406 974 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Verkar generellt lite tomt i hyllorna på många maskiner. Pausad produktion eller hög åtgång?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Såg på någon sida där det stod att flera Makita modeller har haft produktionsproblem på grund av Covid-19 så jag ser det som bekräftat. Hoppas det kommer ikapp snart
DDF484 och DUR181 iallafall är påverkade. Men DTW300 verkar nu finnas i lager på några ställen
DDF484 och DUR181 iallafall är påverkade. Men DTW300 verkar nu finnas i lager på några ställen
Kollade bara verktygsvaruhuset men dom har både ddf484 och dur181 i lager, av trimmer stog det att dom har 99st hemma, skruvdragaren hade bara siffror på den svarta, den vanliga blåa stog bara som "i lager".Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Jag kollade på tyska sidor för att komma ner i pris lite det skiljer typ 40% på DDF484Z så inte konstigt att dom har i lager
Mazen skrev:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Min DDF482 började ryka fint idag... Lite besviken då jag inte tycker mig ha använt den så pass mycket :| Lät den kallna och blåste rent med tryckluft ifall det bara kommit in lite skit, den fungerar fortfarande men känns som att det är dags för en ersättare (maskinen fyller tre i december, men inte har jag kommit ihåg att registrera någon förlängd garanti, kanske inte fanns då heller?)
Hur som helst, sneglar på DDF481 då chucken och resten av maskinen verkar lite rejälare än det övriga sortimentet
Hur som helst, sneglar på DDF481 då chucken och resten av maskinen verkar lite rejälare än det övriga sortimentet
481:an är ju en del tyngre så arbetar du mycket över brösthöjd så hade jag inte tagit denK_arlstrom skrev:Min DDF482 började ryka fint idag... Lite besviken då jag inte tycker mig ha använt den så pass mycket :| Lät den kallna och blåste rent med tryckluft ifall det bara kommit in lite skit, den fungerar fortfarande men känns som att det är dags för en ersättare (maskinen fyller tre i december, men inte har jag kommit ihåg att registrera någon förlängd garanti, kanske inte fanns då heller?)
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg