äger båda med och utan hjul.. tyget går lätt sönder vid dragkedjan men sväljer mycket :D
 
  • Gilla
Trasse
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
äger båda med och utan hjul.. tyget går lätt sönder vid dragkedjan men sväljer mycket :D
Har liknande problem, måste köpa nya byxor. ;)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Jag funderar på batteridriven spikpistol från makita. Har sen tidigare kap o ger, borstlös skruvdragare med 2 5ah batterier och tänkte bygga vidare på makita samlingen.

För spikpistol lurar jag på både 18g för foder och lister och 16g för innertak. 18g är väl mest intressant. 16g kanske jag hyr istället.

Alternativet är väl Ryobi 18g. Det är halva priset gentemot en 18g makita.
 
Hikoki verkar vara riktigt bra på större spikare enligt vad jag hört
 
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
Den dyckertpickan från senco är gudomlig!

Större spikpicka så skulle jag säga paslode.

Annars är jag makita ftw, tja förutom några enstaka Hiltis vad jag har för modeller däremot har jag ingen aning om. :sweat:
 
Har paslode stomspikare utan gas nu?
 
P pianist skrev:
Har paslode stomspikare utan gas nu?
Att det skulle vara gasfritt missade jag så nej, det tror jag inte dem har :)
 
Nja, blev osäker själv, men gas känns väl gammalmodigt 2020 eller?...
 
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
Finns ingen anledning att ha gas när batteri är så mycket smidigare.
 
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
nja senco har en tendens att batterier dör tidigt.

använder dewalt både stome och 16 dykert själv och duger för mig =)

och gas är lite som 1962 för år 2020.. man kan sats pengar på en kompressor ist så har man mer nytta av den :D
 
Jag har kört julas billiga trycklifts stomspikare. Men dålig kvalla. Dubbelskott och tycker det strular ganska ofta. Kör med en lite bärbar kompressor från Jula. Funkar då jag skjuter så sällan 3” & 4”...

men Hikokis nya batteristomspikare tror jag på.
 
T
Nu känner jag att det är dags att byta ut verktygsparken. Hittills har jag kört med Hitachi men tänker att jag ska fasa ut den mot Makita. Första inköpen blir nog slagskruvdragare och borrskruvdragare. Funderar på DTD153 samt DDF485. Är det några maskiner ni kan rekommendera?
 
Har 482, 146. Funkar bra för mig
 
T Ejmelie skrev:
Nu känner jag att det är dags att byta ut verktygsparken. Hittills har jag kört med Hitachi men tänker att jag ska fasa ut den mot Makita. Första inköpen blir nog slagskruvdragare och borrskruvdragare. Funderar på DTD153 samt DDF485. Är det några maskiner ni kan rekommendera?
Är i samma situation, och har ffa tittat på DTD155 + DDF483;
https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-dlx2220aj-combokit-18v-ddf483-dtd155-?ref=prisjakt

Ingen större skillnad vad jag kan se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.