128 400 läst · 2 049 svar
128k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Fick hjälp att svetsa propellern till båten... Efter närkontakt med botten...
Gjorde lite arbetsbyte med en kompis.
kul att grejer kan lagas istället för slit och släng...
Gjorde lite arbetsbyte med en kompis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kul att grejer kan lagas istället för slit och släng...
fantastiskt... i med biltemas 2t bränsle och se sågen gick som den skulle..
Det är en enorm skillnad på Alkylat och Alkylat...
Vad detta är för bränsle på bilden ovan vete tusan... Men påminner om diesel..
Men skulle ha varit 2t bränsle på lösvikt...
Det är en enorm skillnad på Alkylat och Alkylat...
Vad detta är för bränsle på bilden ovan vete tusan... Men påminner om diesel..
Men skulle ha varit 2t bränsle på lösvikt...
Stihl har ju lanserat en hel serie batteriprylar i år. Jag köpte precis en trimmer och motorsåg i deras AK-serie, har bara kört trimmern hittills och den är riktigt bra. Tycker det känns som riktig Stihl kvalitet även på dessa. Dock måste man bestämma sig då de har två olika batteristandarder (AK resp AP). Där AP är den kraftfullare men också dyrare. De flesta maskinerna finns i både serierna, men läs på först innan du shoppar!tveksamt skrev:Facit: cylindern som nypt enligt mekarn. Inte värt att lägga pengar på så den fick åka i reservdelslådan.
Ny frågeställning då, något/några speciellt märke man ska söka sig till vad gäller kvalitet på dylika maskiner, gräsklippare/trimmer mm?
Inte så stor trädgård, så försöker sikta in mig på batteridrivet av båda delarna. Några tips?
Spontant känns det som om åtminstone den stora fjädern ska bytas. Eller de kanske satt felaktigt monterade? När jag reglerar gasen så är det så svag spänning i fjädern att den inte orkar röra den där prylen som reglerar bränslet.Maskintok skrev:Det där är haken för att startapparaten ska suga tag i Svänghjulet..
De där slår ut av kraften från linhjulet..
När du drar i snöret..
Man lossar den där skruven i mitten och håller i själva linhjulet.. Sedan lägger man tillbaka haken och skruvar tillbaka locket...
Om inget är skadat...
Finns många olika lösningar på detta från Briggs... Detta är en av de billigare.. tyvärr..
spänningen på fjädern ställs med hjälp av plåtbiten som sitter framför förgasaren. där fjädern är fastsatt..h-man skrev:
Man trycker plattan åt höger så ger den motorn mer gas..
slackar man av lite så minskar man på varvet...haken skall sitta med öglan bakåt emot motorn till..
Den lilla haken ska sitta i förgasaren.
Köpte en Western åkklippare igår..
För 700 kr..
Defekt motor stod det..
far fick hämta för jag är så klen av förkylningen och man ska ju vara hemma..
iallafall..
Jo då motorn var stum..
kände dock igen varför..
fyllde upp hela motorn med dieselolja.. lät stå över natten..
Bytte oljan idag och provade starta den..
Jajemän... Fick jättebra..
Så nu blir det tvätta och fixa lite... Sedan så ska nog bror få denna..