Hur ser denna plåt ut på andra sidan? Finns det ritning på den? Tror nog jag skulle kunna skära ut och bearbeta en sådan för typ inga pengar alls.

Masses Masses skrev:
Gav mig på plattan i fräsbordet idag. Den var ganska angripen av ytrost.Så här såg den ut som ny. Jag kommer ihåg att det var en väldigt komplicerad process med gubben som skulle göra det. Fick skicka tillbaka 2 ggr för han gjorde en helvete massa fel hela tiden. Till slut var den good enough! Egentligen skulle jag bara skickat tillbaka den och fått pengarna tillbaka...
[bild]

Fick ingen bild när på den innan jag började men man ser ju med hjälp av rosten nu klart och tydligt hur ojämn den egentligen är. Känns ju sisådär...
[bild]

En av felen där gubben borrat fel från början sen pluggat, svetsat och sen gängat nya hål. Hörnradierna var oxå helt ojämna... Suck
[bild]

Redigerat:
Du har inte provkört sågen ännu antar jag? Tänker på intaget för el du bytte ser ut som du fått dit ett uttag där nu dvs hona och inte hane. Inte bra om man behöver göra sladd med hanar i båda ändarna.

• Gilla
Masses och 1 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Du har inte provkört sågen ännu antar jag? Tänker på intaget för el du bytte ser ut som du fått dit ett uttag där nu dvs hona och inte hane. Inte bra om man behöver göra sladd med hanar i båda ändarna.
Jag tänkte också på det när jag såg det, sånt kan gå riktigt illa!

Hehe bra observation... monterade tillbaka original uttaget och monterade adaptern som jag upptäckte i påsen. Sågen funkar och klingan snurrar åt rätt håll

• Gilla
Gryttjesbo och 1 till
  • Laddar…
J jimmy s skrev:
Hur ser denna plåt ut på andra sidan? Finns det ritning på den? Tror nog jag skulle kunna skära ut och bearbeta en sådan för typ inga pengar alls.
Jorå nog finns det en ritning... Kan ladda upp en bild när jag sitter vid dautan

Masse, du som är kungen av aluprofiler. Du skriva väl ihop dina grejer med sleeves? Får inte min att bita tillräckligt i godset så dom vandrar ut så fort jag dra åt. Vad gör jag för fel?

Kung av aluprofiler jo man tackar

Det låter helt knasigt. Säker på att du fått rätt storlek? Mina krävde ganska mkt kraft att skruva in då dom grävde in sig djupt i aluprofilen, sitter som berget!

Ok. Nåt har nog blivit fel isf. Men det skiljer ju liksom 2mm mellan storlekarna så jag fattar inte :p den gängar ju men långt ifrån att den ska klara någob last. Nåja får kika vidare imorgon i verkstan. Har mailkontakt med Motedis iaf

Alltså
Cutting sleeve for automatic connectors for heavy profiles B-Type Nut 10
099GS102
OCH
Aluminiumprofil storlek 45x90mm B-typ T-spår 10mm
Längd:6m: ( 4 x 900 ; 3 x 720 ; R:134 )

020998
Dom borde ju rimligen passa ihop?
Har inte fått svar från motedis än men jag har för mig jag valde sleeven från en lista som tillhörde profilen. Alltså en tillbehörslista till just den profilen. Nåväl, skitskumt iaf. Får se vad som säger

Ja det låter ju som om det borde matcha ihop! Ser spänt fram emot deras svar... :coffee:

Har fått en utsugsfläkt gratis. Kan man använda den som spånfläkt? Misstänker att impellern inte är gjord för materialhantering utan mer rök o dyl. Men kanske till mindre stationära slipmaskiner? Vad kan man annars använda den till? Utsugsfläkt vid mindre färgsprutning?
Flakt_01.png

Flakt_02.png

Masses Masses skrev:
Har fått en utsugsfläkt gratis. Kan man använda den som spånfläkt? Misstänker att impellern inte är gjord för materialhantering utan mer rök o dyl. Men kanske till mindre stationära slipmaskiner? Vad kan man annars använda den till? Utsugsfläkt vid mindre färgsprutning?
[bild]

[bild]
Borde du inte kunna bygga ett filter före impellern, typ dammsugare?

Jo skulle man iofs kunna göra. Får prova helt enkelt! Bli lite mental eller nått :p
Har även en stor cyklon jag beställt från Aliexpress som jag måste testa denna med

Jag tycker nog lite att du löser fel problem. Det där är väl ett svetsutsug?
Alltså är lösningen på vad du ska göra med det enkel: Köp en bra svets med tillbehör och inred en svetshörna. ;)

• Gilla
Exostor och 6 till
  • Laddar…
Du har då lösningar på allt! #melike
:D

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.