128 547 läst · 2 049 svar
129k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
jag ville slå till på en ATV... Utan motor..
Men när frugan fick höra mina idéer då blev det livat..
Jag har en snöslungemotor på 9 hk liggande..
Tänkte ha trimmat den och sedan drevat lite..mm..
Men när jag la fram idén så gick frugan i taket...
Så jag vet inte jag.. köpa ändå och ställa i ordning eller avstå...
äldsta grabben blev nog lycklig om far köpte... tror jag...
Men när frugan fick höra mina idéer då blev det livat..
Jag har en snöslungemotor på 9 hk liggande..
Tänkte ha trimmat den och sedan drevat lite..mm..
Men när jag la fram idén så gick frugan i taket...
Så jag vet inte jag.. köpa ändå och ställa i ordning eller avstå...
äldsta grabben blev nog lycklig om far köpte... tror jag...
En kompis berättar aldrig för frun vad han ska köpa för han tycker det är bättre att få skäll när man kommer hem med grejerna istället för ytterligare en gång när han berättar vad han tänker köpa
Å fan va grejer han har , traktorgrävare, dumpers grävskopor garrets vedmaskiner lastbil mm mm.
Å fan va grejer han har , traktorgrävare, dumpers grävskopor garrets vedmaskiner lastbil mm mm.
frun sa en gång... Att det du köper hem utan att fråga får du sova i...galento skrev:
vete tusan om en ATV vore så trevlig att sova i eller på..
Lite OT men ett roligt minne.
Kommer ihåg ett maskeradparty i ungdomen en kompis utklädd till blottare med lång skinnrock och en falukorv riggad i gylfen, en annan kompis utklädd till hora med kort kort och nätstrumpor.
Kan än idag se synen när "horan" stod på knä
mitt på dansgolvet och mumsade på blottarens falukorv
de va ett godkänt kalas
Kommer ihåg ett maskeradparty i ungdomen en kompis utklädd till blottare med lång skinnrock och en falukorv riggad i gylfen, en annan kompis utklädd till hora med kort kort och nätstrumpor.
de va ett godkänt kalas
Julfesterna är inte godkända förrän nån kvistar julgran inomhus med motorsåggalento skrev:Lite OT men ett roligt minne.
de va ett godkänt kalas
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 725 inlägg
Då får kanske blottaren akta grenen…
Vi var på julbord en hos en mc chopper klubb och de hade scen med orkester. Sen var det en kille som var i mekbåset efter sin chopper och ställde framhjulet mot scenkanten och burnade igenom mattan och golvplankornaskoge skrev:
Jäklar vilket ljud med raka rör men tror inte
orkestern gillade det
Partner 351 (typ 3) som saknar smörjning. Pratade nyss med en nära bekant som använt sin såg och smörjt den manuellt (!!) sedan lång tid tillbaka... Han är nog ganska sparsamt bevandrad i motorsågens mysterier Jag sa att (jag inte vet) men trodde (?) att det kanske fanns nån ställskruv eller liknande och lovade att jag skulle försöka höra med de som vet bättre.. Till saken hör att jag inte har sett sågen. Han bor 40 mil bort och har varken internet eller dator - ganska bakbunden i "stenåldern" alltså. Jag har letat litet men inte hittat någon användarmanual att ladda ner som jag kan skicka.
Därför frågar jag om råd: Alltså ingen smörjning alls. Finns det nåt "vanligt fel" som jag vågar tipsa om? Användarmanual?
Därför frågar jag om råd: Alltså ingen smörjning alls. Finns det nåt "vanligt fel" som jag vågar tipsa om? Användarmanual?
plastpumpen som gett upp garanteratT Tullen127 skrev:Partner 351 (typ 3) som saknar smörjning. Pratade nyss med en nära bekant som använt sin såg och smörjt den manuellt (!!) sedan lång tid tillbaka... Han är nog ganska sparsamt bevandrad i motorsågens mysterier Jag sa att (jag inte vet) men trodde (?) att det kanske fanns nån ställskruv eller liknande och lovade att jag skulle försöka höra med de som vet bättre.. Till saken hör att jag inte har sett sågen. Han bor 40 mil bort och har varken internet eller dator - ganska bakbunden i "stenåldern" alltså. Jag har letat litet men inte hittat någon användarmanual att ladda ner som jag kan skicka.