127 777 läst · 2 049 svar
128k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Hej du. Tänkte du kunde kanske ge mig tips om varför min snöslunga inte vill kasta iväg snön utan bara puffar iväg ca 1 m. Den har kastat dåligt alla år jag haft den, ca 3-4 m, men nu då sämre.
Svärfar är normalt sett duktig på maskiner men gått bet på denna.
Jag har en Stiga Snowmower(tror jag). Drivningen av hjulen funkar superbra. Snöskoveln snurrar och vad jag kan se även utkastaren.
Vad kan vara felet? Snurrar allt för sakta?
Kan tyvärr inte gå ut och kolla maskinen nu då jag är på sportlov.
Jag har en Stiga Snowmower(tror jag). Drivningen av hjulen funkar superbra. Snöskoveln snurrar och vad jag kan se även utkastaren.
Kolla så att brytpinnarna är hela.FreQa skrev:Hej du. Tänkte du kunde kanske ge mig tips om varför min snöslunga inte vill kasta iväg snön utan bara puffar iväg ca 1 m. Den har kastat dåligt alla år jag haft den, ca 3-4 m, men nu då sämre.
Annars så kan det vara slitna skovlar.
sitter på vingarna.
Jag köpte en ny LG tvättmaskin, inte den billigaste. Nu har maskinen haft sönder flera lakan och handdukar. Det verkar som om kläder inte tål 1400 varvs centrifug, kan det stämma?
Jag har kollat maskinen och det finns inget i den, ingen bygel från BH i trumman eller nåt annat.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag skulle felanmäla för ett tag sen, garanti finns till sommaren på allt. Maskingaranti i 10 år framåt. Jag vet bara inte vad jag ska skriva. Vissa tvättar går bra men då har jag tvättat blandmatriel med nylon i och vad jag minns haft 1200 varv centrifug!
Jag har kollat maskinen och det finns inget i den, ingen bygel från BH i trumman eller nåt annat.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag skulle felanmäla för ett tag sen, garanti finns till sommaren på allt. Maskingaranti i 10 år framåt. Jag vet bara inte vad jag ska skriva. Vissa tvättar går bra men då har jag tvättat blandmatriel med nylon i och vad jag minns haft 1200 varv centrifug!
lakan och handdukar kan slå fast i trumman vid centifugering.blomknopp skrev:Jag köpte en ny LG tvättmaskin, inte den billigaste. Nu har maskinen haft sönder flera lakan och handdukar. Det verkar som om kläder inte tål 1400 varvs centrifug, kan det stämma?
känn på hålen i trumman om de är vassa eller om någon som helst skada kan finnas.
Annars så får man leta om kläder eller lakan kan fastna någonstans..
Jag skulle sedan prova tvätta om ett trasigt plagg eller lakan och för varje gång höja centifugeringen..
Är det vid full maskin eller spelar det ingen roll när detta uppstår?
Kanske det sitter en skruv/spik efter att ha tvättat snickarbyxorna?Maskintok skrev:lakan och handdukar kan slå fast i trumman vid centifugering.
känn på hålen i trumman om de är vassa eller om någon som helst skada kan finnas.
Annars så får man leta om kläder eller lakan kan fastna någonstans..
Jag skulle sedan prova tvätta om ett trasigt plagg eller lakan och för varje gång höja centifugeringen..
Är det vid full maskin eller spelar det ingen roll när detta uppstår?
Det är såna regler..Åsa Lund skrev:
Det har egentligen varit det sedan 1999..men svenska myndigheter har inte själva vetat om vad de skapat..
Och ska man följa direktiven så får man inte störa eller förstöra en individs livsmiljö..
vilket blir ytterst svårt..
allt vi gör låter.. Och det stör..
Så det räcker inte med att räkna fåglar. man ska ha en konsekvensanalys också som visar hur påverkan ger eller inte ger effekt.