127 464 läst · 2 048 svar
127k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Ca 5 träd senare vad händer?T Tullen127 skrev:
Något för låg tomgång (stannar ibland) men bara gilla läget - glömt skruvmejseln hemma. Men sen på slutet av sista trädet ...! Tomgången börjar sakta, sakta krypa uppåt mer och mer .. till slut nästan halvgas!
Slutligen stannade sågen och var omöjlig att starta. Kollade idag. Alla 4 skruvarna i cylinderfoten hade skruvat upp sig.!
Ändå vet jag att jag dragit dem så hårt jag vågade med insexmejseln efter kolvbytet.
Drog dem igen och sågen går hur bra som helst igen.
Fråga: Jag antar att jag måste få på nån sorts gänglåsning på skruvarna? Förslag?
lim, gängpasta, loctite,T Tullen127 skrev:Ca 5 träd senare vad händer?
Något för låg tomgång (stannar ibland) men bara gilla läget - glömt skruvmejseln hemma. Men sen på slutet av sista trädet ...! Tomgången börjar sakta, sakta krypa uppåt mer och mer .. till slut nästan halvgas!
Slutligen stannade sågen och var omöjlig att starta. Kollade idag. Alla 4 skruvarna i cylinderfoten hade skruvat upp sig.!
Ändå vet jag att jag dragit dem så hårt jag vågade med insexmejseln efter kolvbytet.
Drog dem igen och sågen går hur bra som helst igen.
Fråga: Jag antar att jag måste få på nån sorts gänglåsning på skruvarna? Förslag?
Hmm, har ju inge gänglåsning hemma..T Tullen127 skrev:
Du nämnde lim - har du nåt förslag?
Har "superlim", kontakt- eller silicon-lim.
naj.. ingen gängtejp..N Niq skrev:
Den brukar göra så att det sitter alldeles för hårt och då blir skruvskallarna runda istället och omöjliga att få ur..
limmet helst gängpasta skall bara kleta fast lite grann...