Etnoy Etnoy skrev:
Inte sant. Denna gick igenom förra året och såldes inte av Amazon[bild]
Men fraktas av/från Amazon, det är nog skillnaden.

Etnoy Etnoy skrev:
Inte sant. Denna gick igenom förra året och såldes inte av Amazon[bild]
Den skeppades av Amazon, det gjorde inte högtalaren ovan...

Edit : tvåa på bollen

• Gilla
john.h
  • Laddar…
Som sagt, med tur kan man få hem felprisade varor oavsett om det är Amazon/tredjepart som säljer, fraktar eller både och.

Däremot blir det oftare mer krångel med tredjepart, men pengarna har alltid återbetalas om det krånglat.

• Gilla
Etnoy
  • Laddar…
Nu hade vi inte den turen att det gick igenom. Däremot blir det intressant att se hur det blir med återbetalningen.

• Skärmdump av meddelande om avbeställning och återbetalning av €171,99 från Berghofftoys.com.
  • Gilla
  • Haha
Etnoy och 1 till
  • Laddar…
N Nenza skrev:
Nu hade vi inte den turen att det gick igenom. Däremot blir det intressant att se hur det blir med återbetalningen.
Jag fick kredit några minuter efter så det hänger nog på vilken kortutgivare man har.

K
Såg att Makita kör ”road tour” i Optimera-butikerna. Någon som vet hur det fungerar, kan man handla där som privatperson eller måste man köra på företaget? Aldrig handlat på Optimera så har ingen aning om hur det fungerar. Kan lägga upp konto på företaget jag har om så behövs men brukar försöka undvika att göra rena privatinköp på företaget så långt det går

K kniv skrev:
Såg att Makita kör ”road tour” i Optimera-butikerna. Någon som vet hur det fungerar, kan man handla där som privatperson eller måste man köra på företaget? Aldrig handlat på Optimera så har ingen aning om hur det fungerar. Kan lägga upp konto på företaget jag har om så behövs men brukar försöka undvika att göra rena privatinköp på företaget så långt det går
Man kan handla som privatperson. Inga problem

• Gilla
kniv
  • Laddar…
Någon som sett priser på DHS680z cirkelsåg på Optimera-kampanjen? De kommer snart hit till min stad :)

För att svara på min egen fråga tog de "nettopris" 1995 kr för DHS680Z. Köpte ingen såg (Amazon är billigare) utan slog till på två 6Ah-batterier för 850 kr styck.

Fick en frukostfralla också vilket är trevligt, dock ingen keps

uz1AVrwlVufkE-3QZ_MLZXuemwF60Eg-njTyrcSvHlH8yDJRw4v0zAclErIOp8V_dH_5njKskthUI-qC7ZY_nvxeYFeGWmCI8oDztoqx1PENxb5JsujP3cvTr-NxMtuNqmhWGCYreLmFeOJxxUwMd0rd61b6MOzJdb_aviXZfZQ_HmhMOOuglk8jVC90k9BL1tk6nYaKoQ39ZnrdmVGRWsAbNwXZY1-meulBLRSvA-sBCuxp3TDb15iBgHsuzFWit_XXJMflCg1HtS1Hv0ufAr61YZluTSpMygNOE-R2OZj4xzxs1EkVAf4Zy5fmcAws58V4bh6YAxL64-nUAPeO94dGO7QIy7j6jQEHIzUESRYp_Lyf9bnemjuMcmFRWZXJxivw6fQbNjXpjJW5_LK4m9HeBxTFjMsYdfWuA5s3U3RS7aFKklxIlV3ZzFFXPRXsIOUQL4RxX_JAVpn2T1UoCXCmA7veDNlA4MeVhLascCP5XNoLvTK5LwW9jp_QGvP5izm5TjU0RTzmdLtSUMC-rpq8_MhaMOQNlrCQRqGF25uN3qzw-5ig05-fMhQmvtUB_M_1bRKq7qva_-FmWrTIFKTm5qREx_TmJp-rGS_reSNSrgQBibTJqzaoxhaZaemomj2mcOjuebhHCaugoG4t9vFVGJpFe9ciZ6zbRGBxc1v9rUrTqxhF9ISTFN-EgwdyWGHdjM1BNDz4BQ89vNa5I7x6J5h192HXnezM37pHDCMil1UxiHgBWRB1lcf8=w1376-h1032-no

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Etnoy Etnoy skrev:
För att svara på min egen fråga tog de "nettopris" 1995 kr för DHS680Z. Köpte ingen såg (Amazon är billigare) utan slog till på två 6Ah-batterier för 850 kr styck.

Fick en frukostfralla också vilket är trevligt, dock ingen keps

[bild]
Vem pratade du med?
Jag högg en av Makitas egna säljare och på frågan vad han skulle ha för en viss maskin som inte var på kampanj sa han: Vad _vill_ du betala?
Fick den väldigt billigt.

Överhörde en annan diskussion med samma säljare, som slutade ungefär likadant.
När jag lite senare snackade med en av dom lokala säljarna, lät det som att han skulle börja tjuta när jag frågade om han kunde slänga med ett par Makita-kallingar om jag köpte en annan (specifik) maskin också.
Med gråten i halsen pekade han på hoodien jag fick med första köpet och sa: du har ju redan fått...
Kändes smått absurt. Haha...

Det verkar alltså gälla att prata med "rätt" person.
Makita-säljaren var mycket trevlig och var verkligen hungrig på att få sålt mycket den dagen. Tror han lyckades rätt bra faktiskt.

• Gilla
Tovin och 2 till
  • Laddar…
Har de optimeras ordinarie sortiment eller är det mycket fler maskiner med på turen?
Kan nog lyckas ta mig till butiken när de kommer till mina trakter, funderar lite på att skaffa en häcksax för att över ett par år försöka få lite pli på några häckar som fått växa sig alldeles för vilda... dock hade inte min butik någon endaste häcksax i ordinarie sortiment.

Allt finns inte hemma utan då kommer det beställas. Vet dock inte hur det funkar

J JFrisk skrev:
Har de optimeras ordinarie sortiment eller är det mycket fler maskiner med på turen?
Kan nog lyckas ta mig till butiken när de kommer till mina trakter, funderar lite på att skaffa en häcksax för att över ett par år försöka få lite pli på några häckar som fått växa sig alldeles för vilda... dock hade inte min butik någon endaste häcksax i ordinarie sortiment.
Det är ett avsevärt större sortiment än vad det brukar vara.

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Synd att Optimera Touren inte är i Gävle trakten, sneglat på dyckert pickan länge nu, men tycker 3,5k är lite i det saftigaste laget.. Kanske finns till bättre kampanj på Touren :D

Tja!
Är lite sugen på att skaffa en Makita mutterdragare (18v) för däckbyte och annat där man behöver lite kraft bakom.
Vilken modell klarar man sig på/behöver man som normal hemmafixare/mekare?
1/2" fäste såklart :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.