hobbs hobbs skrev:
Ok! Då är jag inte ensam i alla fall.. Är det också en brushless? Skall försöka vara lite mer metodisk och byta batteri nästa gång det händer.
Det är också brushless.
Det tycker jag du gör rätt i:)
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
R RobinPettersson skrev:
Någon som vet om denna spole fungerar till dur189z?
[länk]
Gör den inte, fel diameter.
 
Någon som har denna? Skulle behöva en grovis och batteri är ju alltid smidigt..
 
  • Makita DVC750LZ batteridriven dammsugare med priser från olika butiker på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vad tror vi om vinkelslipen med X-lock? DGA519

[länk]
Samma system som Bosch har? Vet att den gått lite trögt då skivorna kostar en slant mot vanliga. Men visst det är smidigt!
 
Ja, det är samma system som Bosch.

Vore väl trevligt om det tog fart så det kommer fler och billigare skivor?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ja, det är samma system som Bosch.

Vore väl trevligt om det tog fart så det kommer fler och billigare skivor?
Ja det är nog bara en tidsfråga.
 
Bah! Tänkte äntligen ta tag i och registrera upp senaste inköpen för att få 3 års garanti...... MEN fick då till svar att det bara gäller från Svenska återförsäljare. :( Det kanske står säkert tydligt någonsstans som jag missat. Lite trist ändå med tanke på att det väldigt ofta är bra mycket bättre priser utomlands och 3 års garanti är ju trevligt!
Går det kanske att få 3 år genom att registrera sig i landet som man köpt ifrån?
Har jag förstått garantin i övrigt rätt så skall ju inköpsort inte spela någon roll och du har möjlgihet att lämna in i ett annat land än där du köpt.
 
S skyisthelimit skrev:
Bah! Tänkte äntligen ta tag i och registrera upp senaste inköpen för att få 3 års garanti...... MEN fick då till svar att det bara gäller från Svenska återförsäljare. :( Det kanske står säkert tydligt någonsstans som jag missat. Lite trist ändå med tanke på att det väldigt ofta är bra mycket bättre priser utomlands och 3 års garanti är ju trevligt!
Går det kanske att få 3 år genom att registrera sig i landet som man köpt ifrån?
Har jag förstått garantin i övrigt rätt så skall ju inköpsort inte spela någon roll och du har möjlgihet att lämna in i ett annat land än där du köpt.
så skall det var om det är registrerat och du har felanmälan på papper och kopia på kvitto "gäller finland iaf" så tar vilken återförsäljer emot och skickar den till services troligen "Vanda i finland" inom ~1-2 månad har du den på trappan med servicesprotokoll. prövad med en skruvdragar "lite jobbigt att lådan+laddare+maskin+batterier skall sändas om du köp sånt kit" 10dagar från inlämnat fanns den på trappan helt ny maskin etiketten&choken var ifrån min gammla :D "yes 152mm hålsåg genom 32mm bänkskiva inte bra
 
R rindler skrev:
18v fläktjacka för 199kr. Om man tröttnar på funktionen kanske man kan driva nåt annat lämpligt med adaptern. [länk]
Inte riktigt fattat användningsområdet för fläktjackor? Kan ju inte vara svalare än en t-shirt?
 
JanneJanne123
Nej, men de ger ju bättre skydd än vad en T-shirt erbjuder.
 
T
Nu har jag bytt ut verktygsparken mot Makita. Testade att maila lite firmor för att se om man kunde få något bra paketpris. Men det visade sig att det blev billigare att köpa verktygen var för sig hos resp handlare som hade det bästa priset på resp vara.

Detta var vad jag har köpt och vad jag fick ge:

Makita DJV181Z 2014kr Prishammeren

Makita DFF484RT 2895kr K-Rauta

Makita DTD171Z 1638kr Amazon.de

Makita DTM51Z. 1400kr Toolab

Makita DGA506Z 1671kr Prishammeren

Makita DJR187Z 2249kr Toolab

2st 2,0Ah batterier 999kr Toolab

Samling av Makita elverktyg utplacerade på ett grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pleqtiz och 8 till
  • Laddar…
Och nu väntar jag med spänning på ett utförligt omdöme för varje maskin :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.