A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Visa slutresultatet sen, nu blir jag nyfiken på om det går bra detta, @nino :D
klart att det gör.
Det är ju @nino vi har med att göra :ok:
inte Maskintok... :thinking::rolleyes::crysmile:

• Haha
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
A
jag ville slå till på en ATV... Utan motor..
Men när frugan fick höra mina idéer då blev det livat..

Jag har en snöslungemotor på 9 hk liggande..
Tänkte ha trimmat den och sedan drevat lite..mm..
Men när jag la fram idén så gick frugan i taket...
Så jag vet inte jag.. köpa ändå och ställa i ordning eller avstå... :thinking:
äldsta grabben blev nog lycklig om far köpte... tror jag... :crysmile:

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
En kompis berättar aldrig för frun vad han ska köpa för han tycker det är bättre att få skäll när man kommer hem med grejerna istället för ytterligare en gång när han berättar vad han tänker köpa :crysmile:
Å fan va grejer han har , traktorgrävare, dumpers grävskopor garrets vedmaskiner lastbil mm mm.

• Haha
1
  • Laddar…
A
galento galento skrev:
En kompis berättar aldrig för frun vad han ska köpa för han tycker det är bättre att få skäll när man kommer hem med grejerna istället för ytterligare en gång när han berättar vad han tänker köpa :crysmile:
Å fan va grejer han har , traktorgrävare, dumpers grävskopor garrets vedmaskiner lastbil mm mm.
frun sa en gång... Att det du köper hem utan att fråga får du sova i...
vete tusan om en ATV vore så trevlig att sova i eller på.. :crysmile:;)

• Haha
galento
  • Laddar…
Maskintok skrev:
frun sa en gång... Att det du köper hem utan att fråga får du sova i...
Har du inte lärt dig att du ska inte köpa underkläder till frugan? ;)

• Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Har du inte lärt dig att du ska inte köpa underkläder till frugan? ;)
:crysmile::crysmile:
kanske ska sluta med det så hon får sova naken ;)

• Gilla
galento
  • Laddar…
Åsa Lund
Sova trådlöst(y)
Aldrig fattat det där med pyjamas

• Älska
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Sova trådlöst(y)
Aldrig fattat det där med pyjamas
Nä blir så varmt..
Och en massa i vägen om man vill ligga nära.. ;)

Jag kan glömma bort mig.. Och ha gått ut med hundarna... Utan en tråd på kroppen..
Tur att klockan är vid halv 5 då.. Så ingen kund kör ner på gården :crysmile::crysmile::crysmile:

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
galento
Lite OT men ett roligt minne.

Kommer ihåg ett maskeradparty i ungdomen en kompis utklädd till blottare med lång skinnrock och en falukorv riggad i gylfen, en annan kompis utklädd till hora med kort kort och nätstrumpor.
Kan än idag se synen när "horan" stod på knä
mitt på dansgolvet och mumsade på blottarens falukorv
:crysmile::crysmile::crysmile: de va ett godkänt kalas (y)

• Haha
john.h och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Lite OT men ett roligt minne.

Kommer ihåg ett maskeradparty i ungdomen en kompis utklädd till blottare med lång skinnrock och en falukorv riggad i gylfen, en annan kompis utklädd till hora med kort kort och nätstrumpor.
Kan än idag se synen när "horan" stod på knä
mitt på dansgolvet och mumsade på blottarens falukorv
:crysmile::crysmile::crysmile: de va ett godkänt kalas (y)
Julfesterna är inte godkända förrän nån kvistar julgran inomhus med motorsåg

• Haha
galento och 2 till
  • Laddar…
Då får kanske blottaren akta grenen…

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
skoge skoge skrev:
Julfesterna är inte godkända förrän nån kvistar julgran inomhus med motorsåg
:crysmile::crysmile::crysmile: Vi var på julbord en hos en mc chopper klubb och de hade scen med orkester. Sen var det en kille som var i mekbåset efter sin chopper och ställde framhjulet mot scenkanten och burnade igenom mattan och golvplankorna :crysmile::cool:
Jäklar vilket ljud med raka rör men tror inte
orkestern gillade det :thinking::thinking::thinking:

• Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
T
Partner 351 (typ 3) som saknar smörjning. Pratade nyss med en nära bekant som använt sin såg och smörjt den manuellt (!!) sedan lång tid tillbaka... Han är nog ganska sparsamt bevandrad i motorsågens mysterier Jag sa att (jag inte vet) men trodde (?) att det kanske fanns nån ställskruv eller liknande och lovade att jag skulle försöka höra med de som vet bättre.. Till saken hör att jag inte har sett sågen. Han bor 40 mil bort och har varken internet eller dator - ganska bakbunden i "stenåldern" alltså. Jag har letat litet men inte hittat någon användarmanual att ladda ner som jag kan skicka.
Därför frågar jag om råd: Alltså ingen smörjning alls. Finns det nåt "vanligt fel" som jag vågar tipsa om? Användarmanual?

A
T Tullen127 skrev:
Partner 351 (typ 3) som saknar smörjning. Pratade nyss med en nära bekant som använt sin såg och smörjt den manuellt (!!) sedan lång tid tillbaka... Han är nog ganska sparsamt bevandrad i motorsågens mysterier Jag sa att (jag inte vet) men trodde (?) att det kanske fanns nån ställskruv eller liknande och lovade att jag skulle försöka höra med de som vet bättre.. Till saken hör att jag inte har sett sågen. Han bor 40 mil bort och har varken internet eller dator - ganska bakbunden i "stenåldern" alltså. Jag har letat litet men inte hittat någon användarmanual att ladda ner som jag kan skicka.
Därför frågar jag om råd: Alltså ingen smörjning alls. Finns det nåt "vanligt fel" som jag vågar tipsa om? Användarmanual?
plastpumpen som gett upp garanterat

• Gilla
Tullen127
  • Laddar…
T
Maskintok skrev:
plastpumpen som gett upp garanterat
Du menar alltså att det är ett vanligt fel så jag vågar chansa på det?
Är det nåt som jag kan beställa åt honom och du tror han kan byta själv? (Han vet som sagt ganska litet om motorsågar men är en jä..l på att meka 2-hjulingar...);)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.