13 562 läst · 54 svar
14k läst
54 svar
Markus bar 2,5 ton på ryggen 50 mil för att bygga hus – Husdrömmar
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
SVT är som sagt skattefinansierat så visst, man behöver inte titta men man ska betala...N naikon skrev:Misstänkte att den kommentaren skulle komma
Men detta är väl ändå ett diskussionsforum och då borde det vara okej att utlåta sin åsikt. Speciellt när det är SVT som jag själv finansierar.
Vissa avsnitt av Husdrömmar har varit väldigt intressanta, med kanske uppemot hela 30 sevärda minuter av 60. I brist på annat så kollar jag ändå, då man kan snabbspola förbi det man tycker är ointressant.
Jag tycker det fattas några r i artikeln.Redaktionen skrev:Markus Togeby bygger en liten stuga i skogen och bär galet mycket byggmaterial på ryggen genom skogen, över stock och sten. Varför? Här recenserar och sammanfattar jag den första miniserien i Husdrömmar dokumentär, “Att bära ett hus”.
Du kan läsa artikeln här: Markus bar 2,5 ton på ryggen 50 mil för att bygga hus – Husdrömmar
Markus heter Torgeby i efternamn
Man kan samtidigt se det från andra hållet, om det där var avtrycket han lämnade efter sig på 4 års levande så är det ändå bra jobbat om man ser till vad gemene man orsakar.R raspen86 skrev:
Med det sagt hade det inte varit särskilt mycket jobb att rensa det sista, typ 1 vända med sopor och en liten brasa så hade ju allt varit borta.
Näe, fy fan vad slappt.R raspen86 skrev:
Ser ju ut som valfritt eu-migrant tältläger vi hade i stockholm för några år sedan. Fint med naturälskare som skiter i naturen. Campar lite och lämnar all skit han inte orkar bära hem.
N naikon skrev:Misstänkte att den kommentaren skulle komma
Men detta är väl ändå ett diskussionsforum och då borde det vara okej att utlåta sin åsikt. Speciellt när det är SVT som jag själv finansierar.
Vissa avsnitt av Husdrömmar har varit väldigt intressanta, med kanske uppemot hela 30 sevärda minuter av 60. I brist på annat så kollar jag ändå, då man kan snabbspola förbi det man tycker är ointressant.
Kanske vänta tills allt är släppt och läs byggahus artikeln och välj ut avsnitten som verkar bra då. 🤓
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 328 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 328 inlägg
Har bara läst rubriken, men nej, det är totalt omöjligt för en människa att bära två och ett halvt ton på ryggen ens 5 meter. Var väl nån islänning i nån saga som försökte bära en stock på 600 kg och knäckte ryggen och dog.
Jättebra program och så himla skön inställning. Han rullar en 120kg tung sten till stugan som ska bli trappa och säger "det här är bara bra, nu kommer jag alltid minnas detta när jag går i trappan". Och när han ska ta det jobbigaste genom skogen (vedkaminen) säger han "det ska bli så jäkla kul att se om jag orkar bära denna". Markus är uppenbarligen en som verkligen förstår att uppskatta livet och inte gnäller så fort det känns lite obekvämt ... det är ofta det lite obekväma som skapar fina minnen. Känner igen mycket i det.