jaa fast jag tycker då inte att det är någon skillnad på att ha ett centrerat spår.
Och hur ofta gör man ett snitt och sedan vänder och sågar tillbaks, då får man ju typ en 25 cm remsa?
Kickback spärren är inget jag använder så mycket heller. tycker man får sämre känsla och sågen hakar fast lite i skenan. Jobbigt om man vill sänka ner klingan och inte hamnar rätt direkt då man ej kan dra sågen bakåt.

är där inte markeringar som på festool där man sänker ner sågen och där klingan slutar i framkant?

Vad innebär "2 mm metoden"

ph123 skrev:
jaa fast jag tycker då inte att det är någon skillnad på att ha ett centrerat spår.
Och hur ofta gör man ett snitt och sedan vänder och sågar tillbaks, då får man ju typ en 25 cm remsa?
Jo, men det som är riktigt bra med denna funktion är, att man kan ha den ena sidan till en klinga och den andra till en annan klinga. Problemet med t.ex. Festool är ju att gummi läppen inte passar alla klingor pga. olika bredd på klingorna. Detta är faktisk mycket irriterande!

screamin-daemon skrev:
Jo, men det som är riktigt bra med denna funktion är, att man kan ha den ena sidan till en klinga och den andra till en annan klinga. Problemet med t.ex. Festool är ju att gummi läppen inte passar alla klingor pga. olika bredd på klingorna. Detta är faktisk mycket irriterande!
Kommer nya festoolklingor med samma bredd.

Är inne på tredje makitan för tillfället, var gång är det knappen till sänkningen som kraschar så man får inte ner klingn mer än ett par millimeter.

Har en festo hemma och är mer nöjd med den, dock så är inte skillnaden så jätte jätte stor

Springare skrev:
Kommer nya festoolklingor med samma bredd.
Vet du när?

Dzollero skrev:
Är inne på tredje makitan för tillfället, var gång är det knappen till sänkningen som kraschar så man får inte ner klingn mer än ett par millimeter.

Har en festo hemma och är mer nöjd med den, dock så är inte skillnaden så jätte jätte stor
berätta mer..om makitan altså...............

Snailman
anra skrev:
Hittade denna länk...En film om Maktita SP6000 [länk]
De hade reserverat beloppet idag, så får se när den dyker upp;), har sparat ner filmen sålänge...

anra skrev:
Hittade denna länk...En film om Maktita SP6000 [länk]
Nice...

Kanoninlägg när man väntar på makitan...

OT: Men är det någon som hört eller sett nån om Bosch har nån sänksåg på gång? :)

Nimajneb skrev:
berätta mer..om makitan altså...............
Sågen i sig är ju bra, om man tittar till det hela att de flesta som köper en sänksåg använder den bara till att såga rakt, och det funkar den utmärkt till.

Jag har ju mest sågat minerit skivor och jag misstänker att det är dammet som har ställt till det för makitan att den har pajjat.

Överlag tycker jag att festoon är enklare att ställa in och byta klinga på, men att makitan är lättare :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.