N Niklasberglund skrev:
Tja!
Är lite sugen på att skaffa en Makita mutterdragare (18v) för däckbyte och annat där man behöver lite kraft bakom.
Vilken modell klarar man sig på/behöver man som normal hemmafixare/mekare?
1/2" fäste såklart :)
bättre ha tillgång till mera kraft än det behövs än önska man hade mera så man tar den största =)

• Gilla
Micke_J och 3 till
  • Laddar…
DTW300, DTW700 eller DTW1002

Jag körde på DTW1002 då den vid köptillfället var billigare än 700, dock är den bra tung så hade nog nöjt mig med 700 i dagsläget, den har gått ner i pris nu. :)

• Gilla
Niklasberglund
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
bättre ha tillgång till mera kraft än det behövs än önska man hade mera så man tar den största =)
Visst är det så, att man vill inte köpa för lite kraft.
Men plånboken har visst något att säga till om ;)

J john.h skrev:
DTW300, DTW700 eller DTW1002

Jag körde på DTW1002 då den vid köptillfället var billigare än 700, dock är den bra tung så hade nog nöjt mig med 700 i dagsläget, den har gått ner i pris nu. :)
Toppentips! Tack!
Ska läsa på om modellerna

• Gilla
john.h
  • Laddar…
N Niklasberglund skrev:
Har en dtw285 som är föregångaren till 300 och den klarar av att lossa allt jag spännt själv men inte när en verkstad varit på det.

• Gilla
Niklasberglund
  • Laddar…
N Niklasberglund skrev:
då tar man mittmellan =)

• Gilla
Niklasberglund
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har en dtw285 som är föregångaren till 300 och den klarar av att lossa allt jag spännt själv men inte när en verkstad varit på det.
Då är väl 300 kanske tillräckligt mycket starkare. Den är ju rejält mycket smidigare än de stora

300 har ju lossningsmoment på 500 aå den går till det mesta.. har en sådan själv och den är suverän

T
Lossade med Makitas vanliga 40V slagskruvdragare utan problem. Fälgarna byttes senast av en firma.

• Gilla
bspw och 6 till
  • Laddar…
Q
T Ejmelie skrev:
Lossade med Makitas vanliga 40V slagskruvdragare utan problem. Fälgarna byttes senast av en firma.

[video]
F1 pit stop nästa :cool:(y)

Vad är era erfarenheter av DFN350Z dyckertpistol? Jag är sugen på att införskaffa för hobby bruk, men ser att en del gnäller. Då den kostar en slant så skulle jag se vad ”nördarna” här har att säga om den, för just hobby och inte proffesionellt arbete begagnad är också ett alternativ!

Har dfn500 som jag är mycket nöjd med.

Linus91 Linus91 skrev:
Vad är era erfarenheter av DFN350Z dyckertpistol? Jag är sugen på att införskaffa för hobby bruk, men ser att en del gnäller. Då den kostar en slant så skulle jag se vad ”nördarna” här har att säga om den, för just hobby och inte proffesionellt arbete begagnad är också ett alternativ!

• Gilla
Linus91
  • Laddar…
K
K kasper1 skrev:
Har dfn500 som jag är mycket nöjd med.
DBN500 gissar jag?
Kollar efter spikpistol jag med, inte för dyckert dock utan för trådspik för läkten när vi ska lägga om taket (även om det hade varit trevligt med pistol som kan köra båda).

K kniv skrev:
DBN500 gissar jag?
Kollar efter spikpistol jag med, inte för dyckert dock utan för trådspik för läkten när vi ska lägga om taket (även om det hade varit trevligt med pistol som kan köra båda).
Ja, DBN500.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.