130 639 läst · 2 049 svar
131k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 818 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 818 inlägg
Står det inte OHV eller nåt sånt på ventilkåpan? Over Head Valve, 2T har inga ventiler.K Krux skrev:
Min gräsklippare, 3år gammal Husqvarna, som jag kör på dagens 95, börjar hosta och dör efter kanske 20min klippning, efter att den stått ungefär lika länge så startar och går den som vanligt.
Frågade trådstartaren som funderar på om dagens 95 gör att stiftet blir för varmt och dör.
Då bör jag välja ett knäpp kallare stift och prova?
Frågade trådstartaren som funderar på om dagens 95 gör att stiftet blir för varmt och dör.
Då bör jag välja ett knäpp kallare stift och prova?
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 369 inlägg
om det inte är det som är felet...nino skrev:Min gräsklippare, 3år gammal Husqvarna, som jag kör på dagens 95, börjar hosta och dör efter kanske 20min klippning, efter att den stått ungefär lika länge så startar och går den som vanligt.
Frågade trådstartaren som funderar på om dagens 95 gör att stiftet blir för varmt och dör.
Då bör jag välja ett knäpp kallare stift och prova?
min 12 år gamla partner gör ungefär samma sak och hade det så rätt länge, grymt irriterande. för ett par år sen tröttnade jag och slängde in den på servis. de mende att de fixade den, men såklart inte, samma sak ändå sen.
det jag dock upptäckte själv sen var att gasvajern med tiden blivit sliten och utsträckt, När jag fixerade den i max läge med en liten träkloss bakom gasarmen (eller vad det heter där vajern e fäst) kan jag köra hur länge som helst. byta vajern står på listan nu, men funkar bra så här med...
Ok ska kolla det men den är som sagt bara 3år men det är väl ingen garanti.P Peter_Bromma skrev:om det inte är det som är felet...
min 12 år gamla partner gör ungefär samma sak och hade det så rätt länge, grymt irriterande. för ett par år sen tröttnade jag och slängde in den på servis. de mende att de fixade den, men såklart inte, samma sak ändå sen.
det jag dock upptäckte själv sen var att gasvajern med tiden blivit sliten och utsträckt, När jag fixerade den i max läge med en liten träkloss bakom gasarmen (eller vad det heter där vajern e fäst) kan jag köra hur länge som helst. byta vajern står på listan nu, men funkar bra så här med...
Ska byta stift och tömma tanken och prova med okq8 akrylatbensin
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 369 inlägg
tyvärr känns det som alla gamla grejer man har kommer vara kvar när allt nytt är slutkört, men husqvarna borde vara bättre kvalitet, så ngt skumt är det. min var kanske 5 eller 6 år när den började krångla.nino skrev:
lycka till!
Anonymiserad 433451 skrev:centrufigalkoppling.
Den slår ut av vevaxelns rörelse.
roterar redskapet med vid startsnöre manöver så är kopplingens fjädrar kaput.
lätta att byta..
fylla på så fett finns till 75% i växeln.
Och stift, filter ska bytas, rengöras..
Annars så är det bara att köra på.
av med bygeln för styret.
bort med tornet.
Sedan lossa vajern bak på motorn.
lätta på skruvarna fram inunder tornet.
Och sedan så är det några skruvar för att lossa kåpan över trumman.
Och sen är du inne vid kopplingen..
Tänkte det var dax att byta koppling nu men jag inser att jag inte har en aning om vad tornet är?
Någon som vet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Kan någon förklara för mig som inte vet ett skvatt om båtmotorer vad dessa två svarta slangar ska gå? En av dem ger ifrån sig soppa när man försöker starta motorn (överraskning: den startar inte). Spontant känns det som att någon missat att ansluta dessa och att de är anledningen till varför inte motorn får någon bensin och därför inte startar, men vad vet jag…
bästa hälsningar
Klabbarparn
Edit: Det är en Honda BF50A
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bästa hälsningar
Klabbarparn
Edit: Det är en Honda BF50A
https://www.manualslib.com/manual/1919452/Honda-Bf50-Series.html?page=30#manual
Kan inget om motorn i fråga, men ser ut som det finns en skruv som bör vara åtdragen (drain screw). Annars lär det rinna soppa
Kan inget om motorn i fråga, men ser ut som det finns en skruv som bör vara åtdragen (drain screw). Annars lär det rinna soppa
Hur fixar jag det här?
Vänster framhjul hänger inte riktigt med i styrningen.
När högerhjulet är rakt så pekar vänsterhjulet åt höger.
Vänster framhjul hänger inte riktigt med i styrningen.
När högerhjulet är rakt så pekar vänsterhjulet åt höger.
Forskade vidare och märkte att spindeln vart ful-lagad med svets en gång och den svetsen hade gott av nu.
Så jag behöver en ny spindel och "sakomojsen" den sitter fast i. Del nr 26.
Nån som vet vart man kan vända sig?
Så jag behöver en ny spindel och "sakomojsen" den sitter fast i. Del nr 26.
Nån som vet vart man kan vända sig?