409 702 läst · 2 269 svar
410k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Beror lite på vad du skall göra. Har en DBO180 som jag fick köpa av en Buggahusare mot att jag skrev en recension. Den funkade inte alls för det han ville göra med den (slipa ek), men för det jag använder den till (blandade småprojekt, men ingen direkt avverkning av material i större mängd) så är den kanon.B bjorsi skrev:
Edit:
Här är min gamla recension: https://www.byggahus.se/forum/threads/makita-klubben-foer-noerdar.282885/post-4132611
Kan starkt rekommendera denna, så fyller du inte den lilla påsen som finns i dammsugaren.B bjorsi skrev:
Fungerar kanon på min👍
Makita 191D75-5 Tillbehörsset, Grön, Silver, En Storlek https://amzn.eu/d/5EajV6Q
Snart ska vinterhjulen på och jag blev sugen på en 18v mutterdragare! DTW300z ser fint ut. Vad har ni för erfarenheter? Om man inte överdrar hjulet så borde det väl inte vara några problem att lossa?
En starkare maskin tycker jag blir för klumpig.
Jag såg dock att priset på dessa skjutit rejält! Drygt 2600kr är billigast nu. Det var inte längesedan man hittade den för under 2k. Jag kanske får vänta och hoppas på ett bra Black Friday-erbjudande.
Jag såg dock att priset på dessa skjutit rejält! Drygt 2600kr är billigast nu. Det var inte längesedan man hittade den för under 2k. Jag kanske får vänta och hoppas på ett bra Black Friday-erbjudande.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 169 inlägg
Det borde vara uppdateringar på gång, Makita är lite efter på mutterdragarfronten, förutom den senaste xgt-modellen då....A Amrich skrev:Snart ska vinterhjulen på och jag blev sugen på en 18v mutterdragare! DTW300z ser fint ut. Vad har ni för erfarenheter? Om man inte överdrar hjulet så borde det väl inte vara några problem att lossa?
Intressant! Är det en gissning eller har du nått mer konkret? Dtw300 är väl inte jättegammal så jag tänkte att det är den som gäller i mellanklassen ett tag framöver.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 169 inlägg
Det är en gissning, med tanke på vad dewalt släppt i mid-klassen på det senaste.. 🙂
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 653 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 653 inlägg
Vilken DeWalt tänker du på där? Jag har själv Makita 300 och tycker den är rätt ok faktiskt. Men vi har allt DeWalt på jobbet och tittar man tex på 922 så får man förbannat mycket moment i ett nätt format och för bra pengar.Dan_Johansson skrev:
Redigerat: