79 382 läst · 201 svar
79k läst
201 svar
Märklig VVS-installation
Medlem
· Västra Götaland
· 27 inlägg
Om folk ska kräva kompensation så fort något är fel så förstår jag att de drar sig för det. Så länge inte några följdfel har uppstått, varför räcker det inte bara med att de rättar till vad som blev fel?R rophphe skrev:
Det måste kostat mera tid att svara på alla inlägg än att fixa ventil handtaget
Det där är ingen som har "gjort fel".B Bonzo2000 skrev:Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?
Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Det där är ju bara rent ut sagt skitklantigt, på riktigt.
Någon har ju Ansträngt sig för att "göra fel".
Och är det en kommunal vattenmätare som skymtar i bild så lär kommunen kräva ombyggnation sedan ty det där är garanterat INTE godkänt det allra minsta av kommunen.
R rophphe skrev:Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Brukar vara två avstängningar på inkommande vatten en före och en efter vatten mätaren
Jag är mest konfunderad över buntbandets funktion, håller det i plasthylsan så den inte ska trilla av handtaget eller? Det känns i så fall inte som något en certifierad VVS-tekniker hade gjort.R rophphe skrev:Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Det ju bara att leta på en passande nyckel och vända handtaget 180 grader. Tar max en minut, två om du måste böja det lite för att få det att gå fritt.
Men det är väl mer givande för själen att lägga några timmar på att förfasas över monteringen på detta forum, förstår jag...
Och undvik Ballofixer, de bara fastnar eller läcker. Mycket bättre att satsa på en (men då fungerande) huvudkran i ett hus.