T Ejmelie skrev:
Nu har jag bytt ut verktygsparken mot Makita. Testade att maila lite firmor för att se om man kunde få något bra paketpris. Men det visade sig att det blev billigare att köpa verktygen var för sig hos resp handlare som hade det bästa priset på resp vara.

Detta var vad jag har köpt och vad jag fick ge:

Makita DJV181Z 2014kr Prishammeren

Makita DFF484RT 2895kr K-Rauta

Makita DTD171Z 1638kr Amazon.de

Makita DTM51Z. 1400kr Toolab

Makita DGA506Z 1671kr Prishammeren

Makita DJR187Z 2249kr Toolab

2st 2,0Ah batterier 999kr Toolab

[bild]
Ingen battericirkel? En av mina favoriter.

T
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Och nu väntar jag med spänning på ett utförligt omdöme för varje maskin :)
Haha har redan kört DFF484, DTD171 samt sticksågen. Jäklar vad sköna de är

T
TeroM TeroM skrev:
Ingen battericirkel? En av mina favoriter.
Har Festool TS55. Den duger bra hittills

^^ det är nu problemet börjar "den och den och den vill jag ha" och alla möjlighter som finns tummar man på nästa model

Makita multiverktyg DTM51Z är den helt utan sågblad vid köp? Ser att USA varianten XMT03Z verkar vara med ett sågblad inkluderat. Fundetar på att slå till på en men vill veta om jag måste beställa blad samtidigt eller ej.

V vessen skrev:
Makita multiverktyg DTM51Z är den helt utan sågblad vid köp? Ser att USA varianten XMT03Z verkar vara med ett sågblad inkluderat. Fundetar på att slå till på en men vill veta om jag måste beställa blad samtidigt eller ej.
Finns både naken och med tillbehör.

P Prodigys skrev:
Finns både naken och med tillbehör.
Jo precis, men de jag menar är att den nakna modellen i USA verkar komma med ett stycke sågblad, så frågan var om den nakna modellen i Sverige kommer med eller helt utan sågblad?

V vessen skrev:
Jo precis, men de jag menar är att den nakna modellen i USA verkar komma med ett stycke sågblad, så frågan var om den nakna modellen i Sverige kommer med eller helt utan sågblad?
Finns med och utan sågblad.

T
V vessen skrev:
DTM51Z, alltså den nakna modellen, kommer helt utan tillbehör.

Jag köpte dock 5 olika sågblad till den för 395kr.

• Gilla
vessen
  • Laddar…
Jag har haft fingret på köpknappen av DTM51Z men undrar om man ska invänta borstlöst? Jag har ingen borstlös maskin och vet inte hur stor skillnad det blir.
Inget projekt i närtid som den behövs till, men misstänker att när man väl har ett multiverktyg så undrar man hur man klarade sig innan. :)

jag har börjat släppa det där... man kan ju inte invänta llt, då blir det inget köpt... köp du!

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Köpte en DTM51Z för 700:- på amazon warehouse.
Som ny men emballagen va öppnad.

Funkar mycket bättre än min gamla black & decker, dock blir den klumpig med et 5A batteri

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Vad är amazons warehouse?, hur hittar man det?

Sök på amazon.de, på warehouse säljes alla returnerade varor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.