en engelsk manual som sa 10 ml/10 vatten i vattenkanna. Kändes väldigt lite och när jag läser här så verkar de flesta doserat starkare.
Till saken hör är jag vattnade ut medlet för knappt en vecka sedan och än så länge är den synliga effekten minimal. Så därför funderar jag på om jag underdoserade.
Till saken hör är jag vattnade ut medlet för knappt en vecka sedan och än så länge är den synliga effekten minimal. Så därför funderar jag på om jag underdoserade.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg
Beror troligen på fabrikat. Compo Quattro skall spridas 100ml/100m2.M Mad_Man skrev:Vad säger ni om dosering av Dicotex? Jag lyckades hitta en engelsk manual som sa 10 ml/10 vatten i vattenkanna. Kändes väldigt lite och när jag läser här så verkar de flesta doserat starkare.
10 ml per liter vattenM Mad_Man skrev:Vad säger ni om dosering av Dicotex? Jag lyckades hitta en engelsk manual som sa 10 ml/10 vatten i vattenkanna. Kändes väldigt lite och när jag läser här så verkar de flesta doserat starkare.
Nu känner jag mig lite dum nu, men jag trodde att Dicotex var ett ämne. Mao, så borde doseringen vara samma, oavsett fabrikat. Mao så trodde jag att Compo Quattro var ett annat ämne, även om de aktiva substanserna i de bägge ämnena, helt eller delvis, kan var samma.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg
Det är lite olika blandningar. Har inte kollat exakt innehåll. Compo Quattro är ett namn på en blandning från tillverkaren Compo. Det innehåller både MCPA och Dicamba.M Mad_Man skrev:
Vilken fördelning är det i Dicotex?
Blandade 1:100, bilderna är innan, efter 2 dagar och en vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte mer än två veckor bakåtM Mad_Man skrev:
https://www.jula.se/catalog/tradgar...asbekampning/trycksprutor/tryckspruta-704032/