• Haha
Stiftet
  • Laddar…
J jbass skrev:
[bild] Ny 18V Makita skruvdragare inköpt därför att batterierna till min BDF456 bestämde sig för att simultant lämna in. Vad händer? Drar lite lite 56 mm skruv i nyimpregnerad 28 mm trall. Maskinen blir rätt varm, så varm blev aldrig den gamla makinen. Efter ca. 100 lättdragna skruv tappar maskinen moment och lågor slår ur maskinen!

Vad är Makita för jäkla skit till maskiner?!

Tvåans vxl i gamla maskinen beter sig dessutom konstigt, men det kan jag leva med eftersom den gjort bra ifrån sig under 6-7 år.

Finns fler exempel på Makita skruvdragare som inte pallar och börjar brinna på nätet.
Till råga på köpet ska maskinen in på service trots att den köpt för några månader sedan så nu måste jag köpa ny skruvdragare för att komma vidare.

Är det fler som har problem med sina Makitamaskiner, specifikt nyare 18V-are?

Jag kommer INTE köpa fler Makitamaskiner. Vilket märke ska jag satsa på, som håller för lite mer avancerat hobbybruk?
Råkade ut för samma sak som du, köpte en likadan maskin. Jag drog inte ens i 100 skruv, lät maskinen vila, innan den började brinna. Den var alldeles ny och jag hade tagit ut den. Tillbaka till Bauhaus som först inte ville byta in den då Makita först skulle gå igenom den. Men maskinen var splirrans ny så Bauhaus gav med sig och jag fick en likadan i ersättning. Den har nu hållt utan problem i tre år och jag har kört på ganska så hårt med den. Alla mina övriga Makitamaskiner bara går och går oavsett om dem drivs av batteri eller inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.