16 725 läst · 76 svar
17k läst
76 svar
Målade huset och fick vite
Jo men hon har ju bara målat sitt eget hus. Grannarna verkar ha målat i diverse olika färger. Med vetskapen om vite och ommålning tycker jag attraktiviteten sänks. Men jag förstår hur du menarkapten_krok skrev:
Just dörren missade jag faktiskt. Där kan jag dock hålla med om ajabaja (även om du säkert var ironisk), om den gamla dörren kunde renoveras kan det möjligtvis vara brott mot miljöbalken som pratar om renovering istället för att byta saker. Den gamla var ju sjuuukt mycket finare också.P Pin skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 326 inlägg
Riktigt smakfullt. Aubergine går fint ihop med grannes gråa! Kanske är det någon som anmält detta till kommunen pga avundsjuka?
__
Ser att fönster verkar bytta också, plus ytterdörren som sagt. Moderniserat, snyggt och prydligt.
__
Ser att fönster verkar bytta också, plus ytterdörren som sagt. Moderniserat, snyggt och prydligt.
Redigerat:
Kan hålla med, men vitet är fortfarande horribelt. Förra ägarna till vårt hus hade målat sidoljus och dörr svart.. så håller på att återställa till original faktisktS Svante Svenson skrev:
Dessa exempel har till skillnad från aubergine-huset inte målats i sin helhet. Gavlar och knutar har kvar den grå kulören. Det tycker jag gör en viss skillnad. Husen har olika starka (udda) kulörer men det finns ändå kvar sammanhängande element som gör området enhetligt (vilket jag tror var grundtanken när området byggdes).Luddis_1 skrev:
Är det någon som vet numret på domen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
svenska myndigheter i ett nötskal
Medlem
· Stockholm
· 4 013 inlägg
M MetteKson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gatan precis bakom har någon målat gaveln.
"– Ibland testar vi ett fall för att se om våra styrdokument är starka nog. "
Är det verkligen rimligt att man plockar en enstaka medborgare som labbråtta för att kolla om kommunens styrdokument är korrekta? Vilket resulterar i 50k i böter + ommålning?
Borde inte kommunen i sådana fall betala till medborgaren för att de får sina styrdokument kvalitetskontrollerade?
Edit: Då kronor kan vara lite abstrakt brukar jag översätta det i tid. Säg att det kostar 50k att måla om också om man tar hantverkare.
-100k för en medborgare, medianlön i Sverige på 35500? Runt 26300:- kvar efter skatt. Det tar alltså medianpersonen nästan 4 månader att tjäna in, om denna nu inte hade några andra utgifter under tiden. Troligen närmare ett år alltså om man är turlig nog att kunna lägga undan 10k / månad.
Minst 10 månader av en slumpmässig persons arbetsliv får denna alltså betala för att kommunen ska kvalitetskontrollera ett styrdokument.
Redigerat: