145 628 läst · 420 svar
146k läst
420 svar
Masse gone me(n)tal??
Hur ser denna plåt ut på andra sidan? Finns det ritning på den? Tror nog jag skulle kunna skära ut och bearbeta en sådan för typ inga pengar alls.
Masses skrev:Gav mig på plattan i fräsbordet idag. Den var ganska angripen av ytrost.Så här såg den ut som ny. Jag kommer ihåg att det var en väldigt komplicerad process med gubben som skulle göra det. Fick skicka tillbaka 2 ggr för han gjorde en helvete massa fel hela tiden. Till slut var den good enough! Egentligen skulle jag bara skickat tillbaka den och fått pengarna tillbaka...
[bild]
Fick ingen bild när på den innan jag började men man ser ju med hjälp av rosten nu klart och tydligt hur ojämn den egentligen är. Känns ju sisådär...
[bild]
En av felen där gubben borrat fel från början sen pluggat, svetsat och sen gängat nya hål. Hörnradierna var oxå helt ojämna... Suck
[bild]
Redigerat:
Masse, du som är kungen av aluprofiler. Du skriva väl ihop dina grejer med sleeves? Får inte min att bita tillräckligt i godset så dom vandrar ut så fort jag dra åt. Vad gör jag för fel?
Ok. Nåt har nog blivit fel isf. Men det skiljer ju liksom 2mm mellan storlekarna så jag fattar inte den gängar ju men långt ifrån att den ska klara någob last. Nåja får kika vidare imorgon i verkstan. Har mailkontakt med Motedis iaf
Alltså
Cutting sleeve for automatic connectors for heavy profiles B-Type Nut 10
099GS102
OCH
Aluminiumprofil storlek 45x90mm B-typ T-spår 10mm
Längd:6m: ( 4 x 900 ; 3 x 720 ; R:134 )
020998
Dom borde ju rimligen passa ihop?
Har inte fått svar från motedis än men jag har för mig jag valde sleeven från en lista som tillhörde profilen. Alltså en tillbehörslista till just den profilen. Nåväl, skitskumt iaf. Får se vad som säger
Cutting sleeve for automatic connectors for heavy profiles B-Type Nut 10
099GS102
OCH
Aluminiumprofil storlek 45x90mm B-typ T-spår 10mm
Längd:6m: ( 4 x 900 ; 3 x 720 ; R:134 )
020998
Dom borde ju rimligen passa ihop?
Har inte fått svar från motedis än men jag har för mig jag valde sleeven från en lista som tillhörde profilen. Alltså en tillbehörslista till just den profilen. Nåväl, skitskumt iaf. Får se vad som säger
Har fått en utsugsfläkt gratis. Kan man använda den som spånfläkt? Misstänker att impellern inte är gjord för materialhantering utan mer rök o dyl. Men kanske till mindre stationära slipmaskiner? Vad kan man annars använda den till? Utsugsfläkt vid mindre färgsprutning?
Borde du inte kunna bygga ett filter före impellern, typ dammsugare?Masses skrev: